recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital 8 overspilning til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital 8 overspilning til DVD

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital 8 overspilning til DVD
    Sendt: 15-Juli-2010 kl. 01:23
Hej alle........HJÆLP ;-(

Har lånt et Sony Digital 8 videocamera DCR-TRV345E af lidt ældre dato, hvor jeg nu har noget meget vigtigt materiale jeg gerne vil have brændt over på en DVD. Bemærk det er fra 2004 så ikke
helt moderne.

Har først downloadet manualen og derigennem fundet de drivere der skal installeres og gjort dette (tror jeg nok - fandt nogle free drivers et eller andet sted på nettet) - men kan overhovedet  ikke få det til at virke........har brugt lang tid på det nu og derfor denne bøn om lidt hjælp hvis nogen kan....?
Min PC virker slet ikke som om den vil anerkende vid.kameraet - når jeg sætter USB stik i sker intet.

Hvad er den NEMMESTE metode når man som jeg ikke er nogen PC/VIDEO nørd ???

På forhånd tak til den som kan/vil hjælpe...!!!

Mvh
PC 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 08:13

Det er dette Fi-Wi kabel der skal bruges mellem Camcorder og PC/DVD Recorder. http://www.sony.dk/product/cac-cables---connectors/vmc-il4408a

VMC-IL4408A

Redigeret af Radiomanden - 15-Juli-2010 kl. 08:16
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 08:57
Er det ikke en USB forbindelse der er til det camera?
#radiomanden det kabel du linker til, er det ikke firewire?

Her er beskrevet meget nøjagtigt, hvordan man skal overføre fra kamera til PC, inkl. hvordan kameraet skal se ud i kontrol-panalet på PC-en.
Og så må det være vitalt at få fat i de rigtige drivers, som har fulgt med kameraet.

Et problem kan blive om driverne kan anvendes til den windows version, som du pt. anvender...
(evt. noget med at anvende en ældre pc)

Redigeret af avh - 15-Juli-2010 kl. 08:59
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:02
Jeg havde sat det til min harddiskoptager og kopieret det hele dertil.
Derefter kan den så få lov at brænde en stak dvd'er, som så kan hældes på pc'en, hvis det er nødvendgt.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:19

Det er et Fi-Wi der bruges når der overføres til Recorder og PC, kameraet har en sådan tilslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:26
Hej alle og tak for svar - jeg har ALLE kabler til kameraet.....!

MEN jeg har IKKE den originale cd rom med driverne på - disse har jeg som nævnt fundet rundt omkring og det er måske der fejlen er....?

Har læst manualen og bemærkede at man ikke må tilslutte kameraet FØR man har installeret driverne - dette gjorde jeg - så måske jeg skulle prøve at afinstallere disse og så forfra?

men det ville være fedt at vide NØJAGTIG hvilke drivere og hvorfra på nettet jeg sikkert og korrekt kan downloade disse.....

PC
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:33

Der skal ikke bruges Drivere når der bruges Fi-Wi, kamraet tilsluttes PCen med kablet, og man kan hent ind til HDDen med WMM, det skulle gerne registrere at kameraet er tilsluttet, det var i hvert fald tilfældet med mit Panasonic DV af lignende årgang. Mit OS på den PC er Win XP.
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:50
Der er jo ikke en HDD på denne her men et digital 8 bånd.

Hvordan ser det kabel ud? Der er jo et USB kabel med som jeg har brugt - regnede så med at jeg kunne trække det ind med dette og kopiere til en DVD skive.

PC 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:59

Jeg har jo tidligere linket til den type kabel der skal bruges, de kan fås hos velassoterede forhandlere. HDD i kameraet.?? Det har jeg ikke skrevet at der er.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:59
Metoden med at overføre fra tape til computer er beskrevet side 239 og frem og må være via usb.
Driver findes her..

Nb. muligvis tager jeg fejl med hensyn til hvad der kan overføres via USB-kabel,
Det optaget materiale er i digital 8 og på tape???

Redigeret af avh - 15-Juli-2010 kl. 11:36
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 16:05
Hej alle,

Det er lykkedes da jeg fik installeret driverne.

Brugte endvidere Windows Movie Maker til at redigere materialet med hvilket var stor succes....:-)

Nu har jeg det både på PCeren og på en CD rom og sågar sendt det som en fil via e-mail.....

Eneste jeg ikke forstår er at jeg ikke kan afspille den brændte CD rom på min HDD optager - jeg kan godt på min PC.....???

Nogle der ved det?

Men tak til alle for hjælp!!!

Mvh
PC
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 16:06
Tak til AVH - det link var helt perfekt og jeg kunne faktisk godt bruge USB kabel og streame det med så super - tak!

PC
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu