Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thomas_fogh
Bruger
Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 10:35 |
Jeg kan kun opfordre til, at man sender en mail eller ringer til Stofa Kundesupport for at give udtryk for sin "skuffelse" over, at vi pludselig skal betale for pause/play. Det hjælper sikkert ikke noget, men de burde da blive gjort opmærksomme på, at vi ikke er tilfredse med, at de ikke holder hvad de lover...
|
 |
sømanden
Ny bruger
Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 16
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 12:58 |
thomas_fogh skrev:
Jeg kan kun opfordre til, at man sender en mail eller ringer til Stofa Kundesupport for at give udtryk for sin "skuffelse" over, at vi pludselig skal betale for pause/play. Det hjælper sikkert ikke noget, men de burde da blive gjort opmærksomme på, at vi ikke er tilfredse med, at de ikke holder hvad de lover...
|
Det kan jeg kun tilslutte mig. Hvad mon det næste bliver Stofa vil have ekstra-betaling for... Fordelende ved Zaptor er efterhånden begrænsede.
2346054
|
 |
jessgade
Super bruger
Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 15:37 |
Typisk Stofa ... Lige presse citronen en tand ekstra 
Sådan var/er det også med deres internet del, hvor muligheden for spamfilter _selvfølgelig_ skal koste ekstra. Medens andre tilbyder dette gratis ... Eks. Cybercity.
Deres oprindelige reklamer lagde klart op til at spol-tilbage-funktionalitet var en integreret del af Zaptor-konceptet - og det bla. var derfor man skulle vælge Zaptor ... "Få kontrol over dit TV" ... Ja, men det koster altså ekstra!
Redigeret af jessgade - 05-November-2008 kl. 15:48
|
Panasonic PZ85
|
 |
boxz
Junior bruger
Oprettet: 04-September-2007
Point: 32
|
Sendt: 10-November-2008 kl. 21:18 |
heejsa
Er der nogle af jer, som har fået start forfra på andre kanaler end dr ?? og ellers hvornår kommer det??
|
 |
piaz
Ny bruger
Oprettet: 11-November-2008
Point: 3
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 00:13 |
Gudskelov jeg ikke er den eneste der er sur over at jeg skal betale for denne service - og det er sgu dejligt at se at jeg ikke er den eneste der har læst det oprindelige reklamemateriale som om funktionen var gratis. Jeg fandt ovenikøbet det oprindelige brev jeg fik fra dem for et halvt år siden og nærlæste det igen - og endnu engang læser jeg det på præcis samme måde. Jeg har skrevet til Stofa og fik bare et elendigt standardsvar.
Hvor mange er egentligt blevet bondefanget af dem? Meld jer ind i gruppen på Facebook - så kan vi stå sammen (søg på zaptor)
Nedenfor følger mine mails til stofa og deres svar (det er for sent til at jeg gider omskrive det!)
Første mail (5/11)
Hej Da jeg for et halvt år siden købte min Zaptor-boks reklamerede I med at man kunne spole frem og tilbage i direkte programmer (noget der alligevel ikke har virket optimalt!) - og efter et halvt år bestemmer I jer for at man skal betale 50 kr for denne mulighed. Kan I virkelig tillade jer det? Man foranlediges til at købe et dyrt produkt med løfte om en masse fancy funktioner - og efterfølgende skal man betale for disse hvilket der intet stod om i det oprindelige reklamationsmateriale eller andre steder. Tillige er denne funktion åbenbart stærkt begrænset til nogle af DR\'s programmer - og ingen andre udover disse. Det svarer til, at jeg køber en bil og efterfølgende efter et halvt år skal betale for hjulene hvis jeg vil beholde dem.....
Stofas (ringe) svar 10/11
Tak for din henvendelse.
Det vi har reklameret med, omkring vores Zaptor produkt gruppe, er at man blandt andet på sigt kan få mulighed for at benytte det vi på daværende tidspunkt omtalte som TimeShift funktionalitet, ligeledes som at vi også talte om muligheden for at modtage HD-kanaler etc.
Det er selvfølgelig beklageligt hvis du har fået opfattelsen, at dette betød det automatisk var noget der blev inkluderet i din nuværende aftale, når funktionaliteten blev gjort mulig. Dette er ikke tilfældet, ligesom HD kanaler også er noget man kan tilvælge.
For at tage dit bil eksempel, er det ofte også muligt at tilvælge en Sports pakke (der er ved køb af bil, altså derfor mulighed for...), men det er per standard ikke implicit forstået at dette er inkluderet ved købet.
Og til sidst min sidste mail til dem (10/11) - som jeg ikke har fået svar på endnu
Jeg mener nu stadig, at det er forkert markedsføring og det er primært det jeg har ønsket at gøre opmærksom på, så man ikke bliver bondefanget igen.
Problemet er forkert formulering.
På jeres internet-side står der i øjeblikket "Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer" - fair nok, her bliver man ikke bondefanget. Men i det oprindelige brev fra jer (og noget tilsvarende i den folder jeg har smidt ud) står der "Du får .....bla bla bla.......og snart kan du også selv bestemme, hvornår du vil se hvad og spole tilbage i direkte programmer" - dette står som om det er en service, der ikke kører endnu, men som snart kommer op at køre og som der vil være mulighed for bare man har en zaptor-pakke, og ikke som tilvalgsprodukt (andre features med zaptor står netop angivet som tilvalgsprodukter, fx "valgfrie tv-pakker....leje film direkte fra sofaen"). Tillige giver det grund til at tro at man kan gøre det ved mange (hvis ikke alle) programmer og ikke kun DR's programmer (og det er næsten endnu værre at det ikke er tilfældet, da jeg er blevet voldsomt skuffet over hvad jeg troede jeg købte og hvad jeg rent faktisk fik - jeg så frem til at man ville fx ville kunne spole tilbage i ens yndlingsserie og se starten hvis man missede den og jeg så det som et stort plus, at boksen ville kunne gøre dette.)
- men da jeg alligevel intet får ud af at klage (går ud fra at udenlandske tv-serier, film mm. er ophavsmæssigt beskyttet så det jeg primært ønskede at bruge TimeShift-funktionen alligevel ikke kan lade sig gøre) så må jeg vel lade det ligge, - og det dels også fordi de programmer man kan spole tilbage i alligevel ligger frit tilgængelige på nettet (og hvorfor så betale 49 kr om måneden for at se dem?) og tillige fordi skidtet (TimeShift-funktionen) alligevel aldrig virkede tilfredsstillende (dvs. virkede kun halvdelen af tiden).
|
 |
MikeOne
Guld medlem
Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 12:17 |
piaz skrev:
Og til sidst min sidste mail til dem (10/11) - som jeg ikke har fået svar på endnu
Jeg mener nu stadig, at det er forkert markedsføring og det er primært det jeg har ønsket at gøre opmærksom på, så man ikke bliver bondefanget igen.
Problemet er forkert formulering.
På jeres internet-side står der i øjeblikket "Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer" - fair nok, her bliver man ikke bondefanget. Men i det oprindelige brev fra jer (og noget tilsvarende i den folder jeg har smidt ud) står der "Du får .....bla bla bla.......og snart kan du også selv bestemme, hvornår du vil se hvad og spole tilbage i direkte programmer" - dette står som om det er en service, der ikke kører endnu, men som snart kommer op at køre og som der vil være mulighed for bare man har en zaptor-pakke, og ikke som tilvalgsprodukt (andre features med zaptor står netop angivet som tilvalgsprodukter, fx "valgfrie tv-pakker....leje film direkte fra sofaen"). Tillige giver det grund til at tro at man kan gøre det ved mange (hvis ikke alle) programmer og ikke kun DR's programmer (og det er næsten endnu værre at det ikke er tilfældet, da jeg er blevet voldsomt skuffet over hvad jeg troede jeg købte og hvad jeg rent faktisk fik - jeg så frem til at man ville fx ville kunne spole tilbage i ens yndlingsserie og se starten hvis man missede den og jeg så det som et stort plus, at boksen ville kunne gøre dette.)
- men da jeg alligevel intet får ud af at klage (går ud fra at udenlandske tv-serier, film mm. er ophavsmæssigt beskyttet så det jeg primært ønskede at bruge TimeShift-funktionen alligevel ikke kan lade sig gøre) så må jeg vel lade det ligge, - og det dels også fordi de programmer man kan spole tilbage i alligevel ligger frit tilgængelige på nettet (og hvorfor så betale 49 kr om måneden for at se dem?) og tillige fordi skidtet (TimeShift-funktionen) alligevel aldrig virkede tilfredsstillende (dvs. virkede kun halvdelen af tiden).
|
Jeg kan kun give dig ret i dine mails til Stofa - Synes også det er for dårligt, da det VAR en service fra starten. He He - har sågar 2 af mine venner som har droppet Zaptor pga. denne sidste dråbe, som fik bægret til at flyde over og er smuttet over til YouSee (også pga. deres mulighed for at optage på en Harddisk).
Vi har generalforsamling i vores grundejerforening i næste uge (her er vi "bundet" op på Stofa - små 100 husstande) - Her har der været så mange klager til bestyrelsen omkring Zaptor konceptet, så folk vil høre om alternativerne og omkostningerne. Så måske løser problemerne sig måske af sig selv.
Ville bare håbe at de snart ville løse problemerne og leverer det de har lovet !
Jeg synes at Stofa / Zaptor konceptet er super - hvis alt bare ville køre som det var planlagt og med de ting som var lovet. Dog med det store minus at der ikke er en HD tilkoblet.
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
 |
thomas_fogh
Bruger
Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 105
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 13:31 |
MikeOne skrev:
Jeg kan kun give dig ret i dine mails til Stofa - Synes også det er for dårligt, da det VAR en service fra starten. He He - har sågar 2 af mine venner som har droppet Zaptor pga. denne sidste dråbe, som fik bægret til at flyde over og er smuttet over til YouSee (også pga. deres mulighed for at optage på en Harddisk). | Jeg må også indrømme, at jeg har fået nok nu. Jeg smutter så snart jeg finder en anden mulighed for digital tv. Hvilket bliver senest okt. 2009, hvor DVB-T bliver udvidet.
MikeOne skrev:
Jeg synes at Stofa / Zaptor konceptet er super - hvis alt bare ville køre som det var planlagt og med de ting som var lovet. Dog med det store minus at der ikke er en HD tilkoblet. |
Jamen, vi behøver jo ingen harddisk. Vi kan jo gå tilbage i tv-guiden og se gamle programmer. Nå, nej...
|
 |
leho
Ny bruger
Oprettet: 15-November-2008
|
Sendt: 15-November-2008 kl. 15:34 |
Jeg syntes også at det er helt fantastisk, at Stofa overhovedet kan få sig til at opkræve penge for dette produkt. Jeg har haft min Zaptor i et år, og må sige, at jeg virkelig har fået træning i at trække stikket ud og sætte det i igen. Et er at der er problemer, men at Stofa hver gang vælger at prøve at tie disse ihjel, virker på mig fuldtsændig absurd. Jeg tilmeldt mig fra starten af en mailliste, så jeg kunne få driftssattus m.m. og det eneste jeg her har fået, er 2 mail emd en gang salgsgas. En ting er HELT SIKKER - jeg skal ikke købe tillægsprodukter overhovedetm, så længe deres grundprodukt ikke virker. Ville være rart hvis man kunne får de hoveder der har ansvaret til at vågne, så der i det mindste kunne komme en dialog med kunderne.
MichaelA skrev:
Hej Zaptor drenge,
Det her bliver sgu da bedre og bedre for hver dag, jeg vil ikke påduttes nye funktioner (betalbare eller ej) før deres basisprodukt virker.
Jeg har været betakunde i snart et år og det virker stadig ikke uden fejl, så er det sgu da smart at komme med ting som bare kan gøre ondt værre for nogle kunder i Danmark.
Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr. |
|
 |
piaz
Ny bruger
Oprettet: 11-November-2008
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 21:03 |
Fik svar fra Stofa igen:
Tak for din henvendelse.
Det er beklageligt at du føler dig bondefanget og mener vi har markedsført vores produkt forkert. Men vi har aldrig reklameret med at de ekstra funktioner vi ville realisere, ville blive en gratis tjeneste.
Vedrørende din skuffelse over timeshift-funktion kan siger, at der på sigt er planer om at funktionen skal inkludere flere af de danske kanaler, bla. tv3 og 3+. Mht. udvælget af udsendelser hvor man kan benytte timeshift-funktionen er det meningen at det skal gælde alle udsendelser som den pågældende kanal har købt rettighederne til. Så vi vil arbejde efter at kunne gøre det muligt med serier og film fra udlandet.
Synes lidt jeg får nada ud at skrive til dem!
Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med den reklame-folder de sendte ud til at starte med? Jeg mener også at der stod noget om harddisk funktion i den!
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 05:15 |
piaz skrev:
FMht. udvælget af udsendelser hvor man kan benytte timeshift-funktionen er det meningen at det skal gælde alle udsendelser som den pågældende kanal har købt rettighederne til. Så vi vil arbejde efter at kunne gøre det muligt med serier og film fra udlandet.
|
Det er da i det mindste positivt. Men bryder mig ikke om at de "på sigt" vil få flere kanaler med, 49,- for de to DR er sgu for dyrt "på sigt". Ville være rart med en ETA, men det vover de sgu nok ikke!
|
 |
Jan T
Bruger
Oprettet: 12-December-2007
Point: 56
|
Sendt: 12-December-2008 kl. 09:24 |
Lige et par ord om Stofa´s manglende oplysninger!!!!
Har været en tur nede hos min bror som har fået Digtalstart pakken, han er grumme skuffet over at Stofa ikke oplyser at filmene IKKE er tekstet han er ikke så god til engelsk så det er sku da lidt træls, de burde sku da informere om sådan noget!!!!
BONDEFANGERE 
|
 |
summer
Bruger
Oprettet: 01-August-2006
Point: 192
|
Sendt: 12-December-2008 kl. 16:06 |
Jan T skrev:
Lige et par ord om Stofa´s manglende oplysninger!!!!
Har været en tur nede hos min bror som har fået Digtalstart pakken, han er grumme skuffet over at Stofa ikke oplyser at filmene IKKE er tekstet han er ikke så god til engelsk så det er sku da lidt træls, de burde sku da informere om sådan noget!!!!
BONDEFANGERE 
|
Er det kunDigtalstart pakken der ikke er undertekstet, eller gælder det andre også?
|
 |