recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
modestmouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2012
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér modestmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?
    Sendt: 13-September-2012 kl. 15:11
Hej, jeg har ca. 10.000 at kaste efter en surround reciever til mine
Dali Ikon 6 Mk II (har en jbl front og bag som senere bliver udskiftet
med Dali Vokal 2 og On wall)

Mit spørgsmål lyder: Denon AVR-3313 Vs. Pioneer SC-LX56 Vs. Onkyo TX-NR818?

Har kigget på Sony/Yamaha/Nad/Marantz og synes ikke hverken design
eller features tiltaler mig.

Mine prioriteter er:

Mulighed for Bi-Amp
Power til mine højtalere (Pioneer skulle være 170w ved 6 ohm men har kun en 330W strømforsyning?)
Stilrent design
FLAC afspilning over netværk/usb med god tilhørende app til iPhone/iPad

Må sige jeg hælder mest til Denon eller Pioneer da Onkyo mangler airplay og er grim efter min mening.

Er der nogen der har erfaringer med hvordan de forskellige lyder, har nogle af mærkerne mere tendens til bas/diskant eller lign?
Hvordan med app styring, Denon har vist et max på 5000 filer/500 mapper på tilsluttet usb harddisk og jeg har mange flere end det, så der får den minus i min bog. Pioneer virker ikke som om den har nogen limit.

Håber på gode inputs til at gøre mit valg lettere.

Tak =)!
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af modestmouse modestmouse skrev:

Hej, jeg har ca. 10.000 at kaste efter en surround reciever til mine
Dali Ikon 6 Mk II (har en jbl front og bag som senere bliver udskiftet
med Dali Vokal 2 og On wall)

Mit spørgsmål lyder: Denon AVR-3313 Vs. Pioneer SC-LX56 Vs. Onkyo TX-NR818?

Har kigget på Sony/Yamaha/Nad/Marantz og synes ikke hverken design
eller features tiltaler mig.

Mine prioriteter er:

Mulighed for Bi-Amp
Power til mine højtalere (Pioneer skulle være 170w ved 6 ohm men har kun en 330W strømforsyning?)
Stilrent design
FLAC afspilning over netværk/usb med god tilhørende app til iPhone/iPad

Må sige jeg hælder mest til Denon eller Pioneer da Onkyo mangler airplay og er grim efter min mening.

Er der nogen der har erfaringer med hvordan de forskellige lyder, har nogle af mærkerne mere tendens til bas/diskant eller lign?
Hvordan med app styring, Denon har vist et max på 5000 filer/500 mapper på tilsluttet usb harddisk og jeg har mange flere end det, så der får den minus i min bog. Pioneer virker ikke som om den har nogen limit.

Håber på gode inputs til at gøre mit valg lettere.

Tak =)!
 
Umiddelbart lyder det som om, at du skal bruge det mest til musik...... Jeg har både en Denon 3808A og en Pioneer SC LX85 og til musik er Pioneeren lidt bedre. Til surround ville jeg faktisk gerne have en mellemting i mellem de to - synes surround oplevelsen er mere komplet på Denon'en - til gengæld er der mere punch i Pioneeren (den er så også kraftigereWink). Men mine oplevelser med dem kan selvfølgelig også skyldes indstillinger. Generelt synes jeg Denon' en er mere brugervenlig.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 16:06
Hejsa
 
Puha, den en prisgruppe der har været oppe og vende rigtig mange gange herinde, søg lidt og du finder meget info. Nu kan du indtil videre få mit subjektive bud:
 
Jeg har selv købt meget i den prisgruppe, jeg har bl.a. prøvet Nad, Denon, Onkyo, Pioneer, Harman/Kardon, Arcam, Primare m.fl. Har også ejet billigere modeller fra andre brands, men de er ikke relevante, da det vil være unfair og sammenligne dem. Ligeledes er det unfair og nævne Arcam/Primare i denne sammenhæng, men det vender vi tilbage til.
 
Generelt set er mange surround recievere "gode" idag, mange af dem spiller hæderlig stereo, men de bliver aldrig en decideret stereo forstærker. Når du dog er oppe i dette prislejde, så er der helt klart håb forude.
 
Denon afskrev jeg selv relativt hurtigt, deres lyd er for lys til mig. Jeg savner i den grad nærvær, surround delen er ganske fin, og den er utrolig nem og betjene.
 
Nad har for mig været et problembarn, skulle igennem 3 modeller for at få en der virkede, og har kollegaer som desværre også har haft flere fejl på deres surrround produkter. Alene af den grund ville jeg være skeptisk, men køber man ekstra forsikring på, er der vel egentlig ingen ko på isen. Nad har en ret fyldig lyd, nok den mest fyldige i den prisgruppe. Den spiller meget mørkt, flot mellemtone og dyb bas, nogengange måske en anelse for meget... Diskanten savner jeg lige den sidste crisp i, men absolut en god performer. Nu havde jeg sidst t-757 på besøg, og den er sidenhen blevet opgraderet i HDMI modul, således den har HDMI control. Det hjælper lidt, men den er så blevet markant dyrere. Jeg havde problemer med lydspor på den, nogle gange ville den ikke afgive lyd med HD mastr. spor, samtidig var den manglende HDMI control en stor bet for mig. Den havde mange kræfter, men ikke den mest potente jeg alligevel har haft i prisklassen.
 
Harman/Kardon er i dag håbløst bagud, og vil alene på den baggrund ikke anbefale dem. De har en lyd hen imod NAD, god sprød fyldig amerikansk lyd. Den putter lidt på føler man, men den kan imponere de fleste. Måske ikke den mest korrekte forstærker. Den havde som Nad rigtig mange kræfter. (det var en 635 jeg havde).
 
Pioneer LX modeller er også rigtig lækre, specielt 70,80 serien som har icepower. De er virkelig voldsomt effektfulde, og må nok erkende at LX 83eren som jeg har haft, er en af de mest potente maskiner rent overskudsmæssigt. Den spiller ret godt, lyden er ikke så fyldig som NAD og H/K. Den er en god balance mellem det lyse og mørke i min verden. Sommetider kunne den godt blive en anelse hård og punchy, den mangler en smule nærvær.... Men absolut en af mine favoritter.
 
Onkyo (som jeg har pt. idag) har været et virkelig overraskende godt bekendtskab for mig. Lyden er utrolig lig Pioneer, måske med en lille smule mindre punch i bassen, lidt mere fylde i mellemtonen, og en smule anderledes i toppen, men generelt er de tæt på hinanden i spillestil. Den har alt i features hvad jeg har behov for, og HDMI controllen virker PERFEKT. Den spiller fuldstændig sammen med min panasonci plasma og zaptor boks, hvilket virkelig er lækkert. Jeg er dybt imponeret over hvor mange kræfter den egentlig har, gav ca. 7.000 kr. for den, og den vejer 18 kg. Det er den næst kræftigste jeg har haft, hvor pioneeren stadig trumfer. Et absolut godt valg, min 809 bliver i hvert fald hos mig et stykke tid.
 
Når jeg også nævner Arcam og Primare, er det fordi det er to rigtig gode mærker. Jeg har selv haft Primare SPA 21, en fantastisk maskine, lød virkelig pragtfuld i stereo. Desværre var den håbløs forældet og den decideret ÅD min strøm! (læs den er virkelig dyr i drift, min elregning steg omkring 1-1500 kr om året pga. denne). Spillestilen er efter min vurdering meget neutral, med godt nærvær.
 
Arcam har jeg også haft, dog er de også dyre, men igen virkelig lækre produkter. Sammenlignet med Primare er den mere laid back, den er mere lyttevenlig og den får al musik til at lyde let og elegant... Nogle savner måske en smule mere agrassivitet, det jo en smagssag. Grunden til jeg nævner denne er, at Maniq eller hvad han hedder, har en AVR 400 til salg herinde, den kan du sikkert få for de 10.000 kr som du mangler en maskine til. Jeg vil uden at tøve et sekund varmt anbefale denne. Den har måske ikke de nyeste features som spotify, apple airplay osv. Det du til gengæld får, er en maskine med ekstrem vellyd.
 
Er du ikke til brugt, så gå efter Onkyo, se om du kan finde en 809 et sted, den nyrere maskine er bare ekstra penge, som du reelt set ikke får det vilde ud af. :)
 
 


Redigeret af Rasmus8D - 13-September-2012 kl. 16:10
Til top
modestmouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2012
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér modestmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 15:12
Tak til Rasmus8D for en fin udredning af pros and cons, der er åbnet sig en ny mulighed for køb af Pioneer SC-LX75 til 9299 =D!

Den tiltaler mig voldsomt meget, har alle features og skulle have Ice power og god kraft =)!

Jeg tror sku næsten det er den jeg hopper på, Onkyoen har jeg nu set i levende live og design og minus Airplay holder simpelthen ikke.

Arcam er heller ikke i min smag og foretrækker nyt.

Du taler også godt for Pioneren =)
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 17:25
Pioneer lyder knap så musikalsk som Onkyo. Har fundet Onkyo 3009 til 1499€ + fragt.
Se også test på areadvd.de på de to.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Pioneer lyder knap så musikalsk som Onkyo. Har fundet Onkyo 3009 til 1499€ + fragt.
Se også test på areadvd.de på de to.
 
Nu har jeg ikke hørt en Onkyo, men er der den store forskel på Onkyo og Denon....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Pioneer lyder knap så musikalsk som Onkyo. Har fundet Onkyo 3009 til 1499€ + fragt.
Se også test på areadvd.de på de to.
Jeg har det lige omvendt. Efter skiftet til Pioneers LX83 serie, har alle mine CD'er fået nyt liv og musikalitet.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 19:29
Onkyo er en hel anden liga en denon efter min mening. Pioneer er en fantastisk maskine og du vil helt sikkert blive glad for din 75er ;)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 19:56
Hvis god stereolyd er det vigtigste - og du er villig til at gå lidt på kompromis med features, så kommer du ikke uden om Anthem 300/500.
Og ellers lyder min anbefaling på en Yamaha. God lyd, kraftig dimensioneret strømforsyning. Og vigtigst af alt: Yamaha virker bare!
 
M.v.h.
Til top
Ibbe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ibbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 01:01
Jeg har lige købt Denon AVR-3313, og er ret godt tilfreds.
Vil uden at tøve anbefale den.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis god stereolyd er det vigtigste - og du er villig til at gå lidt på kompromis med features, så kommer du ikke uden om Anthem 300/500.
Og ellers lyder min anbefaling på en Yamaha. God lyd, kraftig dimensioneret strømforsyning. Og vigtigst af alt: Yamaha virker bare!
 
M.v.h.

Det er også en anden pris er det ikke?? Der er en test på http://www.ljudochbild.se/test/onkyo-tx-nr5009 på Onkyo, Denon, Sony og Anthem.
Lydmæssigt er det rigtigt nok Anthem der udpeges som lige akkurat vinder med et lille mulehår over Onkyo. Dog er det kun 5 kanaler og så godt som ingen features på Anthem. Det er så også 700 modellen til 20k ca.
Denon og Sony er et pænt stykke derfra lydmæssigt.
Og som nævnt tidligere så er der masser af tests på areadvd.de hvor der drages sammenligninger.
På sidstnævnte site får Yamaha også pæne ord med på vejen.

Hvad om der kom en stortest af recievere i 10000 kr. klassen, og til det dobbelte. Og i den forbindelse burde der også andvendes forskellige sæt højttalere, også nogle som virkelig vil have saft......for at spille. Så er det måske lettere at skille fårene fra ulvene........Smile
Så behøver i ikke måle så meget. 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 09:32
Under 10 k så denne  http://www.av-connection.dk/?PGr=5946&ML=2017 meget fin reciever på tilbud Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu