recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-108HD box i Føtex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DCB-108HD box i Føtex

Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:24
Det er ikke de samme updates nej.

Der er et par nye tilføjelser. 

• Tryk på FIND knappen og kom direkte til biblioteket hvor jeres optagelser ligger
  • DVB undertekster er slået til som standard når man afspiller optaget materiale
  • Resume funktion på afspilninger - Hvis man stopper fx. 32 minutter inde i en optagelse, slukker boksen, kommer hjem og vil se videre, så bliver man spurgt om man vil fortsætte (resume) eller starte afspilning fra starten. 
Så lidt nyt er der :)

mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

Med DVB-C signal kræver det twin tuner for at man kan afspille et allerede optaget program, imens man optager et nyt. Det skyldes at tuneren bruges for at afvikle det digitale signal igen. 

Det lyder meget mystisk, at en tuner anvendes til afspilning. En tuner er jo kun en modtagerenhed.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 12:32
fltk

enig, men det er hvad jeg har fået at vide. 

Det samme gør sig jo f.eks. også gældende med de nye Samsung recordere. og Yousee boksen også. 

Der er også twin tuner, men de kan kun optage en ting samt se en kanal samtidig. F.eks. ikke optage 2 ting samtidig. 
Til top
electron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Sted: København
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 14:57
Fjernbetjeningen er ok! Problemet kan løses på 10 min. uden udgift.

Også jeg blev meget hurtigt træt af at skulle pege meget præcist med fjernbetjeningen for at få boxen til at reagere. Jeg afprøvede den derfor  på en fjernbetjeningstester og kunne se at den fungerede PERFEKT! Problemet ligger altså i modtageren. Så blev boxen skilt ad og frontprintet frigjort fra frontpanelet.  Nu kørte boxen altså uden frontpanel og med frontprintet stående løst foran. Så virkede det som det skulle! Boxen blev derpå samlet igen uden frontglas (det er lige til at hægte af fra bagsiden). Jeg kan nu f.ex. pege på  boxen i en vinkel på 45 grader uden problemer. Ved normalt brug kan jeg ikke se boxen, som står i gulvhøjde, fra min plads i sofaen, men så vender jeg bare fjernbetjeningen mod loftet!! Det virker stadig perfekt.

Der er altså tale om en designfejl ved boxen (ikke ved fjernbetjeningen!). Fejlen består i at frontglasset er for tæt for de infrarøde stråler fra fjernbetjeningen.

Selv vil jeg nok fortsætte med at bruge boxen uden frontglas, men man kan let finde et brugbart glas (fra en udrangeret video, dvd-spiller el. andet fjernbetjent apparat) og lime det på. Prøv evt at sætte det på med tape i første omgang for at prøve det af.

Hvad man end vælger kan fjernbetjeningsproblemet løses uden udgift.

Til top
Nkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 15:59
jeg har også købt tuner. Jeg har bare et problem med den.
Jeg ville ændre i video insdtillingerne.
Den stod til 720 (jeg har et fullHD tv (1080p)). Så jeg trykker til siden. Skærmen bliver sort og den er nu på 1080i. jeg tænker nå mit tv kan tage mere. så jeg trykker igen. denne gang bliver skærmen så bare ved med at være sort, og der står på mit tv at det understøttes ikke. Jeg har prøvet at slukke tuneren men intet sker der.
Til top
Avalon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2004
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af electron electron skrev:

Fjernbetjeningen er ok! Problemet kan løses på 10 min. uden udgift.

Alletiders Smile du fandt på at teste fjernbetjeningen - og efterfølgende havde mod på at splitte boksen ad og teste det. DET vil jeg også prøve snarest.

Jeg åbnede boksen i går aftes og testede; og det er fuldstændig rigtigt at frontglasset "ødelægger" signalet fra fjernbetjening. Lige pludselig kunne fjernbetjeningen bruges som den bør kunne Smile

Har boret et hul i frontglasset på størrelse med en 5-krone - og klistret et stykke gennemsigtig plast på indersiden. Og det virker perfekt !

Sammen med nyeste firmware der giver resume i optagelser, har jeg nærmest fået et helt nyt produkt Big smile

/Avalon

Redigeret af Avalon - 29-Maj-2011 kl. 11:15
Til top
electron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Sted: København
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 09:41
Ja, Avalon, så er boxen ved at være færdigudviklet. Den kan da også varmt anbefales, men man skal kende nogen, eller selv være i stand til at bringe den i denne tilstand, og garantien ryger naturligvis, når man skiller boxen ad og borer huller i den. Til gengæld kommer den til at fungere og det er vigtigere. S/W hedder nu 1.01.10 og date 05-27-2011.

Optagelse på tid (f.eks. ved at trykke gentagne gange på REC) virker stadig ikke. Det savner jeg virkelig meget. Er der nogen der har fået det til at fungere? 
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 11:30
Electron

Du skal, inde i menuen sætte "record time perio" til et givent antal timer. ellers kan du ikke bruge funktionen med at trykke på REC gentagne gange.

Men når den er slået til så kan du ved et tryk mere på REC sætte antal timer/minutter/sekunder ind du vil optage. 

Mvh.
Denver Electronics A/S

Morten Pannen 
Til top
Avalon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:39
Hej Electron
Ja garantien ryger Cry det har jeg tænkt på. Men hvis elektronikken går itu ! så satser jeg på at supermarkedsmedarbejderen nøjes med at åbne låget på æsken (som jeg har gemt) og konstaterer den er dér. Og stikker mig en ny eller penge retur.
Ellers kontakter jeg Denver direkte, da det et klart materialevalgsfejl, som jeg blot har afhjulpet, uden
indgreb i elektronikken.

Men lige nu nyder jeg bare mit forbedrede produkt Big smile

/Avalon

Redigeret af Avalon - 01-Juni-2011 kl. 14:40
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 15:10
Lige for at kommentere Avalon's indgreb, så er det IKKE noget vi anbefaler man gør. Det kan godt være din IR modtager ligger for tæt på glasset Avalon, men du bryder stadig garantien ved selv at foretage indgreb på den måde. Virker den ikke ordentligt, så skal man istedet indlevere den ved købsstedet. 

Der ER forskel på sensitivitet på produkter fra Kina og så f.eks. Samsung (hvor man jo nærmest kan stå i rummet ved siden af og stadig ramme IR modtageren.)
På DCB boksen skal man pege imod boksen når man bruger den, men bortset fra det så synes jeg nu den reagerer ganske fint.
Jeg har den stående i mit soveværelse, og der er intet problem i at skifte kanaler fra ca. 3½ meters afstand, sålænge jeg bare peger mod boksen.

Hvis man er træt af at skulle pege mod boksen, så vil jeg hellere anbefale en universal fjernbetjening som f.eks .Logitech. De sender meget kraftigt ud, og gør at man kan pege i alle mulige retninger og stadig skifte kanal osv. 
De koster selvfølgelig lidt (fra 2-300 kr og opefter) men omvendt så kan man samle alle sine fjernbetjeninger i den ene. 

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen
Til top
Avalon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 15:29
Hej Pannen

Selvfølgelig kan du ikke anbefale indgrebet ! Men prøv lige at tage det frontglas af, og lav testen. Du vil opdage at den medfølgende fjernbetjening virker lige så godt som min nabos 800 kr Logitech universalfjernbetjening.
Du får vist en stor overraskelse når du prøver.

Med frontglas virker de to fjernbetjeninger næsten lige dårligt. Fejlen ligger som Electron målte sig til i frontglasset.

Det er helt vildt synd for jeres produkt at kineserne har kvajet sig med det frontglas. Og jeg håber at I tager det op med dem for at redde kommende modeller. Selve IR modtageren ER nemlig perfekt og på Samsung niveau.

Ps Hvis der er et formål med at frontglasset dæmper signalerne fra fjernbetjeningen, vil jeg da gerne vide det ?

/Avalon

Redigeret af Avalon - 01-Juni-2011 kl. 15:34
Til top
storgaard54 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2011
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 20:34
Hej
Jeg har observeret, at hvis jeg optager fra history channel, så forsvinder teksten. Teksten er dog at genfinge på den optagede udsendelse.
Et det muligt at instille 800 modellen, således at man også kan se teksten under udsendelsen.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 89101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu