recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dias-/negativ scanner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDias-/negativ scanner

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 21:54
Med f.eks. ACDSee kan man markere og konvertere billeder, så der er en større mængde ikke noget problem .
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 21:59

Oprindeligt skrevet af agersjov agersjov skrev:

Så langt var jeg også nået. Det besvarer bare ikke rigtigt mit spørgsmål omkring hvordan kvaliteten så reelt er og størrelsen på filerne. Jeg har brug for at vide hvad de to tal vil betyde for mig i virkeligheden!

2520 x 1680 = 4,2 Mpix.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:02
Jeg har købt en canonscan 9000f http://www.proshop.dk/Scanner/Canon-CanoScan-9000F-A4-2215124.html kvaliteten er meget flot, den scanner hurtigt (afhængig af opløsning under 1 minut pr foto) og du kan afhængig af negativets størrelse loade 12 negativer pr scanning, den gemmer selv fotos adskilt og i nummerisk rækkefølge, det er samtidigt muligt at lave forudindstillinger på scanningen, det var muligt at scanne ca. 50 billeder i timen hvis man arbejder konsentreret, lidt mindre hvis man går til og fra.

Men jeg vil bestemt anbefale den, alternativt kan man vælge deres multifunktionsprinter mg8250 der får du printer med, den kan det samme, scanneren er på papiret lidt dårligere men til privatbrug er den fin, men der kan du kun scanne det halve i timen (jeg ved det for jeg har både scanneren og multifunktionsmaskinen.. Og med dem er det ca 75 billeder i timen man kan scanne.. Men det kræver planlægning ;))
Mvh

René
Til top
agersjov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-November-2011
Sted: Danmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

2520 x 1680 = 4,2 Mpix.

Så det er bare noget jeg har misforstået, når jeg har hørt alt muligt andet? Og den anden scanner billeder med en størrelse på ca. 9 MB?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:03
Skal lige nævne at scannehastigheden er afhængig af valgt scanneopløsning, førnævnte gav billeder på ca3mb pr billede og fint til print og visning på storskærm
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har købt en canonscan 9000f http://www.proshop.dk/Scanner/Canon-CanoScan-9000F-A4-2215124.html kvaliteten er meget flot, den scanner hurtigt (afhængig af opløsning under 1 minut pr foto) og du kan afhængig af negativets størrelse loade 12 negativer pr scanning, den gemmer selv fotos adskilt og i nummerisk rækkefølge, det er samtidigt muligt at lave forudindstillinger på scanningen, det var muligt at scanne ca. 50 billeder i timen hvis man arbejder konsentreret, lidt mindre hvis man går til og fra.

Men jeg vil bestemt anbefale den, alternativt kan man vælge deres multifunktionsprinter mg8250 der får du printer med, den kan det samme, scanneren er på papiret lidt dårligere men til privatbrug er den fin, men der kan du kun scanne det halve i timen (jeg ved det for jeg har både scanneren og multifunktionsmaskinen.. Og med dem er det ca 75 billeder i timen man kan scanne.. Men det kræver planlægning ;))

Nu ved jeg ikke helt, hvor gammel den du snakker om er, men den type jeg har kigget på tager faktisk kun 2-3 sekunder om at scanne. Er det simpelthen bare to forskellige vægtklasser vi er i og måske en åndsvagt dårlig kvalitet jeg ville få ud af mine i forhold til din?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Skal lige nævne at scannehastigheden er afhængig af valgt scanneopløsning, førnævnte gav billeder på ca3mb pr billede og fint til print og visning på storskærm

3 MB lyder da ikke af så meget? Hvilket format er det, som kan holde en så god kvalitet oppe på så få MB?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Med f.eks. ACDSee kan man markere og konvertere billeder, så der er en større mængde ikke noget problem .

Er det herfra? http://www.acdsee.com/ Og er det noget, der koster mere end gratis?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:12

2520 x 1680 = 4,2 Mpix.

Så det er bare noget jeg har misforstået, når jeg har hørt alt muligt andet? Og den anden scanner billeder med en størrelse på ca. 9 MB?

Ja, jo flere dpi i højde x bredde i en given opløsning jo større fil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:14

2520 x 1680 = 4,2 Mpix.

Ja, jo flere dpi i højde x bredde i en given opløsning jo større fil.

Så størrelsen vil altså ikke nå op på over 10 mb med 3600 dpi?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:18
Det handler jo om det færdige billede ser godt ud, jeg kender ikke den scanner du har nævnt, men du kan på bedste indstilling med canonscanneren stå med en fil der fylder +20mb så du vælger selv, og den kan også sagtens scanne hurtigere, normalt hænger det dog sammen med kvaliteten, derfor vil jeg måske tillade mig at være lidt skeptisk for den du linker til, tror det er 2 vidt forskellige metoder de bruger, og føler mig rimeligt sikker på canons er den der kan lave det bedste.. En af mine venner havde købt noget der ligner den du linker til (kender ikke mærket) men der kunne kvaliteten slet ikke matche canons
Tænker at 2 sek mere lugter af et snapshot end en decideret scanning som jeg ved canons laver.. Men kender som sagt ikke den du linker til nok til at kunne feje den væk... Jeg ved bare canons funger
Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:21

10Mp er f.eks 5000 x 2000. Man ganger altid højde med bredde, så får man hvor meget det fylder.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu