recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digiality CX302 DVB-T - Generel debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigiality CX302 DVB-T - Generel debat

Besvar Besvar Side  <12345 20>
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:17
Det er både AC3 og PCM lyden der hyler. Samtidig blev det analoge TV2 signal rigtig grumset. Senderen i Nibe må jo være væltet. 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:36

Hej Alle

Jeg havde et fejlfrit signal på Digiality CX302, under Nyhederne kl. 22 (21/3). Der var hverken udfald eller hyletone.

Sender: Tommerup (Fyn)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:40

Det lyder jo som om der er stor forskel hvor i landet vi modtager fra,så er der vel grund til at tro at det hele nok kommer til at køre fra d.1-4

kallek

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 22:43
Kl. 22.25 er lyden OK igen.
Til top
nayberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 23:17

Returnerer min Digiality CX302T - da den hele tiden 'fryser', selv når den er på stand-by! Uret går i stå, og sekund-prikken holder op med at blinke. Sluk og tænd på bagsiden og der er liv i den igen indtil næste 'frys'.

Nayberg

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 23:37

Jeg har slettet DR1+2 bruger den kun på Tv 2 så holder den op med at lave alle de underlige ting,og så venter jeg til test perioden er ovre så lukker jeg op for DR1+2 så må vi se om der er kommet styr på det.Jeg nægter at tro den ikke kommer til virke.Giv dem en chance.

kallek

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 08:03
Jeg har også haft problemet med at den fryser under standby. Skift til TV2 inden du sætter den i standby, så sker det sikkert ikke. (Den modtager stadig selvom den står i standby).
I øvrigt undrer det mig at der her kun 9 dage før premieren ikke er styr på tingene - det tyder på at man ikke rigtig ved hvad problemet er. Men lad os se til 1/4. Ellers har GodPris et seriøst problem med alle de modtagere de skal til at tage retur.

Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 09:13

Det undrer mig meget at det ser ud til der ikke rettes fejl i testperioden. Det vil da være et kæmpe slag i deres image hvis ikke fejlene er rettet til premieren.

Jeg havde da forventet at systemet var nogenlunde kørende på nuværende tidspunkt.

Stub

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 09:20
Hej pfugl,

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

I øvrigt undrer det mig at der her kun 9 dage før premieren ikke er styr på tingene - det tyder på at man ikke rigtig ved hvad problemet er. Men lad os se til 1/4.

Du er ikke ene om dine bekymringer. Jeg har i flere omgange haft kontakt til Kjaerulff som forsikrer at der arbejdes på problemet. Både DR og Kjaerulff mener at problemet når at blive løst inden premieren d.1/4 (men jeg kan også have min tvivl jo længere der går - håbet er dog stadig lyserødt).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2005
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 15:45
Problemer på TV2

Er jeg den eneste der har bemærket at der en meget lille, men dog generende synchroniserings fejl, når TV2 bl.a. sender "Scenen er din"?

Jeg har ikke tjekket om det også gør sig gældende på det analoge signal.

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 15:57

Jeg har også periodevis et lyd/audio synkroniseringsproblem på TV2 på mit DVB-T PCI-kort i computeren, så dén kan du nok ikke tørre af på Kjaerulff

Med venlig hilsen
Anders

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2006 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Det undrer mig meget at det ser ud til der ikke rettes fejl i testperioden. Det vil da være et kæmpe slag i deres image hvis ikke fejlene er rettet til premieren.

Jeg havde da forventet at systemet var nogenlunde kørende på nuværende tidspunkt.

Hele DTT nettet er etableret på meget kort tid, og der er travlhed med rettelserne.

Men det er først når udstyret sættes i drift, overfor de mange forskellige mærker af modtagere, at fejlene viser sig. Nogle fejl skyldes TV-stationerne, andre fejl skyldes selve DTT nettet, og en tredie type fejl skyldes modtagerne.

Perioden fra start til premieren er TV-stationernes test-periode. Selvfølgelig kan alle bruge den til at prøve nettet af, men ingen kan regne med signalerne før efter premieren. Heller ikke leverandørene af settop bokse.

Så vi skal ikke regne med at alt virker nu, og måske er der stadig enkelte problemer eks. d. 1/5. Sådan er det med helt ny teknik, og det var på samme måde dengang vi fik farve-tv herhjemme.

/Lars

Redigeret af Lars - 22-Marts-2006 kl. 23:35
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 20>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu