recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt musikbibliotek til stuen? HDD+CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt musikbibliotek til stuen? HDD+CD

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2005 kl. 10:52

Citat fra klausgarde:

Produktforespørgsler skal rettes direkte til vores tilsluttede forhandlere, da vi er en ren prissammenligningstjeneste. Vore medlemmer kan klikke direkte ind på de respektive forhandlersider og her gennemføre såvel bestillinger som produktforespørgsler.

Så - ja. En prisguide, som vil have 400 DKK i "kontingent" årligt for at man kan finde en forhandler i Tyskland.

/Splinten

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2005 kl. 10:58

Jeg har forresten spurgt GodPris om ikke han kunne tænke sig at forhandle den - spændende hvad han siger.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlaymenDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2005 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Lige et par spørgsmål til Hifidelio:
  1. Kan man optage radio-programmer?
  2. Kan man timer-programmere radio-programmer?
  3. Hvis man anvender CD-optageren - med hvilken hastighed foregår brændingen så - realtime, eller f.eks. 16x??
Ad 1&2:
Jeg tror det ikke, de skriver kun at den kan afspille webradio, intet mere. Men det kan jo kamme i en fremtidig sw-version...
Ad 3:
<strike>Jeg mener at have læst at den kører 16x, eller 8x hvis man lytter til cd'en samtidigt.</strike> Ups, misforstået ... jeg ved ikke hvordan den er som cd-brænder.

Er desuden lige faldet over deres Hifidelio user forum (tysk).

Hm, har lige læst at den kun kan afspille (ikke encode) Ogg Vorbis. Så er jeg desto mere afhængig af at kunne overføre mellem maskinen og min pc (uden at bruge iTunes eller -emulator). I forummet siger de dog at den godt kan optage i Ogg, men at der er ret problematisk.

Læs mere på deres (tyske) service-side, der står mere end på den engelske.

NB! WLAN-modulet er uden kryptering -- det kan give fri adgang til hjemme-LAN hvis Hifidelio tilsluttes til den øvrige maskinpark. Siger de.
NB! Går også under navnet Medion SinusPro 100, kan findes på medionshop.de.


Redigeret af KlaymenDK
:o) KlaymenDK
-- 010\001\111 --
Pioneer DVR-530
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2005 kl. 14:20

Det gør vel ikke så meget at WLAN er uden kryptering, kabel netværk er jo i alle tilfælde bedre, mere stabilt og sikkert.

Den har jo heller ikke antennestik, så hvis den skulle kunne optage radio, skulle det være web-radio.

Har du i øvrigt set min fine  artikel på thorvalds.dk?? Jeg tror ikke jeg gider læse de tyske sider, jeg er ikke særlig god til tysk.



Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlaymenDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2005 kl. 19:51
Go' artikel -- det lyder som om du allerede har én stående hjemme is stuen!

Menøhm ... "OGG/Vorbis (hvad det så end er…)"?
Ogg Vorbis (som det faktisk hedder, jeg ved godt at Hermstedt skriver det forkert) er et medieformat a la Quicktime eller MP3. Ogg er ligesom Apple Quicktime et "container codec" som kan indeholde audio (Vorbis, Speex, FLAC etc.), video (Theora etc.) eller noget helt andet. Ogg Vorbis er den mest udbredte anvendelse.

I praksis ligner Ogg Vorbis ret meget MP3, men der er et par nævneværdige undtagelser:
  • Ogg Vorbis er asymmetrisk. Der bruges forholdsvis meget processorkraft på komprimeringen, til gengæld er det meget "billigere" at decode igen. De fleste codecs "koster" det samme i CPU-load under encode og decode. I praksis betyder det atembeddede enheder kan opnå samme performance med mindre processor.
  • Ogg Vorbis er fri. MP3 ejes faktisk Fraunhofer Institut, og de har i princippet krav på enhedsbaseret licens (selv om de ikke håndhæver det så strikst). Licensen gælder ike kun selve encoderen/decoderen men også materiale som blot anvender MP3-formatet.
Forresten danner Ogg Vorbis filer som er en anelse mindre i forhold til MP3 (for samme lydkvalitet naturligvis).

...Bare lidt oplysning! Ikke ment som belæring!
:o) KlaymenDK
-- 010\001\111 --
Pioneer DVR-530
Til top
benn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2005 kl. 20:20

Er der nogen som ved, om maskinen kun optager CD R/RW Audio, eller om den også OPTAGER på de almindelige CD R/RW skiver?

Jeg har selv en Philips CDR 785, og den optager kun på de langt dyrere Audo-skiver.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 06:45
Jeg er 99,9% sikker på, at det er de almindelige CD-R / CD-RW, den kan bruge.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
benn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg er 99,9% sikker på, at det er de almindelige CD-R / CD-RW, den kan bruge.

I så fald ville jeg være meget interesseret i et fælleskøb. Hvordan er interessen?

Er der nogen der har fundet manualen på nettet? Jeg synes manualer giver de bedste oplysninger om produkter. Brochurer fremhæver ofte kun positive sider ved et produkt.

Til top
KlaymenDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2005 kl. 16:04
Jeg mener ikke at manualen findes online; jeg har i hvert fald ikke kunnet finde den.

Men er du interesseret i andet end det positive (hvilket jeg synes er yderst fornuftigt), så kig forbi Hifidelio-User.de: Bugs (på tysk). Kan være du falder over noget grufuldt.

Umiddelbart ser det ud som om man skal undgå v1.6, og v1.7 er vist heller ikke helt i orden, og man skal holde nallerne lang væk fra web-interfacet. Selv tænker jeg at købe en Hifidelio "non-Pro", plus en sw-update til v2.0.


Redigeret af KlaymenDK
:o) KlaymenDK
-- 010\001\111 --
Pioneer DVR-530
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2005 kl. 10:21
Jeg har skrevet til Hermstedt med nogle spørgsmål og jeg håber derigennem at få hul ind til den tekniske afdeling. Jeg tror også lige jeg skal prøve at skrive til "axel".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlaymenDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 09:40
Jeg har lige fået en regning fra værkstedet. Uak!

Jeg er stadig interesseret i dyret, så jeg har tænkt mig at følge med her i tråden, men jeg skal vist ikke ha' en Hifidelio lige med det samme... 
:o) KlaymenDK
-- 010\001\111 --
Pioneer DVR-530
Til top
nico Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 15:48

hej

 

Har i kikket på creatives wireless music.

i kan finde den på creative hjemmeside

Jeg regner selv med at købe sådan en.. hvad synes i om den ??

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu