recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Der var intet overladt til fantasien"!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Der var intet overladt til fantasien"!

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 23:47
Se hvor mange fantasier og drømme der ligger bag denne ikke-4K "Jernbanedrøm":
http://moppe.dk/mibane.html

Skååål selv "Moppe-dreng"!LOL
MvH
Jens
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Se hvor mange fantasier og drømme der ligger bag denne ikke-4K "Jernbanedrøm":
http://moppe.dk/mibane.html

Skååål selv "Moppe-dreng"!LOL

Du kryber udenom mit spørgsmål. Hvordan havde du det så, da biograferne stadig viste film fra 35mm filmruller, eller endnu "værre" 65/70mm ruller? 35mm kan trumfe 4K, og 70mm trumfer 4k med flere længder. Men dengang kunne man sikkert heller ikke nyde filmen ordentlig, vel?

Men så er det jo heldigt for dig, at alle film stadig udgives på DVD i dag. Det må vel være dit foretrukne medie, nu da VHS er uddød? LOL
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 00:08
Pragfuldt eksempel!Embarrassed I love it! Husker du Hollywoods glamurøse billeder af skønhederne?ClapClapLOL

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Skal det være helt godt, så vis dem på en hvid væg med en projektor. Dvd'er får nyt liv på den måde.
Tænker på vores elskede kvinde.
Satte vi hende ikke på fantasiens piedestal? Og var hun ikke mere vidunderlig en alle jordens kvinder tilsammen?Embarrassed Vi så hende igennem fantasiens briller krydret med kærlighedens forblændelse som aldrig nærmede sig 4Ks "pixel-peaping"!!Big smile Hun sad på piedestalen i det rosenrøde skær som vi oplever i skuespilpræstationerne i den sort-hvide "Casablanca". Rosenrøde oplevelser i sort/hvid! Bid lige spids på den!Dead

Skal fantasien så langt frem som "til-knebne øjne" i VHS viewing, så rip dine DVD'er. Du husker vel DVD-shrink som laver en 2 lags DVD om til en enkeltlags. Den fås stadig på "Videohelp.com" En sådan konvertering er du master for og kan vælge den ønskede kvalitet.
Du kan også rippe med Handbrake, hvor du kan bruge filtre i det færdige resultat. Hvis du vil have MEDIER! så brænd dem som AVCHD med animerede menuer i "MultiAVCHD"
Blot må du sørge for at formatet kan afspilles i din "Player".Wink
MvH
Jens
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 00:56
Jeg har lige set den bedste film.  
Jeg slukkede mit tv og tog syre og sad og så ud i luften i 4 timer.  
Genialt. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Pragfuldt eksempel!Embarrassed I love it! Husker du Hollywoods glamurøse billeder af skønhederne?ClapClapLOL

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Skal det være helt godt, så vis dem på en hvid væg med en projektor. Dvd'er får nyt liv på den måde.
Tænker på vores elskede kvinde.
Satte vi hende ikke på fantasiens piedestal? Og var hun ikke mere vidunderlig en alle jordens kvinder tilsammen?Embarrassed Vi så hende igennem fantasiens briller krydret med kærlighedens forblændelse som aldrig nærmede sig 4Ks "pixel-peaping"!!Big smile Hun sad på piedestalen i det rosenrøde skær som vi oplever i skuespilpræstationerne i den sort-hvide "Casablanca". Rosenrøde oplevelser i sort/hvid! Bid lige spids på den!Dead

Skal fantasien så langt frem som "til-knebne øjne" i VHS viewing, så rip dine DVD'er. Du husker vel DVD-shrink som laver en 2 lags DVD om til en enkeltlags. Den fås stadig på "Videohelp.com" En sådan konvertering er du master for og kan vælge den ønskede kvalitet.
Du kan også rippe med Handbrake, hvor du kan bruge filtre i det færdige resultat. Hvis du vil have MEDIER! så brænd dem som AVCHD med animerede menuer i "MultiAVCHD"
Blot må du sørge for at formatet kan afspilles i din "Player".Wink
hvad har du røget og hvor kan man købe det. For det giver Ingen mening, det du skriverier
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Pragfuldt eksempel!Embarrassed I love it! Husker du Hollywoods glamurøse billeder af skønhederne?ClapClapLOL

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Skal det være helt godt, så vis dem på en hvid væg med en projektor. Dvd'er får nyt liv på den måde.
Tænker på vores elskede kvinde.
Satte vi hende ikke på fantasiens piedestal? Og var hun ikke mere vidunderlig en alle jordens kvinder tilsammen?Embarrassed Vi så hende igennem fantasiens briller krydret med kærlighedens forblændelse som aldrig nærmede sig 4Ks "pixel-peaping"!!Big smile Hun sad på piedestalen i det rosenrøde skær som vi oplever i skuespilpræstationerne i den sort-hvide "Casablanca". Rosenrøde oplevelser i sort/hvid! Bid lige spids på den!Dead

Skal fantasien så langt frem som "til-knebne øjne" i VHS viewing, så rip dine DVD'er. Du husker vel DVD-shrink som laver en 2 lags DVD om til en enkeltlags. Den fås stadig på "Videohelp.com" En sådan konvertering er du master for og kan vælge den ønskede kvalitet.
Du kan også rippe med Handbrake, hvor du kan bruge filtre i det færdige resultat. Hvis du vil have MEDIER! så brænd dem som AVCHD med animerede menuer i "MultiAVCHD"
Blot må du sørge for at formatet kan afspilles i din "Player".Wink

Du kryber stadig udenom spørgsmålet angående 35mm og 70mm film.

Men du misforstår mig da tydeligvis også. Jeg ønsker mig bestemt IKKE tilbage til DVD'erne. Jeg kysser 4K og HDR glædeligt velkommen.

Og sjovt du nævner Cassablanca. Den er jo netop skudt på 35mm, så oversat til digital, så har den jo netop en opløsning på omkring de 4K +/-. Så udover at den er sort/hvid, så kan jeg ikke lige se, hvor du vil hen med det?

Redigeret af Nagash - 05-Juli-2018 kl. 02:05
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 02:06
Venner, glem det. Lyrik er notorisk kendt for at afspore enhver debat, med faktaresistens og den slags tågesnak som kommer her. I vil på intet tidspunkt kunne få gang i en reel debat med manden. Så er I advaret.
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 04:38
Det er jo de store ting du ser! Det er ikke på "Pixelniveau" du oplever tingene. Så hvorfor gå så højt op i "pixelgnaskeri"?

Det er jo ikke der en spilelfilms handling ligger.LOL

Ellers bliver vores fokus taget væk fra lødige film og lagt over på skarphed i detaljen. Hvad tror du det næste bliver? Det bliver 8K, derefter 16K, 32K, 64K o.s.v.

Skulle vi ikke hellere flytte fokus til oplevelsen af filmen.
MvH
Jens
Til top
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 04:42
Hvad vil du gerne debattere? Jeg synes ikke personangreb er det rigtige sted at starte.
MvH
Jens
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Se hvor mange fantasier og drømme der ligger bag denne ikke-4K "Jernbanedrøm":

Du har ret, den er ikke i 4K, igen vil lade sig nøje med så ringe en opløsning. Klörenburg er i analog opløsning, det vil sige at oplæsningen er uendelig. Den er ikke begrænset til 4K.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Er den ultimative oplevelse ikke bare smalfilm?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 06:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Er den ultimative oplevelse ikke bare smalfilm?



Klaus

Davs. Klaus!! Smalfilm? Det må så være videoer, taget med mobilen - på højkant!!LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu