|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Jeg bor på Østerbro, her burde en lille antenne være rigeligt, ikke sandt?
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Ja, og forsøg med ovenfor nævnte hjemmegjorte antenne. Det er tilnærmelsesvis et gratis forsøg, hvor du kun benytter antennekabel til at konstruere en dipolantenne.
Skal det være rigtig "avanceret", så køb flere ekstra meter antennekabel og forsøg med forskellige placeringer i rummet. Med tålmodighed kan du pejle dig frem til hvor dækningen er bedst, hvis din modtager viser signalstyrke. Men det behøver nok kun at være "avanceret", hvis du har problemer med modtagelsen, for du vil sikkert ikke opleve forskel på 90% eller 80% signalstyrke. /B |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Mon det er et problem at modtage DVB-T med en stueantenne i en lejlighed i Aarhus V/N?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
Det kommer an på, hvor langt oppe du bor? Hvis du kan se søsterhøj fra dine vinduer er det absolut intet problem. Klaus |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Det burde ikke være et problem.
Nogle forslag til hvad der skal købes og hvor? ![]() |
|
![]() |
|
b.breum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
Hej Naiera
som jeg skrev den 15. august Bruger en loft antenne, bor ca 20 km fra senderen.
med loft antennen 94% signal Med en hjemmelavet antenne. ca 20cm råkobber fritlagt, efterfulgt af ca 20cm hvor kun det første gummi er fjernet (dvs nettet er synligt og ikke fjernet) har jeg 96% signal Altså et helt almindeligt stykke antenneledning, fjernet det yderste lag gummi på 40cm og skrabt yderligere af helt ind til kobberet, de sidste 20 cm og jeg har bedre signal end med loft antenne. antenne kabel kan købes de fleste steder, jeg købte ved harald-nyborg 10 meter så var der lidt at tage af. |
|
![]() |
|
![]() |
Det skal være en stueantenne.
|
|
![]() |
|
b.breum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
se sidste del - er også en stue antenne, skjult oppe på en reol - og der var bedre signal end loft antennen - men konen synes bedre om loft antennen, men kan sagtens laves pænt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ahh, OK. Tak for forslaget, men jeg tror hellere det bare skal være en 'rigtig' stueantenne man lige kan smide 300-400 slask for. Det var i hvert fald det indtryk jeg fik af priserne, men som sagt aner jeg intet om hvad der er godt, eller hvad der sådan set skal til.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det viste sig at de gamle havde sådan en her liggende, så den skal lige prøves.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den forsynes med 5V via antennekablet, kan TVet ikke det, så skal der en forsyning til. (Power Inserter).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er en strømforsyning med; jeg tror nok vi kan finde ud af det...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |