|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Ja, hvis den forhindre dig i at AFSPILLE filmen. Men ikke for at lave en kopi!!
|
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||
Hehe, så Microsoft medvirker til ulovligheder med Vista Media Center Edition. Peace out, Kandersen. Dine recordere.dk venner besøger dig i fængslet, så det går nok.. ![]() |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
||||
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
|||
det virker da lidt "dumt" - så kan jeg købe 100 CD'er, kopiere dem alle sammen, sælge originalerne til naboen som laver samme nummer - og vupti har alle på vejen en kopi (minus sidste mand som har alle sammen originalt). |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Ikke forstået?
Jeg går gerne i fængsel fordi jeg kopiere mine dyrt indkøbte DVDére til mit Media Center, for at afspille dem derfra. Bare jeg får mit Media Center og surroundanlæg med mig
|
||||
![]() |
||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||
På et tidspunkt kommer der [måske] så meget systematik i fremgangspåden, at man måske kan sige at I omgår forbuddet mod at fremstille en kopi på grundlag af et eksemplar som er lånt eller lejet. Men som udgangspunkt er det lovligt at lave en kopi for derefter at sælge originalen. Der er tale om to selvstændige handlinger som begge er lovlige. |
||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
At have DVD samlingen på harddisken er vel en af de primære grunde til at folk køber et media center? Derudover gør jeg lidt grin med den latterlige påstand om at udviklere af BitTorrent software o.lign. medvirker til ophavsretslige krænkelser. Redigeret af JesperLund - 19-Maj-2008 kl. 23:13 |
||||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Naah, jeg tror ikke du får media center udviklerne til at acceptere den påstand. Faktisk kan du heller ikke få Windows Media Center til det som standard. Der skal rettes i registreringsdatabasen. Men generelt synes jeg det er tåbeligt, at ikke alle giver den mulighed. Se bare på PS3éren, der f.eks ikke kan gøre det, men alligevel fik en award for bedste Media Center sidste år.. Vanvid!
|
||||
![]() |
||||
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|||
Ok, jeg fandt ud af, hvilket PC magasin der var tale om. Det er PC Planet.
Forsiden kan ses her Jeg har ikke købt bladet, men det kunne da være at man skulle gøre det. For hvordan kan det så være lovligt? |
||||
Anders
|
||||
![]() |
||||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|||
Det er det helt sikkert heller ikke! Det er ikke noget problem at kopier kopibeskyttet DVD'er til ens harddisk, men det er bare ikke lovligt, da man i de fleste tilfælde skal bryde kopibeskyttelsen. |
||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||||
![]() |
||||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|||
Hvad enten det formelt er lovligt eller ej, så tvivler jeg på, at filmselskaberne nogensinde vil retsforfølge en privatperson, der har rippet sine DVD'er til en mediaserver, og jeg tvivler også på, at de vil vinde sagen, hvis de nogen sinde finder på at anlægge en sådan.
|
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Rent principielt SKAL man idømmes en bøde, hvis nogen vil retsforfølge det. Men det er udelukkende for at bryde lovgivningen. Der kan aldrig blive tale om erstatsningskrav, i og med der ikke kan påvises et tab. Og alene på den baggrund vil det med normale øjne bevirke, at man sandsynligvis slet ikke gider starte sådan en sag. Så på den led er jeg enig med dig, Keld. Jeg tror heller ikke på nogen gider.. Hmm måske lige bortset fra APG, der kan se spøgelser over alt EDIT - Glemte lige at sige, at der er ingen tvivl om, at de vil vinde sagen. Den er ganske lige til, når man kopiere en film, som er kopibeskyttet, uanset hvad formålet er. Men hvis sagen køre som erstatsningskrav, så kan de ikke vinde den del, uden at påvise et tab. Og det er ikke muligt, såfremt originalen er erhvervet retsmæssigt.
Redigeret af Kandersen - 20-Maj-2008 kl. 13:22 |
||||
![]() |
||||
MAMs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
|||
Artiklen handler om analoge kopier via component-udgang fra afspilleren og ind i PCen via component indgang. |
||||
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES Sony BDP-S550 Philips 5330H |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |