|
Det dersens med spandex ... |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Jellew
Ny bruger Oprettet: 14-April-2020 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ved at skulle lave mit første lærrede, Bi-stretch som i bruger, hvor meget kan det give sig? Altså Det måle 145 i bredden, men kan det strækkes til f.eks 150?
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, uden problemer.
Et godt råd, køb 1/2 meter mere end dit lærred skal være! Hvis du bare køber "lige nok" så er det noget LORT at få strukket. Trust me, har gjort det to gange.
Redigeret af jacobe - 20-April-2020 kl. 22:35 |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Jellew
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror jeg fik skrevet forkert, det var højden på bi-stretch jeg tænke. Vil jo gerne have så stort som mulig.
Vil gerne udnytte de 145 cm som bi-stretch er optimalt, og meget gerne strække det lidt. Så skærmen kan være omkring de 116" i 16:9
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er en anden tråd herinde (tror muligvis det er Jacobes?) hvor der er målinger af højttaleren bagved bi-stretch stof. Jeg husker resultaterne som katastrofale set fra et lydmæssigt perspektiv. Hav det evt. med i baghovedet inden du vælger.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg er helt med på, hvad du mener. Du vil forstå hvad jeg mener, når du skal strække det Og Jonas har ret, hvis du følger linket i min signatur kan du læse lidt om mine og andres erfaringer med at benytte bi-strech som lydtransparent lærred, bl.a. hvorfor jeg ikke gør det længere. Men hvis du ikke har tænkt dig at sætte højttalere bagved, fungerer det helt okay, synes jeg.
Redigeret af jacobe - 20-April-2020 kl. 22:37 |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Jellew
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, har læst din tråd, men havde læst som at det kun var din center du havde problemer med og dem fik du jo løst. Men kan godt se nu at du har ændre setup så dine højtalere er flytte ud.
By the way - Mega lækker bio :)
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rød/grøn er uden lærred og gul/blå er med lærred. Av!
|
|
Jellew
Funktioner
Tak(0)
|
Godt der er plads rundt om :)
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |