recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVBC-120
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DVBC-120

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DVBC-120
    Sendt: 17-Januar-2022 kl. 12:42
Hej,

Jeg er på udkig efter en løsning, hvor jeg kan optage et TV program, og lægge det på min NAS.

Mit TV er et LG CX, og det kan desværre ikke bruges, da et program optaget på en tilsluttet USB harddisk ikke kan ses andre steder end på TV'et.

I stedet tænker jeg på at købe en Denver DVBC-120.
Er der nogen der har sådan en, og ved om programmer optaget på en tilsluttet USB harddisk efterfølgende kan flyttes et andet sted hen og ses?

Evt. om der findes andre løsninger?
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 23:11
Jeg har tidligere haft forgængerne til den Denver, du henviser til. De optog ikke-krypterede tv-kanaler i et format, der kunne redigeres/vises/gemmes på pc.

Købte denne https://www.conradelektronik.dk/p/xoro-hrt-8772-hdd-dvb-c-dvb-t2-kombo-receiver-antal-tunere-2-2114980 direkte hos amazon.de for 42 € inkl. porto. Den er ret "avanceret", kan samtidigt optage to programmer, optagelser kan starte nogle minutter før og slutte nogle minutter efter EPG-tiderne. Og så er der plads til en intern 2½", maks. 7 mm høj harddisk. Optagelserne gemmes i ts-format, der indeholder både eventuelle undertekster, flere sprog, tekst-tv osv.
Til top
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2022 kl. 08:48
Ok, så er der da mulighed for at den Denver DVBC-120 også kan bruges. Den koster jo ikke en formue, så det er værd at give et skud.

Tak for info. :-) 
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 10:03
Er det ikke en HDHomerun løsning du er på udkig efter.
Altså en netværks tuner, hvor du så på din NAS direkte kan optage udsendelser?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Steen Hansen Steen Hansen skrev:

Evt. om der findes andre løsninger?

Hej.

Jeg foreslå dig at først at Optage TV programmet på din PC med gratis Windows program TV4Ever.
Det kan gøres med ca 7 gange normal hastighed.
Så at konvertere filen til MKV format. Det tager et par minutter.
Og til sidst afspille filen fra NAS eller en PC med programmet LG Smart Share.

Her er et link til TV4Ever. Det er en udvidelse (extension) til Chrome Browseren og meget nemt at bruge:


Jeg har tidligere haft problemer med af afspille TS filer direkte på vores LG55OLEDB6, så jeg har
konverteret TS filen til mkv filer uden at reencode.
Til denne konvertering har jeg brugt mkvtoolnix GUI fra dette link:              


Vi bruger Ikke NAS. Så vi afspiller fra PC til LG Oled: Smart Share for Windows: Installation, Setup, and Use - PC Software:


Men jeg kan ikke se noget problem i at afspille MKV filen fra en NAS, i stedet for fra en PC.

Hilsen Carsten.

Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 17:41
undersøg lige  din optagelser   For  på  min XORO 8772   gemmer den godt nok F.eks. hele filmen så jeg kan se det gennem XORO 8772  men vil jeg flytte den over på pc fra HHD  så er den splittet op i to ts filer  Ud af en film på 2 timer er det kun ca det halve jeg kan kopiere over på min pc fra HHD  

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

undersøg lige  din optagelser   

Hej.

Jeg ved ikke om det var mig du vil have til at undersøge mine optagelser?

Men for ca 3 dage siden optog jeg Barndommens-gade med TV4Ever. Det fylder 3,51 GB.
Og er 1:26.15 lang når jeg afspiller den med SMPlayer.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2022 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

undersøg lige  din optagelser   For  på  min XORO 8772   gemmer den godt nok F.eks. hele filmen så jeg kan se det gennem XORO 8772  men vil jeg flytte den over på pc fra HHD  så er den splittet op i to ts filer  Ud af en film på 2 timer er det kun ca det halve jeg kan kopiere over på min pc fra HHD  


Om formater din harddisk til NTFS, så burde du være ude over det problem.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 05:38
Ok jeg vil prøve at formater i NTFS  men ellers en  god maskine 8772 

Steen  
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 11:28
Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB, og de får ret upraktisk navnene record.ts, record.ts1, record.ts2 osv.

ts1, ts2 osv. er nogle dumme filbetegnelser, men filindholdet er der ikke noget i vejen med.

Øvelsen går ud på at samle de filer, der hører sammen, i én fil.

Jeg bruger det meget lille program ”TSSpiltter” – der også kan samle – til dette:



Træk alle sammenhørende filer i rigtig rækkefølge til programmet, og klik på ”Join!”, og efter et “øjeblik” har du en samlet ts-fil, til redigering, visning, arkivering osv.

Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 12:03
Super det var jo lige det man manglede   Har lige prøvet det, og det virker  Super  takker  j8544

Steen 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2022 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det er ikke et spørgsmål om harddiskens filsystem. Boksen bider filerne over, når de er på ca. 4 GB


Ja, fordi harddisken er formateret i FAT32. Ellers har Xoro lavet det om siden jeg havde en Xoro boks. Den kunne nemlig bruge både FAT32 og NTFS, og begrænsningen på maks. 4 GB ligger netop i FAT32.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu