recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital spejlreflekskamera  4-6000kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital spejlreflekskamera 4-6000kr.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2008 kl. 22:37

Mig bekendt er Olympus feks ikke specielt god under dårlige lysforhold .Og PC World m fototest. . . ? ! !

Har ikke læst hele tråden igennem.Men mit bud er Canon eller Nikon pga kvalitet og i særdeleshed pga udbredelse. Når begge lige nu introducerer spritnye modeller plejer det at få en positiv priseffekt på de modeller der skal afløses (feks Nikon D80). .

Hvad med et brugt kamerahus og et par fede objektiver ? ? Der er rigtig meget økonomi at hente på (let) brugt ! !

Valgte selv et billigt(!)Nikon D50 kamerahus, i sin tid, - og ofrede lidt mere på brugte kvalitetsobjektiver. Og det har jeg ikke fortrudt .

Har du chekket fotostart.dk ?

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 02:29

Oprindeligt skrevet af raunso raunso skrev:

Jeg har lidt svært ved at få det til at passe med påstanden om, at Olympus har skidt i nælderne med 4:3 formatet. Og billedkvaliteten bliver jo rost. Men skal man alligevel passe på? Vinder de kun fordi der er 2 objektiver med i pakken?

Der ligger to ting i det:

1. Det er min egen personlige mening mere end en påstand. Hvis man intet bagkatalog har at tage hensyn til hvorfor udvikler man så noget som er _ringere_ end konkurrenterne? Det giver absolut ingen mening i min verden. Det er da netop her man skal sige: "DRENGE.. NU skal vi satme sætte Canon og Nikon til vægs.."

2. En mindre sensor har notorisk dårligere ydeevne i dårligt lys. Derfor mener jeg blandt andet de har skidt i nælderne. Spejl er jo netop kendt og elsket for deres gode ydeevne, bl.a. i dårligt lys og så er det da den forkerte vej at gå med mindre sensor...

Det er blot min holdning og indgang til tingene. Der må være noget andet der ligger til grund for deres formatvalg for ellers synes jeg bare ikke det er logisk.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu