recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Er en dieselbil godkendt til at køre på diesel, eller kun dele af den.......


jeg er måske idiot - men Lexicon sagen viser med alt tydelighed at et produkt godt kan blive THX godkendt , uden at den opfylder kravene. er det en enkeltstående sag? jeg ved det ikke.

Du bliver nød til at forklare mig hvordan din bil analogi skal sammenlignes med hvad jeg skriver. Hvis en dieselbil ikke køre på diesel - jah så finder man ret hurtigt ud af det
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:02
Volumen knappen og chassis er vel ikke THX godkendt mere end at det også bruges på noget der ikke er godkendt, og rattet eller dørhåndtaget er vel heller ikke specielt på en diesel.

Det der tæller er under hjelmen, og det opfylder de krav til effekt uden at forvrængningskrav overskrides. Diesel lejer er også kraftigere end på en benzin, men det ses ikke udenpå.

(som min chef sagde til en anden ansat: Er du også dum når du sover? )LOL Bare for sjov og gælder ikke nogle her.


Redigeret af audiogon - 19-September-2012 kl. 15:03
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Volumen knappen og chassis er vel ikke THX godkendt mere end at det også bruges på noget der ikke er godkendt, og rattet eller dørhåndtaget er vel heller ikke specielt på en diesel.

Det der tæller er under hjelmen, og det opfylder de krav til effekt uden at forvrængningskrav overskrides. Diesel lejer er også kraftigere end på en benzin, men det ses ikke udenpå.

(som min chef sagde til en anden ansat: Er du også dum når du sover? )LOL Bare for sjov og gælder ikke nogle her.
 
Undskyld med, det er godt nok den dårligste analogi jeg har set længe....
 
M.v.h.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:


Volumen knappen og chassis er vel ikke THX godkendt mere end at det også bruges på noget der ikke er godkendt, og rattet eller dørhåndtaget er vel heller ikke specielt på en diesel.

Det der tæller er under hjelmen, og det opfylder de krav til effekt uden at forvrængningskrav overskrides. Diesel lejer er også kraftigere end på en benzin, men det ses ikke udenpå.

(som min chef sagde til en anden ansat: Er du også dum når du sover? )LOL Bare for sjov og gælder ikke nogle her.



det du snakker om er jo ting som er åbenlyse. Cross overen på den omtalte afspiller er derimod ikke åbenlyst. Forbrugeren tror at han køber et THX godkendt produkt, som overholder alle THX kravene. Men det gør den ikke .

jeg er selv mekaniker, så jeg kender godt betydningen af krumtaplejer og plejlstangslejer - din analogi holder simpelhen ikke
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:


Ok så begynder jeg at forstå det,har nemlig tit undret mig når jeg har hørt/set film jeg kender godt på andre set ups og nogle scener lyder helt anderledes end hjemme hos mig,en scene jeg tit har hæftet mig ved er kanon scenen i master and comander hvor jeg har hørt det første drøn lød fint derefter virkede det som der blev skruet ned og på mit setup stiger lyden under hele scenen,dette skyldes jo så ikke at det udstyr jeg har oplevet det på har en svag forstærker men at den har dårlige lytter.


Jeg fangede ikke lige din formulering i første omgang: En forstærker med dårlige lytter kan vel godt kategoriseres som en svag forstærker?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 17:24
Ja nemlig og så kan man ikke bruge de mållinger til ret meget,tilbage til at bruge ørerne Confused
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 21:00
 Onkyo setzt auf eine klassische analoge dreistufige Inverted-Darlington-Verstärkerschaltung, die vor allem für ihre hohe Stromlieferfähigkeit bekannt ist, weil sich drei Transistoren die Arbeit teilen, die sonst ein Halbleiter allein erledigt
Darligton kredsløbet sørger for ekstra strøm i forhold til normale kredsløbe, fordi der der 3 transistorer der deles om det hvad en enkelt normalt klarer.

Det underbygger så hermed min påstand om at Onkyo bare leverer strøm i stabile mængder.
Du kan læse mere om en test af Onkyo TX-NR 3010 mod en Pioneer LX-86, hvor Pioneer lige og lige vinder på lyden.: 
http://www.video-magazin.de/vergleichstest/pioneer-vs-onkyo-av-receiver-im-test-1347679.html
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu