|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
![]() |
|
Ja en interesant diskusion, det er jo sådan at danskere kun overholder love som de syntes er rimelige. Derfor er der stadigvæk temmelig mange som kører for stærkt, taler i mobiltelefon mens de kører, eller kopier deres cd/dvd. og det bliver der næppe lavet om på.
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Selvfølgelig skal man overholde loven :) Og dermed har jeg allerede sagt at jeg dobbeltmoralsk. Jeg ved det godt. Men når en lov er så fuldstændig tåbelig skruet sammen (du må godt og så alligevel ikke) og når intentionen med loven rent faktisk var at det skulle være lovligt, ja så er det jeg desværre må blive kriminel for at påvise tåbeligheden. Når musikindustrien kan finde ud af at fjerne kopispærringer må filmbranchen da også kunne. Når loven ligefrem påskønner filmbranchen til at være oldnordiske er det jo netop loven der skal søges ændret. Nogle gange bliver man desværre nød til at værre dobbeltmoralsk og kriminel for at råbe politikerne op. Desvære. Første forsøg gav intet, så næste forsøg er allerede sat i værk. Nu for antipiratgruppen en anmeldelse af undertegnede og samtlige af kulturudvalgets medlemmer får endnu et lille brev. Kan godt være det ikke rykker en disse, men der sker heller ikke noget hvis man ikke forsøger. Edtwodth |
||
![]() |
||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
Hvis man bliver alt for kreativ med at ville lægge funktioner ind der gør det muligt at tage x antal kopier under de eller de betingelser, så går man ud over DVD standardens rammer, og risikerer at skiven ikke fungerer korrekt i en normal afspiller. Hvis intentionerne som der blev talt om i 2002 skulle være ført ud i livet, ville det med andre ord have krævet en omfattende omskrivning af hele DVD standarden, med efterfølgende udskiftning af eksisterende maskiner for at sikre kompatibilitet med nye muligheder. Og jeg tror de fleste i dette forum ved hvilke frustrationer dette ville have medført, med tanke på de stadige ændringer og opgraderinger af blu-ray specs som har fundet sted de sidste 2-3 år. Hvor godt ville det blive modtaget hvis det blev meldt ud om 1-2 år at blu-ray skulle omskrives for at give plads til nogen nye muligheder, som godtnok ville gøre alle eksisterende afspillere til meget dyre brevvægte..? Med BD har man indført konceptet "digital copy", hvilket netop er muligheden for lovligt at kopiere filmen over på sin harddisk, mobile afspiller eller hvad det måtte være. Vel at mærke ikke i BD kvalitet, men det er et skridt i den retning som var hensigten i 2002, og det er derfor heller ikke korrekt at der ikke er sket noget siden dengang. Det er ikke nok, og der er et godt stykke endnu - men lidt er der sket. |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Hvormeget kvalitet taber man ved forsøge Optage med et kamera, ikke på en iPod men på en triPod! Optage fra sin Fladskærm [eller en skærm decideret til dette formaal] hvor samme DVD kører? Men selvfølgelig tager dette for lang tid. Problemet med "Real time", PLUS tab af kvalitet. Jeg så forslaget et andet sted. Som en slags fortsættelse hvordan mon samme ville se ud optaget af et projektor billede eller hvad det hedder? Ud fra ovenstående kan jeg så konkludere at HDTV vil blive bekæmpet hver en centimeter af vejen! Every inch of the Way! Redigeret af moho - 04-Juni-2009 kl. 15:34 |
||
![]() |
||
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
|
Har selv prøvet at ligge "Operation Valkyrie" end via "digital copy" og syntes faktisk at kvaliteten er ok til de bærbare afspillere. Det er da et skridt i den rigtige retning.
![]() |
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Kan kopien afspilles på andet end Windows computere? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Er det? Du har købt en film i HD kvalitet og ovenikøbet betalt mere end hvad DVD udgaven koster, og alligevel må du ikke se filmen fra eksempelvis en NAS i HD kvalitet, men må nøjes med dårligere kvalitet. Det stinker rent ud sagt. |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Glæder mig til at se om du ryger i retten for dette. Ikke for at lyde hånlig overhovedet, for jeg er 100% enig med dig. Grunden er at jeg tvivler på at Antipiratgruppen vil føre en retssag imod dig, af den ene grund at de er bange for at tabe. I dette tilfælde er det så tydeligt at lovens hensigt ikke længere bliver opfyldt, hvorfor det må være logisk at ændre på den. Hvis der bliver ført en retssag som de taber, så vil der dannes præcedens og det frygter de. Det er lidt samme grund til at man i mange år ikke har ført en retssag for at forbyde foreningen Hizb-ut-Tahir (staveplade?). Man har simpelthen været skidebange for at tabe retssagen, fordi dette i praksis vil være en blåstempling af deres aktiviterer.
Jeg håber på at vi på et tidspunkt kan få en afklaring på dette. Jeg tør da også gerne indrømme at jeg bryder loven på dette grundlag (ikke i så stor stil endnu) for jeg synes det er direkte tåbeligt at jeg ikke må distribuere mine lovligt indkøbte DVD'er rundt i min egen lejlighed som jeg ser det mest hensigtsmæssigt. |
||
![]() |
||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Tak for dit input :) Hvis Antipiratgruppen ikke vil føre en retssag mod mig, må jeg anse det som en accept og lovligørelse af digitale kopier til eget brug af købte dvd'er. Edtwodth |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Du kan godt anse det som værende sådan, men det gør det ikke lovligt - og det kan man ikke rigtigt bruge til så meget. At vinde en retssag, vil skabe præcedens og på den måde lovliggøre det. Og det er som sagt derfor jeg ikke tror at de vil føre den retssag. Jeg tror de vil ignorere dig så længe som muligt. De vil aldrig nogensinde skrive til dig at de ikke har tænkt sig at føre sagen pga. dårlig bevisførelse eller lignende. Jeg går ud fra at du er parat til gladeligt at give dem fuld adgang til din harddisk hvor du har rippet er lagret de pågældende film? Hvis de rent faktisk fører retssagen og rent faktisk vinder den, så tror jeg også du står med en ganske god mulighed for at gå til dagspressen. Den skæbnesvangre historie på forsiden ville gå noget i retning af: "Jeg ville så gerne kunne se mine DVD-film på alle vores TV/computere herhjemme. Derfor lagde jeg dem ind på min computer, for at skiverne ikke skulle blive ødelagte. Nu har antipiratgruppen dømt mig til at betale 800.000 kr i erstatning." Med den rigtige vinkel på det rigtige tidspunkt, kunne dette også meget vel blive en fantastisk kickstart til at få ændret lovgivningen. Vær i den forbindelse meget opmærksom på at du ikke har noget pirat-downloadet software/film/musik liggende. Jeg kunne godt frygte at hvis det kom til en retssag og der lå noget sådan, så kunne de forsøge at dreje sagen i den retning, og i sidste ende måske helt springe over at retsforfølge dig for at kopiere dine DVD film.
Det er alt sammen spekulationer, og jeg er på ingen måde jura uddannet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis de ignorere mig og bliver ved med det, er det jo en interessant ting at gå til pressen med. Det er også interessant at fortælle ministeren at loven ikke bliver fuldt til dørs, altså må den være overflødig. Som skrevet i mit oplæg til denne debat, så tager jeg dybt afstand fra piratkopiering. Det gælder film, software, musik osv. Så jeg kan uden at blinke sige, at jeg ikke har noget ulovligt på min com... på nær mine digitale kopier af film ;) Meningen med at få en dom er jo netop også at kunne gøre som du skriver, nemlig at få minister, politikere og pressen gjort opmærksom på denne komplet umulige lovgivning. Hvis jeg bliver dømt til at betale en kæmpe både kan de desuden kigge langt efter betalingen. Jeg er pga. dårlig ryg førtidspensionist og kan dårligt få det til at løbe rundt som det er nu ![]() Edtwodth. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
§75c stk 1 (som du påtænker at overtræde) er undergivet privat påtale, så det offentlige (Carina) kan ikke rejse sagen.
APG går gerne efter de svage, så på det punkt skal du ikke vide dig for sikker... ![]() Redigeret af JesperLund - 04-Juni-2009 kl. 20:32 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |