|
"Der var intet overladt til fantasien"! |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
||
Nu kan jeg ikke lige huske Wonder Woman, så den står sikkert fin.
Men nu var udtagelsen, at ældre film på 35 mm i biograffen havde langt større opløsning end 4K. Ældre film der var printet og efterfølgende vist i biiograffen tvivler jeg på havde så god opløsning som folk tror idag. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
||
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
De blev jo ligesom printet til 35mm film også, da det var det projektorerne brugte i biografen dengang. Men når vi snakker "gamle" 35mm film scannet ind digital til hjemmebiografen i dag, så ved du udmærket godt, at de sagtens kan fremstå lige så flotte som en en ny film, der er skudt digitalt. Ja, især fordi langt de fleste nyere 4K film faktisk er opskalleret 2K. De er godt nok aftest optaget med 4K kameraer, men fordi de i post-produktionen laver CGI i 2K, så bliver hele filmen behandlet i 2K og derefter opskalleret. Din opfattelse af analog er desværre langt ved siden af virkeligheden. Hvorfor tror du også, at mange af de højtprofilerede instruktører (dem der er store nok til at få producenterne til at bukke sig forover), stadig sværger til at optage på film fremfor digital? Det gør man jo ikke kun for sjov, for det gør jo post-produktionen betydelig længere og mere besværlig. Og nu du nævner det, så kan jeg da komme på MANGE film (optaget på 35mm), som står knivskarpe. Også af de ældre resturerede slags. |
|||
![]() |
|||
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 664 |
||
Prøv at se Blade Runner fra 1982 eller De Nådesløse fra 1992.
|
|||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|||
![]() |
|||
Lyrik ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2009 Status: Offline Point: 44 |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Den bedste film er den man ser i sin fantasi! Jo mere detalje, jo mindre fantasi. Det kan gøre en 4K film dårligere end en DVD! "Eksempel fra min egen familie. Min nu afdøde mor fortalte mig at i hendes barndoms opgang var en lille rutsjebane som hun havde glædet sig uendelig meget over i sin fattige barndom. Jeg skulle se den i opgangen på Gasværksvej i København. Da vi kom ind i opgangen, søgte hun ligesom forgæves? men så fandt vi "Den",- et lille 75 cm "langt" brædt i en vinduesniche! Fantasiens rutchebane var bedre end virkelighedens-!. "...Jeg lavede en AVCHD duallayer DVD brænding af min gamle DVD serie "Band of Brothers".- Alle 6 DVD-skiver kunne få plads på 1 AVCHD med menuer. Nu kunne den endelig spille på min nyanskaffede BD-Player Sony S667. Jeg blev så facineret af det den viste at jeg så serien færdig på den, selv om jeg har den i reolen som Blu-ray! Nogle gange virker skarpheden som en kastraktion af skuespilpræstationerne!
|
|||
MvH
Jens |
|||
![]() |
|||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Filmruller. Pga. Skarpheden? |
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
||
Armen altså - i den optik, er jeg da med længder også langt mere glad for samlejefedt og fantasi ![]() Eller noget...
Redigeret af Bromberg5 - 04-Juli-2018 kl. 14:27 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
||
Jens har lige haft den ultimative biografoplevelse.
Iført bind for øjnene og et sæt gode høreværn, fantaserede han den bedste film i hele verden frem og den varede i 6 timer!!! Klaus
|
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
||
Har jeg ikke også ret i det, jeg skrev til dig, i min PB?
|
|||
![]() |
|||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
||
Jeg glæder mig ubeskriveligt til 2’eren
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |