recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd fra Sony 710
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital lyd fra Sony 710

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd fra Sony 710
    Sendt: 16-Maj-2006 kl. 22:50

Jeg har lige købt en Marantz surround SR4600 kommer sidst på ugen. Jeg ønsker digital lyd fra fra min Sony 710 og det sker ved optisk kapel.Jeg har koplet en anden dvd optager LiteOn 5006 sammen med Sony med rød hvid gul kabel det gør jeg kan lave en lovlig kopi af en dvd film( ikke digital )Men nu kommer mit spørgsmål kan jeg også kople den på Marantz med optisk,kan jeg ser en film på den uden problem,selv om lyden allerede er koblet ved den gule kabel? eller går det ind og laver et problem?.Og igen min dvb-t er også koblet på min Sony via S-video og lyd ind kan den så også komme på Marantz med digital lyd?giver det ged i det ? ved ikke om der nogen der fatter en lyd af det?Samt kan jeg brænde noget af på denne måde? vil ikke smadre min nye Marantz.

kallek

Redigeret af kallek - 16-Maj-2006 kl. 23:19
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2006 kl. 22:55
Tror godt det kan lade sig gøre.

Men du skal nok ind i menuen på afspilleren, og fortælle at den skal smide signalet ubehandlet afsted.
Så sker det via optisk (eller coax) kabel.

Indstillingen kan hedde Raw eller Downmix: off eller noget i den stil.
Svært at sige uden at vide hvilken afspiller (men frem med manulen).

Dette skal så stilles tilbage, når lyden skal smides ud gennem rød/hvid kablerne igen.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
weaverdk Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 21:23

Det kan godt lade sig gøre, og du brænder ikke noget af ved det. Husk dog at aktivere den digitale udgang på Sonyen, hvis du ikke gjorde det da du kørte opsætningen første gang.

Du aktiverer den ved at gå ind i "system menu", vælg derefter den nederste opsætning. Derefter gøres det under lydindstillinger.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu