recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon/Pioneer/Onkyo Reciever til 10K?

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Audiogon

7 kanaler på en Anthem og listeprisen på 300eren er 10k. 
 
Netop!
Og forskellen er, at når andre skriver 150 Watt, så er det som regel 7x50 Watt. Hvor Anthem er 7x80 Watt, når de skriver 80 Watt.
Nåh ja, og så en rumkorrektion som banker de andre af banen - selv i 300-modellen.
 
M.v.h.
 
Så det vil sige når Audio.de står med måle grejet på denne her 4311 som jeg har så passer det ikke det de  kan komme frem til i deres lab ?
 
Fordi jeg synes da absolut ikke den mangler noget overhovedet i kræfter... Nederst på siden
 
 
 
Den har lige godt 100 Watt pr. kanal ved surround-drift. Hvad siger Denon den har?
 
M.v.h.
 
Mit einer Stereo-Sinus-Leistung von 2x 166/252W an 8/4 Ω und Surround-Werten von
124/160W für fünf Kanäle und 105/122W für sieben Kanäle .
 
Denon oplyser i deres manual 2 kanaler : 150 W x 2 kanaler 8 ohm, 220 W ved 4 ohm
 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:31
Og oplyser 140 Watt ved surround drift!
 
M.v.h.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og oplyser 140 Watt ved surround drift!
 
M.v.h.
 
Det er helt korrekt, de oplyser 140 W på fronten og det er den levere, mere skal du heller ikke bruge, det knalder jo ikke løs med alle 140 i alle kanaler på en gang.
 
2x 166/252W ved 8/4 Ω og Surround med
124/160W for fem kanaler 105/122W for 7... det er da ganske hæderligt
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 19:45
Tror de fleste modeller i 10 kilos klassen, formår at have kræfter nok, medmindre vi snakker usandsyndligt svære højtaler belastninger, og lydtryk der virkelig giver nabo utilfredshed. Min erfaring er vælg ud fra design og hvilke finesser du vil have. Jo der er da forskelle bevares, men de spiller sku alle hæderligt syntes jeg i den klasse. Har selv Yamaha, og som Henrik B nævner, så er de utroligt fejlfri og godt byggede. Onkyo er klart mere fremme med det allersidste nye. held og lykke.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Tror de fleste modeller i 10 kilos klassen, formår at have kræfter nok, medmindre vi snakker usandsyndligt svære højtaler belastninger, og lydtryk der virkelig giver nabo utilfredshed. Min erfaring er vælg ud fra design og hvilke finesser du vil have. Jo der er da forskelle bevares, men de spiller sku alle hæderligt syntes jeg i den klasse. Har selv Yamaha, og som Henrik B nævner, så er de utroligt fejlfri og godt byggede. Onkyo er klart mere fremme med det allersidste nye. held og lykke.
 
Jeg er for så vidt helt enig med det her.. Når man går i den prisklasse og opefter så er det nok mere lyd der afgøre hvad man hælder til af mærke
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:45
Min onkyo 809 braller også løs med målinger i 6 ohm osv og peak watt pral. Det gør alle mærker efterhånden... Men dens 18 kilo kampvægt har ikke skuffet mig! Den kan spille ekstremt højt. Som nævnt kan de fleste 10 k spille rigelig højt til de fleste behov.

Pioneer 75 har digital forstærker, men nej det er ikke b&o's ICE power moduler, men derimod nogle andre knap så gode, men stadig fremragende d klasse moduler...

Henrik siger godt nok anthem giver "korrekte" målinger, det gør de os og desværre er den svagere end mange andre modeller.... Ligesom nad prøver på at overbevise at deres 757 har rigtige 80 watt, så kan den slet ikke følge med min onkyos falske 135 watt ;)
Til top
Bruger udmeldt 11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:12
hey, er også på udkig efter en surround reciever, den skal være ligeså god som min daværende nad c352 stereo forstærker. kører med b&w 603s3 hele vejen rundt og en svs pb-12nsd. men vil en surround receiver til 10 tusind ku klare det, eller skal man op i de 20 tusind ca? den skal som sagt lyde mindst ligeså godt som min stereo forstærker.

og til tråd starter, sorry hvis jeg lige stjal din tråd lidt ;)

Redigeret af -jonas- - 15-September-2012 kl. 21:14
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og oplyser 140 Watt ved surround drift!
 
M.v.h.
 
Det er helt korrekt, de oplyser 140 W på fronten og det er den levere, mere skal du heller ikke bruge, det knalder jo ikke løs med alle 140 i alle kanaler på en gang.
 
2x 166/252W ved 8/4 Ω og Surround med
124/160W for fem kanaler 105/122W for 7... det er da ganske hæderligt

Selvf. er der overarm nok, det er ikke det der er pointen.. Det handler om at kunne gennemskue de tal man får smidt i hovedet når man sidder og kigger specifikationer.. 

Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:31
Therian

Jeg er enig med dig. 100 %. Men også vigtigt at de faktisk levere mere end de lover på specs. Selvom det er Denon eller Onkyo :)
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:42
hvor stor er strøm forsyning i sådan en onkyo og denon altså max ud af el nettet
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 22:20
Efter hvad jeg ved ca 1275 W på 4311.
Men det der vægter er vel hvad der kan måles i output, og disse listet før er jo målt output.

Redigeret af Therock - 15-September-2012 kl. 22:20
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 22:32
en 9 kanals reciever med en ps på 1275 skulle kunne sparke ca 70 w i 8 ohm alle kanaler drevet på 1 gang 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu