recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Ibbe Ibbe skrev:

Jeg har lige købt Denon AVR-3313, og er ret godt tilfreds.
Vil uden at tøve anbefale den.

Den Denon der er noget større og dyrere får kun 4 stjerner ud af 6 mulige i lydkvalitet i den test jeg henviser til i mit forrige indlæg. Det er en 4311. Men hvis man ikke sammenligner med andet end det de lige har stående i hifiklubben, ved man jo heller hvad man går glip af. 
Du kunne også have købt en Marantz SR-7007 som er samme apparat som Denon 3313 i anden indpakning...HDAM moduler og kobberskruer er der til forskel i en Marantz.
Jeg kan så se at Marantz koster 11995 lige nu, så din Denon er jo bare billigere. Fint nok, og godt du er tilfreds.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 13:42

Jeg har denons gamle topmodel med HD lyd til salg til et stykke under dit budget.

Styrer alt med denon app på min iPhone og den lyder fantastisk i stereo.

Tror den kostede +30.000 for ny

Som lille bonus har den ringkerne trafo så den levere "ægte" power hvilket kun kommer i denons AVC modeller og ikke AVR.

Giver gerne en demo og kort udlån hvis du bor på sjælland
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 13:56

Da jeg skulle skifte min reciver her for et par måneder siden tog jeg en længere lytte session inde i kt radio, det stod imellem en Onkyo 818 og en Pioneer LX85, og for at koge historien helt ned, så valgte jeg Onkyoen, den var langt mere detajlere i lyden og meget mere fyldig, hvor Pioneeren manglede finesse i detajlerne og var mere kold og tør at høre på. Så det var et simpelt valg i sidste ende.

 
Jeg vil stadig anbefalde dig hvis du har muligheden og tage ned i en butik hvor du kan få lov at sidde i et demo rum og lytte til dine muligheder, det giver dig bedst mulighed for at tage et valg du er tilfreds med.
 
Men Onkyo'en får helt klart min stemme (og det kommer fra en tidligere pioneer fan).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 14:02
Mener ikke Pioneer LX 75 har Ice Power. Det var kun 71, 73, 81, 83 og så 90 der havde det. Det er dog stadig en klasse-D forstærker.

Jeg vil dog også anbefale dig, at kigge på Yamahas AVENTAGE serie. De er også nogle kraftfulde og lækre forstærkere :)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 14:25
@ Audiogon

7 kanaler på en Anthem og listeprisen på 300eren er 10k.

Til op: Personligt giver jeg ikke noget for features som airplay osv.. Køb en "box" istedet, den er nemmere at holde opdateret gennem udskiftning.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Audiogon

7 kanaler på en Anthem og listeprisen på 300eren er 10k. 
 
Netop!
Og forskellen er, at når andre skriver 150 Watt, så er det som regel 7x50 Watt. Hvor Anthem er 7x80 Watt, når de skriver 80 Watt.
Nåh ja, og så en rumkorrektion som banker de andre af banen - selv i 300-modellen.
 
M.v.h.
Til top
modestmouse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2012
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér modestmouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 14:33
Ifølge Pioneer har LX75 ice power: http://www.pioneer.eu/dk/products/22/98/405/SC-LX75/specs.html

Tak for linket til KT radio, der vil jeg tage ud og lytte, kigge, føle mig frem =)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af modestmouse modestmouse skrev:

Ifølge Pioneer har LX75 ice power: http://www.pioneer.eu/dk/products/22/98/405/SC-LX75/specs.html

Tak for linket til KT radio, der vil jeg tage ud og lytte, kigge, føle mig frem =)
En trykfejl! Det har den ikke...
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:08

Lige en lille bemærkning:)

Beslut dig ikke efter lyt i butikken. Forlang at få 2-3 forstærkede til demo samtidig så du kan teste derhjemme.

Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Audiogon

7 kanaler på en Anthem og listeprisen på 300eren er 10k. 
 
Netop!
Og forskellen er, at når andre skriver 150 Watt, så er det som regel 7x50 Watt. Hvor Anthem er 7x80 Watt, når de skriver 80 Watt.
Nåh ja, og så en rumkorrektion som banker de andre af banen - selv i 300-modellen.
 
M.v.h.
 
Så det vil sige når Audio.de står med måle grejet på denne her 4311 som jeg har så passer det ikke det de  kan komme frem til i deres lab ?
 
Fordi jeg synes da absolut ikke den mangler noget overhovedet i kræfter... Nederst på siden
 
 


Redigeret af Therock - 15-September-2012 kl. 15:38
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Audiogon

7 kanaler på en Anthem og listeprisen på 300eren er 10k. 
 
Netop!
Og forskellen er, at når andre skriver 150 Watt, så er det som regel 7x50 Watt. Hvor Anthem er 7x80 Watt, når de skriver 80 Watt.
Nåh ja, og så en rumkorrektion som banker de andre af banen - selv i 300-modellen.
 
M.v.h.
 
Så det vil sige når Audio.de står med måle grejet på denne her 4311 som jeg har så passer det ikke det de  kan komme frem til i deres lab ?
 
Fordi jeg synes da absolut ikke den mangler noget overhovedet i kræfter... Nederst på siden
 
 
 
Den har lige godt 100 Watt pr. kanal ved surround-drift. Hvad siger Denon den har?
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:52
Og svaret hat jeg fundet: 140 Watt/kanal v. 8 ohm.
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu