|
Denver DCB-110HD |
Besvar | Side <1234 9> |
Forfatter | |
movest
Ny bruger Oprettet: 15-April-2012 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Time Shift funktionens ur fjernes ved at trykke Exit.
|
|
movest
Funktioner
Tak(0)
|
Efter at have opdateret til seneste firmware (www.denver-electronics.com/update-for-dvcb-110hd/) har jeg det problem at timeroptagelse ikke virker. Den gør som den plejer helt op til optagelsen skal starte. Så kommer der beskeden "Ugyldig" og så sker der ingenting.
Er der andre, der har haft lignende problemer? |
|
samadsen
Ny bruger Oprettet: 25-Marts-2012 Sted: Gørlev Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, jeg havde tænkt at opgradere min, men det vil jeg da vente lidt med, mine timeroptagelser går fint, jeg kan bare ikke afspille dem, jeg får PVRmappen op men kan ikke åbne den, er der nogen der kender problemet
VH. samadsen
|
|
movest
Funktioner
Tak(0)
|
>>>jeg kan bare ikke afspille dem, jeg får PVRmappen op men kan ikke åbne den, er der nogen der kender problemet<<<
Som jeg husker det kan man komme til pvr-mappen på to måder. Direkte eller via 'menu' & 'afspilning'. Ved den sidste kan man ikke få fat i (afspille) egne optagelser, selvom man kan 'se' dem (altså se deres navne i menuen). Og omvendt (det er usmart, men ...) På 110'eren er det Play-knappen, der fungerer som genvej til afspilning af egne pvr-optagelser. Kan du heller ikke afspille, selvom du finder optagelserne den vej rundt, samadsen? Redigeret af movest - 26-Maj-2012 kl. 20:09 |
|
samadsen
Ny bruger Oprettet: 25-Marts-2012 Sted: Gørlev Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men der er den fejl at den ikke går i stand by ved endt optagelse, men det skulle den opgradering som du har brugt jo afhjælpe, men den kan man jo være tilbøjelig til at undgå hvis den gir andre problemer
VH. samadsen
|
|
movest
Funktioner
Tak(0)
|
Fik efter seks uger "en ny boks" tilbage fra Harald Nyborg. Bortset fra at firmware var feburar-udgaven var problemet præcis det samme: ingen timeroptagelse.
Seks uger ... og en boks retur, der fejler PRÆCIS det samme, det er altså ikke godt nok, Denver.
|
|
Pannen
Bruger Branchemedlem Oprettet: 12-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Hvad optager du på? Hvis du f.eks. Bruger en ekstern harddisk skal du sørge for at bruge en med egen strømforsyning. En 2.5" der kun får USB strøm vil ikke køre stabilt. USB sticks skal være hurtige nok. Nogle er for langsomme til at kunne optage/afvikle optagelser korrekt. Du skriver der er problemer med timer optagelser. Går den slet ikke igang eller vil den ikke afspille efterfølgende? Hvad hvis du laver en direkte optagelse? Virker det? Du kan evt prøve at formattere din optage enhed i boksen. Vælg Ntfs filsystem. Det kører bedst. Driller det fortsat, så send os en mail på: support@intersales.dk Med venlig hilsen Denver Electronics A/S Morten Pannen |
|
ross22
Junior bruger Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte en 110HD i sidste uge hos Fleggaard og efter nogle begyndervanskeligheder virker den nu ganske godt. Det tog mig noget tid at finde alle kanaler, men da jeg brugte netværksnummer fra YouSee boksens info side (00120 hos mig) fandt den alle gratis kanaler. Jeg sorterede dem ikke, oprettede bare en favoritliste med kun HD kanalerne – og den holder både efter standby og sluk for strømmen. EPG programmeringen virker kun når programmet ifølge guiden ikke er started endnu. Jeg bruger en lille 320 GB portable harddisk fra WD og den virker fint uden strømforsyning og når jeg har formatteret den i NTFS med Denver boksen. 2 timers optagelse i 720p HD fylder lidt under 8 GB, så man kunne godt lave backups på en double-layer DVD. I øvrigt kan disse m2ts filer nemt ommuxes til mkv og afspilles på alle mulige medier og players. Det er også mest derfor jeg købte den, når den nu kun koster 299 kroner. En stor ulempe og daglig ærgelse er dog den medfølgende fjernbetjening. Den har det samme problem som den fra Samsung’s YouSee-boks, bare endnu værre. Man skal trykke flere gange og rette den præcis mod boksen før den reagerer. Det skulle Denver nok lave bedre. Men eller et godt supplement til mit video-udstyr. Fremragende billedkvalitet og et godt køb.Hilsen, Klaus, Rønne (SONY Bravia 40" FullHD, SONY DVD Recorder, YouSee-boks, WD HD-TV-mediaboks, SONY VAIO Laptop, 14 eksterne desktop-HDs fra 1 til 4 TB, 6 portable HDs op til 1 TB.) |
|
johnsk
Ny bruger Oprettet: 31-December-2012 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg har købt en ny DVBC-110HD i december og taget den i brug i juledagene. Den er tilsluttet en lidt ældre Maxtor 300 GB ekstern harddisk med egen strømforsyning, som tidligere har fungeret med fjernsynets (Panasonic) optagefunktion. Af de første syv optagelser som alle skulle være mellem 1 og 2 timer, ender de tre af dem desværre præcis i varigheden 00:12:42. Jeg formaterede oprindelig disken med FAT igennem DVBC-110HD, men har nu omformateret til NTFS og planlagt en række optagelser i dag. Jeg håber ikke at støde på problemet igen, for ellers er boksens anvendelighed jo nær nul. Jeg kan se at der ligger en nyere firmware tilgængelig, som retter en fejl der er denne problemstilling uvedkommende. Fortsætter problemet vil jeg måske alligevel prøve at opdatere firmware. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Vh. Johnny |
|
johnsk
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Følger lige op på egen sag - efter omformatering til NTFS har jeg optaget 5 programmer uden at opleve nævnte præmature stop ved 00:12:42. Jeg håber selvfølgelig at det fortsætter sådan :)
|
|
johnsk
Funktioner
Tak(0)
|
Har optaget 4 episoder af Uendelige Verden (1½ times varighed) i forgangne uge. Af disse er den ene desværre ikke til at afspille. Tid og filstørrelse ser ud som forventet, men filen er kun navngivet med dato, og ikke med kanal og program som de andre. På PC'en er filen heller ikke til at afspille.
|
|
ross22
Junior bruger Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, helt stabil er den tilsyneladende ikke. Jeg har også mistet en optagelse som var programlagt. Den glemte at gå igang. Jeg prøvede igen da filmen blev genudsent (TNT HD) og så virkede den.
Begge gange EPG programmeret og enheden slukket (standby). Nu har jeg lavet den opdatering af firmware. Under info viser den ikke den nye dato for software (SW viser feb.2012), men tilsyneladende har den opgradert, da harddisk-lampen nu slukker når jeg sætter boksen i standby og det gjorde den aldrig før. Desværre går den ikke i standby, når en programlagt optagelse slutter. Og så er der en RESUME funktion som jeg ikke har set før. Når man under afspilning trykker på STOP og senere på PLAY igen, er der en lille rude foroven, så man kan fortsætte afspilningen. Godt for en lille kaffepause. Desværre virker det ikke mere, når man forlader menuen med EXIT. Måske løser den næste opdatering nogle flere problemer... Hilsen Klaus |
|
Besvar | Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |