recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital spejlreflekskamera  4-6000kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital spejlreflekskamera 4-6000kr.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

EOS 450D vs. D60: Jeg mener altså 450eren har noget nyere hardware. D60eren har vist ikke liveview bla. Desuden har 18-55mm IS kit-objektivet til Canon, fået utrolig god kritik.

Nej, D60 har ikke liveview. Men hvad vil du også bruge det til. Der er jo ikke en fotograf med respekt for sig selv som bruger liveview på et DSLR!

Til CKLOPP - endelig ikke tag liveview med i vægtningen når du kigger kamera på et DSLR.
HØRT!!!!!!!!
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 11:50

Og især Liveview på Canon's 450D fungerer af lort..

Selve 450D huset er vist okay.. men deres kitobjektiv er ikke noget at råbe hurra for. Det samme gælder for Sony's modeller i samme prisleje.

Nikon's kitobjektiver derimod er af rigtig høj optisk kvalitet.

Hvorfor skriver jeg så det? Jo fordi du med Nikon slipper for at købe nye glas, hvor jeg næsten vil anbefale det med 450D og visse af Sony's modeller og så kommer du af med endnu flere penge.

Hvis du ikke har erfaring med DSLR så glem "hvad du hælder mest til". Bare fordi Canon laver gode Ixus og printere er ikke ensbetydende med at de også laver de bedste DSLR. Spørger du mig er det ikke helt tilfældet længere.

Det med at "80% af sportsfotograferne bruger Canon" kan du ikke bruge til noget. Ud fra det kan vi jo konkluderer at fordi 80% køber LCD, at så er LCD det bedste?? hehe nej vel.

Læs nogle anmeldelser og prøv at holde kameraet - vælg ud fra det og hvis modellen så hedder Kweurt så skid hul i det - navnet er ligegyldigt - det er kvaliteten/indholdet du skal bruge.

For mig er det pt. Nikon all the way - det kan nemt ske det ændrer sig hvis Canon tager sig sammen og får en bedre Liveview og bedre kitobjektiver. DEt kunne også være Sony hvis de smider bedre glas med i pakken.

Fælles for dem alle er dog at de leverer billeder i en kvalitet der nemt overstiger kompaktmodellerne.

Hold dig fra Olympus - ikke pga. kvaliteten (den er sq i top) men pga. du får mere end svært ved at finde noget rigtig vidvinkel. Olympus har IMHO trådt i nællerne ved at bruge deres FourThirds - Dels pga. cropfactoren på 2 og dels pga. høj-ISO ikke er på højde med de andre som bruger større sensor. Det er lidt en skam fordi Olympus har en fed liveview (for dem som ønsker dette) og en rigtig god kvalitet allround.

Redigeret af MartinJohansen - 12-Juli-2008 kl. 11:52
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 13:03
Personligt er jeg mere til Canon (skiftede fra 350D til 40D) men jeg mener helt klart du skal vælge Canon eller Nikon, men hvem der er bedst er et religionsspørgsmål.

Mht til Canon objektiverne har de to typer:
EF - kan bruges til alle EOS modeller
EF-S - kan kun bruges til de EOS modeller som som hedder noget med xxD, xxxD eller xxxxD (dvs alle som koster under 15000,-)

Kan kun anbefale at du kigger hos DPreview, de reviewer alt muligt kamera relateret. Er vist et af de førende sites af den type.

Se også på flickr/cameras her har du mulighed for at se hvilke kameraer der er mest populære, hvordan billederne ser ud og deres metadata.
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 14:47

18-55mm IS har fået skide gode anmeldelser. Det er rigtigt det gamle 18-55mm ikker er særligt godt, det er det der fulgte med 350d og 400d, men til 450d følger IS modelen med.

http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EOS%20Lens%20Tests/1 81-canon-ef-s-18-55mm-f35-56-is-test-report--review

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 16:33

Så må det være huset det er galt med... seneste dugfriske test fra Digital Camera Magazine viser at det ikke tager ret gode billeder sammenlignet med Nikon D60 m.fl.

Det kan være 1000D er bedre? Det har jeg ikke set nogle tests af endnu.

Det er lidt en skam Canon lancerer et spritny camera der skal tage kampen op med Nikon og så fejler de max :-(

Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 22:35

1000D er en efterfølger til 400D Altså et meget meget brugervenligt kamera som skal sikre en nem vej for kompakt kamera brugere.

Det er også rigtigt at Canon aldrig har leveret særlige gode optiker med i deres kit. Det er lavet og følger med for at folk kan komme igang. Og deres kit optik er ganske fremragende til at starte med. Mit gæt er at langt de fleste efter 1-1,5 år alligevel køber et ekstra/nyt optik til sit spejlrefleks.

Og ja de er dyere til canon. Der kan dog stadig vælges sigma og tamron optiker til canon, og det laver også rigtig gode optiker.

Og ja fuck livewiew, det er en ligegyldig crowd pleaser funktion, som aldrig burde have fundet vej til spejlrefleks.

Og ja valg er et spørgsmål om religion. Så i sidste ende handler det om fornemmelse samt at stå med det i butikken.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 22:38

Jeg er ikke enig i at 1000D er en efterfølger til 400D'eren.. dertil har vi 450D.

Faktisk er hele den samlede fagpresse lidt på glatis til hvad pokker 1000D overhovedet er lavet til? Hvor skal den "lægge sig" ? Dårligere specs end 450D men næsten samme pris?

Den virker utrolig malplaceret i sortimentet.. men det får vi nok at se hen over sommeren når den lige har landet ordentlig.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 23:22

450D er ikke en efterfølger til 400D...

450D var efterfølger til 350D

Og 400D var efterfølger til 300D men denne serie erstates nu af 1000D og lur mig om den næste så ikke hedder 2000D

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 23:44
Javel :)

Jeg har altid set 300 --> 350 --> 400 --> 450 osv. Det mener jeg
stadig. xxxD-serien er entrylevel, xxD er amatør-proffen og xD er den
proffe og dem med for mange penge.

Jeg kan ud fra Canon's side ikke se andet end at jeg har ret. Og nu
kommer der så en xxxxD-serie smidt ind midt i det hele ...

I så fald du har ret så er det blot endnu mere forvirrende når priserne er
så ens..

Der er noget der ikke hænger sammen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 10:06

Jeg ved det efter jeg var en tur i bingo foto og snakke med dem.

og xxxxD skal erstatte 300-400d serien.

Så det netop bliver

xxxxD begynder

xxxD øvet

xxD semi prof/amatør

xD prof.

Men du har da ret prisen er stadig for ens. Men det kommer nok også af at 450D snart skal udskiftes til 550D og er derfor nede i pris.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 10:33

Hvad er så forskellen på x5xD-serien og x0xD-serien?

Hvis du kigger på Canon's side så er der ingen forskel andet end at den ene afløser den anden. Det er også indtrykket inde i dk.fritid.foto.

Jeg har haft blandede erfaringer med de lokale fotohandlere.. den sidste vidste knapt nok hvad Nikon D40X var for en model..

450D bliver heller ikke snart udskiftet med 550D - den er jo lige kommet!

Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 10:42

@Ilu-dazed: jeg kan godt se hvad du mener, men da 350D´erne kom, var alle enige om den afløste 300D´eren. Og da 400D´eren kom var alle enige om den afløste 350D´eren. Det var først her med 450D at der blev snak om den ikke afløste 400D, men skulle være en ny serie.

[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu