Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 09:14 |
Hvad med overførsel til PC? Hvilket format lagres filerne i?
Redigeret af miri - 01-Juni-2010 kl. 09:17
|
miri
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
ozzie2006
Ny bruger
Oprettet: 31-Marts-2010
Point: 9
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 09:27 |
mogens65 skrev:
mpg4 skrev:
Så har jeg haft min i drift hele aftenen: Billede & lyd har hele aftenen været i synk.![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Jeg oplever ligeledes ved optagelse at billedet pludselig fryser nogle sekunder, men det er ikke at se på optagesen. Boksen har 1 gang i løbet af aftenen lavet en reboot? Hvorfor aner jeg ikke.![Disapprove Disapprove](smileys/smiley13.gif)
Menuerne er pæne men ikke ret logiske! F.eks. kan jeg ikke finde en knap(genvej) til de optagelser som er lagt i kø? Skal hele turen igennem menuer... Ligeledes viser "info" knappen ikke nogle særligt brugbare programinformationer.
Alt i alt virker det kun som børnesygdomme sammenlignet med den 105 som jeg har hadet i mange måneder!
Lad håbe det kommer gang i denne tråd, så Denver kan få noget at sende videre:-)
|
Min har også reboot flere gange, men ikke ved 576i ??? ![Thumbs Down Thumbs Down](smileys/smiley21.gif)
Undertekst er meget grovkornet når jeg indstiller DENVER DMB-107HD til 720p_50 eller 1080i_25
Mogens |
Købte en 107 i Rema1000 i går. Den rebootede på TV2 mange gange - tog lige en test i en time - der rebootede den 8 gange. Jeg bruger et alm. scart-kabel og 576i (auto). Derimod var der ingen problemer på DR1. Fik den derfor byttet - den nye havde ingen problemer i går aftes, men her til morgen har den rebootet een gang - det ser ud som om der er noget ustabilitet i den. Jeg skrev til Pannen fra Denver om det i går, men han havde ingen bud på fejlen, kun at den første havde en fejl. Nu er jeg da spændt på, om den ombyttede også har fejlen. Erling
|
mogens65
Junior bruger
Oprettet: 26-April-2010
Sted: Danmark
Point: 42
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:21 |
Synk ikke helt ok, har set Folketinget kanalen i 3 timer så begynte den at svinger i synk en gang i mellem, så skifte jeg til en anden kanal, hvor på den anden kanal blev låst, kunne først skifte tilbage til Folketinget kanalen efter jeg trykke på EPG ??.
Mogens ![Ouch Ouch](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley18.gif)
Redigeret af mogens65 - 01-Juni-2010 kl. 15:23
|
mpg4
Bruger
Oprettet: 15-December-2009
Point: 56
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 16:42 |
I min rodekasse fandt jeg en 2½ USB_HDD(USB 2.x 80G SATA) som virker uden ekstra strøm, den kan optage og den kan pause en udsendelse. Det virkede ikke ordentligt med den USB stick jeg testede med i går. Eneste problem er at power ud af USB stikket på 107'erne ikke slukker ned når den sættes på standby! ![Unhappy Unhappy](smileys/smiley6.gif) det er så nok en bug. Det med at boksen genstarter har jeg nu haft 2 gange ialt, ØV! Ellers er jeg meget godt tilfreds indtil videre. Der er ting som skal forbedres inden den er som den skal være. Tænker jeg tilbage på min 105'er så virkede den ikke da jeg købte den, og heller ikke efter 10 software opdateringer, så 107 er et stort fremskridt i mit hjem.
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
|
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 11:34 |
miri skrev:
Hvad med overførsel til PC? Hvilket format lagres filerne i? |
Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
|
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 13:28 |
fltk skrev:
Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere. |
... hm....nysgerrig....
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en?
|
miri
|
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 14:03 |
miri skrev:
fltk skrev:
Filerne lagres i .ts format. Jeg kan umiddelbart afspille dem med Windows Media Player, Nero Showtime, Zoomplayer, VLC og DVBViewer (de sidste to med undertekster), og sikkert mange flere. |
... hm....nysgerrig....
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en? |
Nej, men det vil jeg lige prøve i aften og melder så tilbage.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 21:35 |
miri
Har du prøvet at afspille en optagelse fra DVBViewer på Denver'en? [/QUOTE skrev:
Har nu prøvet, men desværre nej det k |
Har nu prøvet, men desværre nej det kan den ikke. Sammen med sine egne optagelser lægger Denver'en et par filer på nogle få kb. Jeg formoder disse filer bruges til styring af afspilningen af optagelserne. Da disse filer mangler ved optagelserne fra DVBViewer kan Denver'en slet ikke genkende disse optagelser og de bliver ikke vist i menuen.
Flemming
|
|
ozzie2006
Ny bruger
|
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:31 |
fltk skrev:
Har nu haft tid at lege lidt mere med modtageren.
Først det positive:
Kan optage på en NTFS formatteret HDD/USB stick. En klar fordel ved lange optagelser.
Så det negative:
Der skulle ifølge manualen være et punkt der hedder Jump i optage menuen, så man kan indstille intervaller til at springe i optagelser. Menupunktet mangler.
Ved optagelse fryser billedet mens lyd og undertekster kører videre på skærmen. Selve optagelsen bliver dog tilsyneladende OK. Har ikke konstateret om billedet også fryser, når der ikke optages.
Teletext ser elendigt ud.
Det var foreløbige indtryk. Vender måske tilbage med mere.
Flemming |
|
ozzie2006
Ny bruger
|
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 17:38 |
fltk skrev:
Har nu haft tid at lege lidt mere med modtageren.
Først det positive:
Kan optage på en NTFS formatteret HDD/USB stick. En klar fordel ved lange optagelser.
Så det negative:
Der skulle ifølge manualen være et punkt der hedder Jump i optage menuen, så man kan indstille intervaller til at springe i optagelser. Menupunktet mangler.
Ved optagelse fryser billedet mens lyd og undertekster kører videre på skærmen. Selve optagelsen bliver dog tilsyneladende OK. Har ikke konstateret om billedet også fryser, når der ikke optages.
Teletext ser elendigt ud.
Det var foreløbige indtryk. Vender måske tilbage med mere.
Flemming |
Desværre deles filerne op på 4.096 GB på en NTFS-formatteret harddisk, jeg prøvede lige med HD-filmen på DR i aftes - 3 dele - øv. En positiv ting - forleden satte jeg modtageren til manuel optagelse på TV2 - mindsandten om jeg ikke kunne "bladre" kanalerne igennem uden at det havde indvirkning på det optagne. Desværre genstarter min 107 fra tid til anden, men jeg har kun oplevet, at den genstarter på TV2 - mystisk. Jeg håber Pannen & Co. finder en softwareløsning. Erling
|
mpg4
Bruger
Oprettet: 15-December-2009
Point: 56
|
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 21:05 |
Jeg oplever også at TV2 fryser!!! Når det sker er hele boksen frosset eneste vej ud er 220 off/on
|
Denner
Super bruger
Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
|
Sendt: 05-Juni-2010 kl. 18:26 |
Har også købt en Denver DMB 107HD, den er egentligt fin nok, til prisen, hvis ikke det var fordi at TV2 får boksen til at fryse og genstarte hele tiden ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif) Det er ikke i orden og gør sådanset boksen ubrugelig, hvis man gerne vil se TV2 ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
|