recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Der var intet overladt til fantasien"!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Der var intet overladt til fantasien"!

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?
wonder woman er heller ikke skarp at se på


Hehe.. Jeg synes nu ellers både hun og filmen står helt skarp Tongue
det gør det os
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?

Nu kan jeg ikke lige huske Wonder Woman, så den står sikkert fin.

Men nu var udtagelsen, at ældre film på 35 mm i biograffen havde langt større opløsning end 4K.

Ældre film der var printet og efterfølgende vist i biiograffen tvivler jeg på havde så god opløsning som folk tror idag.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?


Nu kan jeg ikke lige huske Wonder Woman, så den står sikkert fin.

Men nu var udtagelsen, at ældre film på 35 mm i biograffen havde langt større opløsning end 4K.

Ældre film der var printet og efterfølgende vist i biiograffen tvivler jeg på havde så god opløsning som folk tror idag.
det er kun dig der brugte ordet ældre. men ja. film på 35mm havde bedre opløsning
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?

Nu kan jeg ikke lige huske Wonder Woman, så den står sikkert fin.

Men nu var udtagelsen, at ældre film på 35 mm i biograffen havde langt større opløsning end 4K.

Ældre film der var printet og efterfølgende vist i biiograffen tvivler jeg på havde så god opløsning som folk tror idag.

De blev jo ligesom printet til 35mm film også, da det var det projektorerne brugte i biografen dengang.
Men når vi snakker "gamle" 35mm film scannet ind digital til hjemmebiografen i dag, så ved du udmærket godt, at de sagtens kan fremstå lige så flotte som en en ny film, der er skudt digitalt.
Ja, især fordi langt de fleste nyere 4K film faktisk er opskalleret 2K. De er godt nok aftest optaget med 4K kameraer, men fordi de i post-produktionen laver CGI i 2K, så bliver hele filmen behandlet i 2K og derefter opskalleret.
Din opfattelse af analog er desværre langt ved siden af virkeligheden. Hvorfor tror du også, at mange af de højtprofilerede instruktører (dem der er store nok til at få producenterne til at bukke sig forover), stadig sværger til at optage på film fremfor digital? Det gør man jo ikke kun for sjov, for det gør jo post-produktionen betydelig længere og mere besværlig.

Og nu du nævner det, så kan jeg da komme på MANGE film (optaget på 35mm), som står knivskarpe. Også af de ældre resturerede slags.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Sikke da noget vrøvl at fyre af. Opløsningen har intet at gøre med det du brokker dig over.
Oplevede du også det, dangang vi stadig brugte filmruller i biografen? For jeg kan garantere dig, at en 35mm har højere "opløsning" end 4K. Og 65-70mm film havde bare endnu højere "opløsning".

Det tvivler jeg stærkt på.

Når man kigger på selv ældre 35 film der er restaureret, så er kvaliteten ikke nær så god som det man kan lave idag digitalt.

Prøv at se Blade Runner fra 1982 eller De Nådesløse fra 1992. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 11:19
Big smileLOLBig smileLOLWinkCry

Den bedste film er den man ser i sin fantasi! Jo mere detalje, jo mindre fantasi. Det kan gøre en 4K film dårligere end en DVD!

"Eksempel fra min egen familie. Min nu afdøde mor fortalte mig at i hendes barndoms opgang var en lille rutsjebane som hun havde glædet sig uendelig meget over i sin fattige barndom.
Jeg skulle se den i opgangen på Gasværksvej i København.
Da vi kom ind i opgangen, søgte hun ligesom forgæves? men så fandt vi "Den",- et lille 75 cm "langt" brædt i en vinduesniche!

Fantasiens rutchebane var bedre end virkelighedens-!.
"...Jeg lavede en AVCHD duallayer DVD brænding af min gamle DVD serie "Band of Brothers".- Alle 6 DVD-skiver kunne få plads på 1 AVCHD med menuer.
Nu kunne den endelig spille på min nyanskaffede BD-Player Sony S667. Jeg blev så facineret af det den viste at jeg så serien færdig på den, selv om jeg har den i reolen som Blu-ray! Nogle gange virker skarpheden som en kastraktion af skuespilpræstationerne!
MvH
Jens
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 12:15
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Big smileLOLBig smileLOLWinkCry

Den bedste film er den man ser i sin fantasi! Jo mere detalje, jo mindre fantasi. Det kan gøre en 4K film dårligere end en DVD!

"Eksempel fra min egen familie. Min nu afdøde mor fortalte mig at i hendes barndoms opgang var en lille rutsjebane som hun havde glædet sig uendelig meget over i sin fattige barndom.
Jeg skulle se den i opgangen på Gasværksvej i København.
Da vi kom ind i opgangen, søgte hun ligesom forgæves? men så fandt vi "Den",- et lille 75 cm "langt" brædt i en vinduesniche!

Fantasiens rutchebane var bedre end virkelighedens-!.
"...Jeg lavede en AVCHD duallayer DVD brænding af min gamle DVD serie "Band of Brothers".- Alle 6 DVD-skiver kunne få plads på 1 AVCHD med menuer.
Nu kunne den endelig spille på min nyanskaffede BD-Player Sony S667. Jeg blev så facineret af det den viste at jeg så serien færdig på den, selv om jeg har den i reolen som Blu-ray! Nogle gange virker skarpheden som en kastraktion af skuespilpræstationerne!
så du går aldrig i biografen, heller ikke dengang det var s
Filmruller. Pga. Skarpheden?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Big smileLOLBig smileLOLWinkCry

Den bedste film er den man ser i sin fantasi! Jo mere detalje, jo mindre fantasi. Det kan gøre en 4K film dårligere end en DVD!

"Eksempel fra min egen familie. Min nu afdøde mor fortalte mig at i hendes barndoms opgang var en lille rutsjebane som hun havde glædet sig uendelig meget over i sin fattige barndom.
Jeg skulle se den i opgangen på Gasværksvej i København.
Da vi kom ind i opgangen, søgte hun ligesom forgæves? men så fandt vi "Den",- et lille 75 cm "langt" brædt i en vinduesniche!

Fantasiens rutchebane var bedre end virkelighedens-!.
"...Jeg lavede en AVCHD duallayer DVD brænding af min gamle DVD serie "Band of Brothers".- Alle 6 DVD-skiver kunne få plads på 1 AVCHD med menuer.
Nu kunne den endelig spille på min nyanskaffede BD-Player Sony S667. Jeg blev så facineret af det den viste at jeg så serien færdig på den, selv om jeg har den i reolen som Blu-ray! Nogle gange virker skarpheden som en kastraktion af skuespilpræstationerne!
så du går aldrig i biografen, heller ikke dengang det var s
Filmruller. Pga. Skarpheden?


Armen altså - i den optik, er jeg da med længder også langt mere glad for samlejefedt og fantasi Wink.

Eller noget...


Redigeret af Bromberg5 - 04-Juli-2018 kl. 14:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 16:59
Jens har lige haft den ultimative biografoplevelse.

Iført bind for øjnene og et sæt gode høreværn, fantaserede han den bedste film i hele verden frem og den varede i 6 timer!!!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jens har lige haft den ultimative biografoplevelse.

Iført bind for øjnene og et sæt gode høreværn, fantaserede han den bedste film i hele verden frem og den varede i 6 timer!!!


Klaus

Har jeg ikke også ret i det, jeg skrev til dig, i min PB?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jens har lige haft den ultimative biografoplevelse.

Iført bind for øjnene og et sæt gode høreværn, fantaserede han den bedste film i hele verden frem og den varede i 6 timer!!!


Klaus

Jeg glæder mig ubeskriveligt til 2’erenClap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu