recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital eller Analog mellem cd og receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital eller Analog mellem cd og receiver?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hæhæ, god joke Kampus, men, nej de gør ikke. Der er jo stadigvæk strejkeret og andre menneskerettigheder i Danmark, og det er der mange virksomheder der ikke bryder sig om... Strejkeretten bliver jo brugt til at få bla. lønkrav igennem. Vi hjælper jo i virkeligheden generalerne med at blive ved magten, og vi taber økonomisk på det. Kina er det næsten perfekte neoliberale diktatur. Dette er mange virksomheder utvivlsomt glade for. Det er jo derfor de vestlige lande overhovedet handler med Kina, hvad vi efter min mening ikke burde gøre. Nå, nok om politik. Big smile
Ja vi kunne få en lang tråd til at handle om økonomi og handelspolitikTongue
 
Fakta er at Kineserne nu har overhalet US som den stærkeste økonomi i Verden. Så vi får ikke et ben til jordenLOL

De Dansk sær rettighed for arbejde du ikke i et globale marked, her gælde kun de billiges prod. måder om det så er få en skål ris om dage eller mindre, se dette er fremtiden løn også for dansker hvis de ønske at havde et arbejde, selv de Danske fagforening har spille total fallit, så længe det det helt kun komme til at hente mere og mere ind i løn til medlemmer, nej det burte hele kigge på at holde arbejdsplads i Danmark, som det er nu har arbejdsgiver kun en mulighed og det er at flytte arbejdsplads ud af landet, for at overhoved at overleve i en globale marked Big smile
Jo jo, vi har i årtier selv strejket hundrede tusindvis af arbejdspladser ud af landet fordi vores politikere har været så geniale, at plyndre almindelige lønmodtagere med tårnhøje skatter, moms og afgifter. Vi har selv smadret vores konkurrenceevne på mange områder. Det er bla. også derfor mange køber deres forstærkere og meget andet ind i udlandet. Vores politikere vil jo ikke have at vi bruger vores penge i Danmark. Vi ligger som vi har redt som nation. Vi kan kun bebrejde os selv.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:28
Hvad siger I så, Startrek, Kampus og Firebird - skal vi køre analogt eller digitalt mellem Danmark og Kina?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvad siger I så, Startrek, Kampus og Firebird - skal vi køre analogt eller digitalt mellem Danmark og Kina?
Good one. LOL Det bliver nok snart russerne der leverer energien til os, så det må vi nok spørge dem om. LOL

Nå, nu bør det altså også være slut med politik her. Ikke mere herfra i den forbindelse.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvad siger I så, Startrek, Kampus og Firebird - skal vi køre analogt eller digitalt mellem Danmark og Kina?
Jeg mener vi skal sende en LYNKINESER afsted til Kina, og så begynde at købe B&O. For 50 år siden lå der en radio/TV fabrik i hver større købstad i DK. Vi ligger som vi har redt siges der osse meget klogt af andreTongue
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg mener vi skal sende en LYNKINESER afsted til Kina,

Fint nok, men skal den sendes analogt eller digitalt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg mener vi skal sende en LYNKINESER afsted til Kina,

Fint nok, men skal den sendes analogt eller digitalt?
Selvfølgelig anal(og)LOL
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 20:09
Jeg har været i hifiklubben for at høre om det virkelig kunne passe at receiveren konverterede signalet når jeg tilsluttede analogt. Det gør den ikke, hvis man sætter den i analog bypass mode. Men hvis man bruger nogen af de andre funktioner, stereo, enchanged stereo, audysse osv., så bliver signalet konverteret. Jeg har valgt at køre analog til receiveren og har lånt 2 forskellige sæt kabler med hjem for at vælge dem der falder bedst i min smag. Det drejer sig om VDH The Tide Hybrid kabel og QED signature Audio kabel....men så kom næste problem :(
 
Tweeteren i den venstre højttaler og supertweeteren i den højre højttaler spiller ikke. Jeg troede enhederne var røget, fordi jeg har været så dum at sætte højttalerne til en lille skod sony receiver og i en lille halvfuld hyggelig stund fået givet den lidt gas. Men jeg har lige hentet nye enheder og sat i og de spiller stadig ikke :( Jeg har nu prøvet at bytte rundt på enhederne i højre venstre højttaler og alle enheder fungerer. Dvs. det er altså positionen hvor de sidder der ikke virker. Er det mine delefiltre der er stået af? Kan det ske pga den beskrevede episode, med en for lille forstærker. Det er et par JBL TL260, og de skal helst have en kraftig forstærker (det står også i manualen). Er der nogen der har et godt bud?
 
Mvh Schulz Cry
 
EDIT: Jeg har valgt at lægge spørgsmålet om højttalerne ud i en ny tråd...


Redigeret af Schulz - 15-April-2010 kl. 21:08
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 06:49
Ja; signalet fra Analog Bypass går uden on den digitale DSP, men den bliver stadig behandlet, da du har mulighed for med analog signal at bruge bl.a. prologic dekodning, DTS Neo etc.
 
Den direkte vej til volumenkontrollen og retur til udgangstrinene hedder 7.1 ekstern.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvad? Det vil sige, at alle surround receivere konverterer et analog signal om til digitalt, for så derefter at gøre det analog igen? Det troede jeg ikke var tilfældet. Så ser jeg ikke megen ide i at investere i en god cd-afspiller til en surround receiver!
 
I en eller anden grad, så ja.
 
Der findes forskellige måder, at omgå dette på. Ved NAD hedder det Analog Bypass og her "nøjes" man så med at gå igennem en analog DSP. Hos Denon hedder det Pure Direct og her slukker med alt kredsløbsteknik der ikke bruges (Video, digtale boards der ikke er i brug etc), men der er stadig adgang til de kredsløb der overvåger signalbehandlingen.
 
Uanset, hvilken forstærker der benyttes, så er mit bud, at der er hørbar forskel på de almindelige indgange med bypass i den ene eller anden form og at bruge 7.1 ekstern inputtet. Med sidstnævnte som bedste option.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 07:55
jeg kan i min lexicon også bruge multichannel analog indgange, som udgangspunkt kører direkte til volumen. men man kan faktisk også kople bass magnetment på multichannel-analoge indgangene. det er der ikke ret mange forstærkere der kan. Min gamle primare havde en stereo indgang som kørte udenom alt.........ja, bortset fra volumen og forstærkerenBig smile
Så det er nok meget forskelligt hvordan de forskellige producenter gør det
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvad? Det vil sige, at alle surround receivere konverterer et analog signal om til digitalt, for så derefter at gøre det analog igen? Det troede jeg ikke var tilfældet. Så ser jeg ikke megen ide i at investere i en god cd-afspiller til en surround receiver!
 
I en eller anden grad, så ja.
 
Der findes forskellige måder, at omgå dette på. Ved NAD hedder det Analog Bypass og her "nøjes" man så med at gå igennem en analog DSP. Hos Denon hedder det Pure Direct og her slukker med alt kredsløbsteknik der ikke bruges (Video, digtale boards der ikke er i brug etc), men der er stadig adgang til de kredsløb der overvåger signalbehandlingen.
 
Uanset, hvilken forstærker der benyttes, så er mit bud, at der er hørbar forskel på de almindelige indgange med bypass i den ene eller anden form og at bruge 7.1 ekstern inputtet. Med sidstnævnte som bedste option.
Endnu en god grund til at købe en stereoforstærker Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu