recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital TV - Hvad ville I vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital TV - Hvad ville I vælge?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg har også lidt svært ved at følge den argumentation for det analoge signal, du mener at det analoge signal er det digitale signal overlegent?

Samtidig så er jeg lidt nysgerrig for at få at vide, hvordan du tror YouSee kan udsende et analogt signal fra en kanal som kun sendes digitalt.

YouSee's analoge signal kommer jo fra en MPEG2 kilde og kan derfor aldrig blive bedre end MPEG2, men ligesågodt under optimale støjforhold.

Jeg tænker i retning af et analogt signal som det man ser på filmruller...hvor billedet ikke er delt op i synlige pixels. Eller gammeldags PAL signal, som ikke har pixels på det horizontale led...

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 20:31
Jeg tænkte også nok at du mente en analog råfilm, som i dens natur ikke er opløsningsbegrænset, men det kan desværre bare ikke sammenlignes med et analogt tv billede, som altid vil være begrænset og som indeholder en naturlig støjkilde.

Forskellen på det analoge og det digitale billede er bare at det digitale billede er mere robust overfor den støjkilde, så derfor bliver vi nok desværre ikke enige om, at det analoge billede vil kunne blive bedre end det digitale, uanset hvor godt det analoge billede er trukket ud af det digitale.

Men vi er enige om at der altid vil være et tab i konvertering, transport, filtre og andet som signaler passerer når de sendes ud.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 14:54

Kære  Kim Jespersen

Jeg kan ikke helt følge det der.

Fra da man startede det digitale har man jo altid omsat dette til noget analogt som vi vel alle kunne modtage.

Jeg tror Du leder efter ordene at TDC har fordelt TV signaler digitalt

MEN Med hele 80Mega Bit per enkelt tv kanal. eller hvad der svarer til vel omkring 27 til 30MHz, i gammeldags båndbredde udtryk. Mange gange har jeg indtryk af, jeg skal lede for længe efter den viden jeg lige står og skal bruge.  Altså TDC og andre kunne anvende et maksimalt godt PAL signal og fordele dette digitalt med rigelig plads til kvaliteten.

Og det er i det lys nogen nok mente der blev behov foir Fibrene, på en sjov måde.      Hvis hver enkelt tilsluttet skulle have 50 digitale Tv kanaler ude i kassen, "Skellet" eller i egen kælder. Da giver det mening, men da Fiber leverandørerne kun vil levere hvad som svarer til en enkelt HD plus Internet plus Telefoni . . . ting får nogle konsekvenser. Glem alt og alting om Fibrene. Fibrene ville svare til hvis man alene havde haft TDC og deres HybridNet, som lovgiverne heldigvis nåede standse, om jeg så må sige, i tide. Jeg går bestemt ud fra man ej heller vil tvinge os til fibre. Dette er om noget så Hvide Elefanter    !

Lige hvor det står henne TDC og andre virkeligt har brugt 80 MegaBit blot for een Tv kanal ___ Ja se det er et af de virkeligt gode spørgsmål. Igen gor atter gentage mig selv, man kan sagtens digitaliser og spare. Man kan bare kun gøre dette een gang. De som siger man kan blive ved med komprimere Tv signalerne , mange sjove ord som jeg ikke bør anvende, hverken her eller andre steder.

Om jeg da aldrig kan skrive noget Positivt?    Ikke når det kommer til TDC YouSee's grådighed og El selskabernes tåbelighed med hensyn til Fibre.

Redigeret af moho - 04-Juni-2009 kl. 15:13
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2009 kl. 15:06

Og man omsætter herken digitale signaler fra Satellit, Master elloer DVB-C for kunne se noget analogt.

Og for de som synes dette er forkert, en CRT Computer monitor er altså også en analog skærm, trods alt. VGA kablet leder vel analoge signaler, eller siden hvornår er dette ændret?

Redigeret af moho - 04-Juni-2009 kl. 15:07
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu