recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Der var intet overladt til fantasien"!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Der var intet overladt til fantasien"!

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Lyrik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2009
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyrik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 09:00
Den bedste gyser, der nogensinde er blevet set, er den manden oplevede da han vågnede i sin kiste i et kølehus!..Og hele filmen kørte kun i hans fantasi!Geek

Jeg startede tråden for at få folk til at tænke på den grundliggende filmiske oplevelse. Oplevelsen har noget med fantasi at gøre. Man vurderer yderligere at Lyden betyder 80% af filmoplevelsen.
Så lyden overstråler "Pixlerne". Jeg ser kun folk tænke i Pixler. Derfor dette indlæg.
MvH
Jens
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:


Den bedste gyser, der nogensinde er blevet set, er den manden oplevede da han vågnede i sin kiste i et kølehus!..Og hele filmen kørte kun i hans fantasi!Geek

Jeg startede tråden for at få folk til at tænke på den grundliggende filmiske oplevelse. Oplevelsen har noget med fantasi at gøre. Man vurderer yderligere at Lyden betyder 80% af filmoplevelsen.
Så lyden overstråler "Pixlerne". Jeg ser kun folk tænke i Pixler. Derfor dette indlæg.
jamen du snakker om her er film genre. Og der er forskel på dem. Lyden betyder meget. Jeg vil nødig se hobitten som dvd eller VHS. Da de virtuelle er en del af den genre. Osv. Dogme film ville nok ikke tage sig specielt ud på HD eller 4k. Men den er genren. Så du må indse. Det kommer andre på genren.
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

Pragfuldt eksempel!Embarrassed I love it! Husker du Hollywoods glamurøse billeder af skønhederne?ClapClapLOL

Du havde måske også en hobby med at optage? Og et konkret medie at samle på og afspille.
Jeg ville anbefale at gå tilbage til DVD mediet. Fantasien spiller bedre med der.Big smile

Skal det være helt godt, så vis dem på en hvid væg med en projektor. Dvd'er får nyt liv på den måde.
Tænker på vores elskede kvinde.
Satte vi hende ikke på fantasiens piedestal? Og var hun ikke mere vidunderlig en alle jordens kvinder tilsammen?Embarrassed Vi så hende igennem fantasiens briller krydret med kærlighedens forblændelse som aldrig nærmede sig 4Ks "pixel-peaping"!!Big smile Hun sad på piedestalen i det rosenrøde skær som vi oplever i skuespilpræstationerne i den sort-hvide "Casablanca". Rosenrøde oplevelser i sort/hvid! Bid lige spids på den!Dead

Skal fantasien så langt frem som "til-knebne øjne" i VHS viewing, så rip dine DVD'er. Du husker vel DVD-shrink som laver en 2 lags DVD om til en enkeltlags. Den fås stadig på "Videohelp.com" En sådan konvertering er du master for og kan vælge den ønskede kvalitet.
Du kan også rippe med Handbrake, hvor du kan bruge filtre i det færdige resultat. Hvis du vil have MEDIER! så brænd dem som AVCHD med animerede menuer i "MultiAVCHD"
Blot må du sørge for at formatet kan afspilles i din "Player".Wink
hvad har du røget og hvor kan man købe det. For det giver Ingen mening, det du skriverier

Det giver da i den grad mening, herlig læsning og forstår ganske udmærket tesen :)
Læs dog hvad han skriver..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu