|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
Kenneth Lund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
Jeg synes da bestemt jeg forholder mig til det "modspil" jeg får - men det er da svært problematisk at holde på et ordentligt niveau, når det går på en mistænkeliggørelse af udtalelser fra de, der har lavet udstyret. Man skulle da tro at chefteknikeren fra Sonos vidste bare en smule mere om sit udstyr, end du åbenbart synes du gør :)
Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 13:36 |
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Dén udtalelse du citerer er en Sonos medarbejder der omtaler hvordan Squeezebox er konstrueret. Det er da ikke "mistænkeliggørelse" at sige at han naturligvis ønsker at få Sonos'en til at fremstå som et bedre produkt. Det er ikke ligefrem noget man kan kalde en neutral udtalelse.
Og du snakker stadig udenom, hvad har du at sige til at du selv udtaler at du omtaler systemerne som helhed og ikke et specifikt produkt, men alligevel så drejer al din kritik sig om specifikke produkter jeg ikke har i mit system? Jeg har ingen touch-skærm, jeg har ikke flere knapper end det tilsvarende Sonos produkt, jeg har ikke nogen konverteringer mellem digital og analog, og jeg har ikke ringere lyd i mit system end jeg ville have med en Sonos. Your move.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
@ Kenneth: pudsigt som du har behov for at redigere dine indlæg efter de er postet, kunne du ikke tage og skrive hvad der er redigeret, det er god kotyme!
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jamen jeg benægter ikke at lyden i f.eks. en Squeezebox Radio konverteres mellem digital og analog. Jeg benægter (eller stiller i hvert fald kraftigt spørgsmålstegn ved) om det sker i en Squeezebox Duet hvor jeg bruger digital-udgangen. Jeg skal være den første til at bukke mig i støvet hvis jeg tager fejl, men jeg mener absolut ikke lyden på noget tidspunkt bliver konverteret til analog i dét setup.
|
|
![]() |
|
Kenneth Lund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
Jeg vil rigtig gerne høre fra Squeezbox-ejerne i denne tråd:
Mht til rettelserne, ja så ved jeg ikke helt hvad der sker, men editoren tilføjer sådan nogle her til nogle af mine svar: < ="utf-8">< ="utf-8"> Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 13:49 |
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
![]() |
|
![]() |
Iøvrigt, så vil jeg påstå at de "lot of artifacts" som Sonos omtaler, ikke er den helt store ballade i et produkt som S5 og SB Radio. Her det i alt væsentligt kvaliteten af højttaleren, samt at forstærkeren ikke er direkte underdimensioneret, der afgør lydkvaliteten. Jeg tvivler stærkt på at man vil kunne høre en ekstra konvertering mellem analog og digital på en S5. Ikke dermed sagt at det ikke er en fordel, men det er ikke dét i sig selv der er argumentet for at den lyder bedre (hvilket jeg overhovedet ikke benægter). |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
hvor barnligt ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor skal det nu deles ud i to tråde? Redigeret af AV Precision - 27-December-2009 kl. 13:51 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Syntes da osse det vil være tåbeligt at dele børnehaveklassen op i 2 på nuværende tidspunkt. *GG*
|
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
Squeezebox er billigere.
Sonos er lettere. Jeg har desværre kun råd til Squeezebox, men den virker i øvrigt fint. Styrer den med min ipod, så det må give lidt credit i forhold til tastefanatikeren Kenneth Lund ![]() Begge produkter har tilsyneladende deres eksistensberettigelse. Borset fra det, så har jeg altid været meget tilfreds med Logitech produkter, så jeg kan ikke genkende Kenneth Lunds beretning om at Logitech skulle være billigt edb-skrammel - tværtimod. Som andre også bekmærker, så er denne tråd dog rimelig formålsløs. Trådstarteren angriber emnet på en meget uheldig måde, hvor en masse ting blandes sammen og produkterne vurderes ud for en masse forskellige tilfældige parametre. Dog har Kenneth i det mindste rettet dele af sin blog, så det fremgår, at det er filosofien der omtales og ikke de konkrete produkter. Det hænger dog stadig ikke sammen med, at han længere nede beskriver meget konkrete produkter og jeg ved slet ikke hvilken squeezeboxløsning, som han omtaler. Det passer i hvert fald ikke med min squeezebox duet. Anyway, jeg har en Logitech Squeezebox, men jeg ville da ikke have noget imod at få smidt et Sonos-system i nakken, hvis det ikke kom an på penge i sidste ende - set på den måde vil jeg da nok mene, at Sonos er "bedre" en Squeezebox, men det er så hvad jeg personligt tror - jeg har ikke engang prøvet en Sonos, men de får jo meget ros og det lyder jo velgennemtænkt. |
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
Ja. iPenguin.
|
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Hvad formater understøtter sonos ikke som klemmeboksen gør?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |