|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvis du gerne vil have den til at afspille på almindelig dvd-afspiller, skal der udføres et step mere...
Den fil du nu har fået oprettet, skal viderebehandles med et program, der kan lave et DVD-image...
Et kendt program til dette formål er Nero, men der er andre...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Det kan også være skiven ikke er afsluttet.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
DVDen vi med stor sansynlighed være afsluttet når den er fra PCen, men hvis det bare lige er lagt ned i AVI format, så kan den kun afspilles derfra, den skal konverteres til DVD format, og det kan tage noget tid at gøre, det er også muligt, at DVD afspilleren kan klare MPEG direkte enten i 2 eller 4 komprimering.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Peter C ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej - øhhh - jeg har jo brændt CD en.....skal jeg så åbne den og få den behandlet via Nero?
Eller skal jeg tage filen jeg har gemt på PC erens harddisk og behandle den og så brænde det hele ned på en ny disk???
Har nu downloadet Neros program.....
PC
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den DVD kan du ikke bruge til noget udover som Frisbee, så du skal starte helt forfra. Hvis det er et Nero uden Licens, (Trial) så ved jeg ikke hvor meget det kan, der mangler ofte funktioner eller også er de begrænsede.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
|
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Peter C ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Jeps, men jeg vil have filmen på en CD rom så jeg kan afspille den når jeg vil - men du har ret - man kunne også lægge den over på hardidsken på DVD optager/afspilleren..... |
|
![]() |
|
![]() |
Til brug på en DVD afspiller skal det være en DVD, og i et format som er understøttet af afspilleren.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det vil sige at det er omsonst at bearbejde den CD rom jeg har brændt (og som virker) - jeg skal altså have det over på en anden skive for at kunne afspille den i HDD optageren???
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Man kan anvende en cd/DVD som ganske et almindelig data-medie, ligesom en fil kan gemmes på harddisk eller f.eks. sd-card. Det må være tilfældet hvor du er kommet til nu...
Hvad er fil-formatet?
Du kunne da du overførte fra kamraet også blot have overført til harddisken....
Denne ekstra operation er kun nødvendig ene og alene for at afsplille på en almindelig DVD-afspiller...
Man kunne lige så godt beholde filen som data på cd/dvd-en...
Filen kan selvfølgelig som andre datafiler uden videre kopieres til harddisken på din PC.
Der findes en DVD-brænder på din PC?? Som #radiomanden anfører, kan det være det ikke er nødvendigt at fremstille en regulær DVD, med kapitler og alt der...
Nogle afspillere kan klare *.mpg filformatet direkte.
Altså så kan man nøjes med at konverterer filen til det...
Men hvis der ønsker en regulær DVD er fremgangsmåden at f.eks. anvende programmet nero.
Det kan tage den fil, du har lavet som input og konvertere den til DVD-formatet og brænde den...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen - lykkedes ikke at installere Nero alligevel da jeg skal have Win XP SP3 som min. og min PC er fra 2005 og jeg kunne ikke få det installeret.
Må være nemmere at købe en "rigtig" DVD skive og så overføre fra Win Movie Maker som jeg brugte tidligere - nemmere end at redigere filen således den kan ses på DVd afspilleren når den er på een alm. CD-R......
Alternativt vil jeg prøve at ændre filformatet men så skal jeg vel have endnu en ny CD-R igang og brænde over til......ak ja, det er ikke nemt det her ;-)
PC
|
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er at der to verdener, der støder sammen, forbrugerelektronik og PC-en...
Hvis det er et krav at kunne afspille på en almindelig DVD-afspiller er der ingen vej udenom at fremstille en DVD i dette format...
Jeg er ikke sikker på om movie maker kan fremstille en DVD...
Men movie maker må kunne importere og oprette en fil med filmen på harddisk. Det vil også være praktisk af hensyn til en redigering... Herfra er det forholdsvis enkelt at anvende nero til at fremstille en DVD og brænde den... Det er uheldigt at xp sp3 ikke virker.. Af hensyn til sikkerhed på din PC ville det være bedst at det kom til at virke (microsoft opdaterer ikke mere SP2). Redigeret af avh - 16-Juli-2010 kl. 08:18 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |