recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DigitalStart - Zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalStart - Zaptor

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 22:19

Start forfra funktionen har ganske rigtigt aldrig været lovet som en gratis funktion, men der har heller ikke været nogen som helst antydninger af, at det skulle koste penge. Det er lidt lusket markedsføring. 

Funktionen skulle starte primo 2008 - I Hals antenneforening startede funktionen ultimo 2008 og reklamen/prøveperioden til nu, kan kun være negativ. Det har endnu ikke været muligt at bruge funktionen på både DR1 og DR2 som lovet - samtidig. Ofte slet ingen - af og til oplyses "at der er for mange brugere lige nu"

Det skal så retfærdigvis siges, at det er 1. gang der antydes det kommer til at koste penge. I Hals fik vi en folder udsendt ultimo 2008, hvor der om bl.a. Start Forfra stod: "I første omgang er det gratis og gælder udvalgte programmer på DR1 og DR2 i en testperiode" 

Det var såsandelig heller ikke for tidligt at komme ud af busken med, at det ikke er gratis.

Redigeret af summer - 20-Oktober-2008 kl. 22:20
Til top
Doose77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2007
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 22:56
Jeg synes ideen om start forfra er super. Men derfra til og skulle betale 49kr for det.. tja så ville jeg heller slippe 30kr mere og få HD pakken. Eller investere i en HDD optager siden vi jo nok ikke ser den mulighed med Zaptor i den nærmeste fremtid. Jeg er egenligt stadig godt tilfreds med selve boxen. Den har ikke voldt mig problemer lige ud over lidt småting her og der. Jeg synes det at vi skal betale for start forfra er noget lusket og desuden er HD pakken ALT for ringe. Men sådan er det nu engang. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:00

Betaling for det der "smutter" kan da vel være fair nok, man skal jo også betale for at kunne optage med en sattelit PVR modtager.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:13
Da jeg bestilte DigitalStart i en Stofabutik, tidligere idag, undskyldte ekspedienten at Start forfra etc. kostede penge. Det siger vel det meste ...
Jeg var i forvejen indstillet på, at det var sådan det var, så ingen mislyde fra mig. Jeg bestilte Zaptor, 3 temapakker, Canal+ Select, HD pakke og DigitalStart med et smil

Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har Stofa lanceret Zaptor som om de nævnte funktionaliteter var en integreret del.
Men hey... den slags er set før, når man taler marketing.
Panta rei
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:15

En PVR i en sattelit modtager er også en integreret del, men det koster at bruge den.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En PVR i en sattelit modtager er også en integreret del, men det koster at bruge den.

Er det ikke temmelig begrænset hvor relevant det er ?, her i denne tråd, hvor det ikke handler om satellit-modtagere. Men af ren nysgerrighed: Bliver de så også markedsført sådan, at man tror, at det ikke koster penge at bruge PVR'en ?
Hvis ja, så er det jo bare tilsvarende lusket - og hvad skal vi så bruge det til?
Panta rei
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2004
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 08:32

Jeg vil ikke betale 49 kr for start-forfra, og hvis det kan koste 49 kr kan jeg næppe forestille mig at det kommer til at koste under 99 kr at kunne gå "flere dage" tilbage i tiden på udvalgte kanaler og programmer.

Det må betyde farvel til zaptor, og goddag til en harddisk recorder med DVB-C tuner.

Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Kan godt li at de siger man kan spole frem og tilbage og pause osv på de fleste kanaler. Øhh det kan man jo kun på 3 kanaler som er tv2 dr2 dr1. For helvede de lyver.

Det er kun i testen lige pt. det kun er dr1 og dr2 - der kommer flere kanaler med i Start Forfra når det lanceres som betalingsprodukt i DigitalStart pakken.

Den anden funktion med at gå tilbage i "gamle" programmer arbejdes der stadig på afaik.

Det om det koster penge eller ej at bruge StartForfra - jeg er enig det burde være gratis men der har aldrig stået at det var gratis - det var bare min pointe.

Nej, men der er sagt i tv, at hvis man købte/køber Zaptor kunne man gøre det bare ved at købe Zaptor. Der aldrig været nogen stjerne eller noget ved pause spole tilbage osv. Det plejer der at være, hvis det koster ekstra eller noget andet ordinært.

Er der nogen, der tidligere har set, om Stofa har sagt at følgende funktioner er gratis:

- Klik på remoten

- opdatering af software

- genstart af boxen

- gå i menu

- programoversigt

For hvis ikke det særskilt er nævnt, at det er gratis, kan Stofa i fremtiden tage penge for det.

Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 10:45

Hej Zaptor drenge,

Det her bliver sgu da bedre og bedre for hver dag, jeg vil ikke påduttes nye funktioner (betalbare eller ej) før deres basisprodukt virker.

Jeg har været betakunde i snart et år og det virker stadig ikke uden fejl, så er det sgu da smart at komme med ting som bare kan gøre ondt værre for nogle kunder i Danmark.

Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr.

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Hej Zaptor drenge,

Det her bliver sgu da bedre og bedre for hver dag, jeg vil ikke påduttes nye funktioner (betalbare eller ej) før deres basisprodukt virker.

Jeg har været betakunde i snart et år og det virker stadig ikke uden fejl, så er det sgu da smart at komme med ting som bare kan gøre ondt værre for nogle kunder i Danmark.

Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr.

Helt enig.

Manglende info fra Stofa til kunderne, er netop fuldstændig absurd dårlig.

Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 12:18
Hvilke kanaler omfatter DigitalStart?!?

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Da jeg bestilte DigitalStart i en
Stofabutik, tidligere idag, undskyldte ekspedienten at
Start forfra etc. kostede penge. Det siger vel det meste
...Jeg var i forvejen indstillet på, at det var sådan
det var, så ingen mislyde fra mig. Jeg bestilte Zaptor,
3 temapakker, Canal+ Select, HD pakke og DigitalStart
med et smil Men uanset hvordan man vender og drejer
det, så har Stofa lanceret Zaptor som om de nævnte
funktionaliteter var en integreret del.Men hey... den
slags er set før, når man taler marketing.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 12:57
Det er en halv snes af de største danske kanaler. Dr 1&2, Tv2, 3,3+ ... er dem jeg lige kan huske på stående fod.
Panta rei
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu