recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det kører (ikke rigtigt) for Samsung.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det kører (ikke rigtigt) for Samsung.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Pudsigt, så var jeg lige ved at falde for LG-gantens tilbud på en Samsung vaskemaskine i næste uge, da min 10,5 år gamle AEG er begyndt at opføre sig underligt.

Men mon ikke det ender med en Bosch/Siemens?
Ikke kun Samsung der har problemer. 

Jeg fik min 10+ år gamle Bosch opvaskemaskine ombygget på adressen uden beregning for 1-2 år siden (så vidt jeg husker Smile) efter avis annonce kampagne pga. brandfare.
Det var flere modeller igennem flere års produktion som havde problemet, åbenbart relæet til varmelegemet som fik dårlige kontakter med lysbue/brand til resultat.
Der havde været tilfælde af nedbrændte/brandskadede huse her i DK. 
Så man skulle undgå at bruge maskine om natten/uden opsyn, indtil ombygning var udført.

Ifølge montør havde der faktisk været brandskader, inden de nåede alle maskiner igennem. 

Mvh. JørgenT

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 12:42
Hvis vaskemaskinen har slynget toppen af under centrifugering og forårsaget en brækket kæbe på en person, er det ret alvorligt. Synes ikke man skal forsvare at Samsung laver noget ragelse der ikke kan holde til normalt brug.

Har lagt mærke til at der bruges stadigt billigere materialer til "hårde" hvidevarer. Min nye tørretumbler af mærket Zanussi er med delvis plastiktromle, og låge/front er helt i plastik.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 12:54
Jeg er helt enig i, at man ikke skal forsvare udført bras. Det jeg hæfter mig ved, er udtrykket eksplosion contra en mekanisk løsnet top. Sensationsværdien i nyheden.

Iøvrigt blev 8 ud af 10 vaskemaskiner uanset fabrikat tidligere lavet på Zanussis fabrik i Italien, herunder Bosch.

Redigeret af bentpetersson - 05-November-2016 kl. 12:55
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 13:01
Ja det er vel kun Miele der bliver fremstillet i Tyskland. Resten er blevet til klistermærker
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lidt i samme nyhedsånd: her er børn ligefrem blevet knust under en kommode, der ikke er sat fast til en væg.

Fra BT idag.

http://www.bt.dk/udland/farlig-ikea-kommode-trukket-tilbage-nu-er-endnu-et-doedsfald-blevet-bekraeftet


Det er så i min verden slet ikke det samme/relevant, eftersom det ene drejer sig om dumhed hos producenten, hvor det andet drejer sig om dumhed hos forbrugeren.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er vel kun Miele der bliver fremstillet i Tyskland. Resten er blevet til klistermærker


Tidligere blev Siemens og Bosch hvidevare produceret på samme fabrik i Tyskland, men Siemens bliver ikke længere produceret i Tyskland. Bosch bliver produceret på 50 forskellige fabrikker, over hele verden - herunder i Tyskland. På vores vaskemaskine står der "Made in Germany".

M.v.h.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lidt i samme nyhedsånd: her er børn ligefrem blevet knust under en kommode, der ikke er sat fast til en væg.

Fra BT idag.

http://www.bt.dk/udland/farlig-ikea-kommode-trukket-tilbage-nu-er-endnu-et-doedsfald-blevet-bekraeftet
Det er da folks egen skyld. De kan bare skrue dem fast på væggen. Det er med til næsten alle reoler fra Ikea.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 14:44
Mit samsung LED kører perfekt på 7. År så jeg er nu ikke bange for at vælge samsung igen
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lidt i samme nyhedsånd: her er børn ligefrem blevet knust under en kommode, der ikke er sat fast til en væg.

Fra BT idag.

http://www.bt.dk/udland/farlig-ikea-kommode-trukket-tilbage-nu-er-endnu-et-doedsfald-blevet-bekraeftet


Det er så i min verden slet ikke det samme/relevant, eftersom det ene drejer sig om dumhed hos producenten, hvor det andet drejer sig om dumhed hos forbrugeren.

M.v.h.


Jeg er helt enig i forskelsbetragtningen. Hvis vi kan glæde os over noget omkring vaskemaskineproblemet, så er det tilbagekaldelsen, som vi fx også lige har oplevet omkring mange millioner biler, fordi stoffer i airbags ikke opfører sig over tid som beregnet.
I det hele taget vil store tilbagekaldelser på grund af store udgifter medføre bedre kvalitetskontrol. Afprøvningsperioden idag er for kort i forhold til udviklingen
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2016 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Mit samsung LED kører perfekt på 7. År så jeg er nu ikke bange for at vælge samsung igen

Mit Samsung tv fra 2010 har der heller aldrig været problemer med.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lidt i samme nyhedsånd: her er børn ligefrem blevet knust under en kommode, der ikke er sat fast til en væg.

Fra BT idag.

http://www.bt.dk/udland/farlig-ikea-kommode-trukket-tilbage-nu-er-endnu-et-doedsfald-blevet-bekraeftet

Den sag er totalt ude af propationer, ligesom så meget andet der kommer fra dette, til tider, vanvittige land!.
De kommoder er ikke anderledes end et hav af andre kommoder. Så samtlige kommoder i hele verden bør altså trækkes tilbage. Get real!!

Når det kommer fra USA, så kunne det lige så vel tænkes, at det er idiotiske Trump tilhængere, som selv har væltet kommoderne ned over deres unger, i arrigskab over at ikke kunne finde deres skydevåben, så de istedet kunne skyde ungen.

Det er lige så tåbeligt som kvinden der i firserne fik medhold i, at producenten af en microbølge ovn var ansvarlig for en kats dødsfald, da de ikke i vejledningen havde beskrevet, at katten ikke må tørres i ovnen. 
Eller en anden kvinde der fik million erstatning fra McDonald, fordi hun selv spildte kaffe ned af sig selv. Det viste sig kaffen var 2 grader for varm. De 2 grader var årsagen til, at McD blev kendt "skyldige" i at have forårsaget "skade" på kvinden, som i bund og grund blot var en idiotisk tåbe, der ikke evnede at kunne holde på en kop varm kaffe, fordi den varme kaffe hun havde bestilt, den var varm!!

Det er komplet vanvittig at pege på en producent af noget, der blot har produceret noget der har eksisteret i en menneskealder eller mere, uden problemer. Alt taler for, at det er de 2 tilfælde med Malm kommoden er sket noget "andet" end normen. Og den slags kan man næppe gardere sig imod.
Idioti skal koste - Men det skal sgu koste idioterne, ikke alle andre.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lidt i samme nyhedsånd: her er børn ligefrem blevet knust under en kommode, der ikke er sat fast til en væg.

Fra BT idag.

http://www.bt.dk/udland/farlig-ikea-kommode-trukket-tilbage-nu-er-endnu-et-doedsfald-blevet-bekraeftet


Det er så i min verden slet ikke det samme/relevant, eftersom det ene drejer sig om dumhed hos producenten, hvor det andet drejer sig om dumhed hos forbrugeren.

M.v.h.

Dumhed hos producenten? har du set Malm kommoden, Henrik? Den ligner nærmest alle andre. Det er ikke kommoder der vælter af sig selv ned over uskyldige børn, selvom BT nærmest forsøger at skabe det indtryk. "Nogen eller noget" haft fat i dem, og så er de trukket/væltet ned over børnene. Det kan nærmest alle andre lignende kommoder gøre. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu