recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt musikbibliotek til stuen? HDD+CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt musikbibliotek til stuen? HDD+CD

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 16:01
Creatives wireless music - dette er noget helt, helt andet - Hifidelio er en hifi komponent til musikanlægget og creatives er en pc-komponent, Creatives kræver, at man har musik på computeren (der også bruges til mange andre ting). Hifidelio er en enhed, der kun er beregnet som hifi musik komponent - og dét er den god til. Nej, jeg bryder mig ikke om creatives wireless løsning.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ttn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2005 kl. 18:57
Hej,

jeg er også meget interesseret i et evt. fælleskøb af
denne dims, hvis den holder hvad den lover.

Derudover er jeg interesset i flere detaljer omkring
1) bruger-interfacet, hvor let er det at bruge

2) hvor hurtigt er den klar til at spille er power-on?
Man kan jo let bruge en gammel bærbar PC til at
gemme alle sine CD-er i MP3, men den er jo evigheder
om at blive klar efter strømmen er sat til.

Alternativet kunne jo også være en iPod dims (op til 60GB),
men denne er Hifidelio kan jo selv hurtigt rippe ens CD-samling.

Mvh Torben.

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2005 kl. 20:34

Jeg kunne måske også være interesseret i en sådan boks, men der er nogle ’mindre smarte’ begrænsninger som gør mig lidt i tvivl. F.eks kan man ifølge deres FAQ side kun bruge deres egne eksterne HD til backup:

”Only Hermstedt's Hifidelio Hard Disk can be connected. This allows easy backup and restore of the contents of the Hifidelio.”

Og så er de indbyggede USB porte jo lidt mindre interessante.

Derudover kan den i følge FAQ'en (pt?) ikke afspille MP3 filer fra CD /DVD.

Et andet godt spørgsmål kunne være :  Hvor meget støjer den under HD brug?

Oprindeligt skrevet af KlaymenDK KlaymenDK skrev:

NB! WLAN-modulet er uden kryptering -- det kan give fri adgang til hjemme-LAN hvis Hifidelio tilsluttes til den øvrige maskinpark. Siger de.

Jeg har ikke den store erfaring i WLAN (bruger det ikke selv), men under Hifidelio's 'Tips and Tricks’ skriver de følgende :

 "Hifidelio supports the usage of a password in hexadecimal format (from 00 to FF) with 64 (40)bit resp. 128 (104)bit WEP encryption. "

/Joho



Redigeret af Joho
Med god hilsen

John
Til top
jvilh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 03:00
Jeg er på jagt efter en harddisk recorder som kan afløse min JVC hifi VHS maskine, som jeg gennem de sidste 10 år har brugt til optagelse fra radio, mestendels klassisk musik. Jeg optager fra ekstern FM-tuner af bedste kvalitet, så jeg behøver ikke nogen indbygget FM-tuner. Derimod har jeg brug for at kunne lave timer controllerede optagelser. VHS maskinen har strømudtag som er styret af den indbyggede timer. Derved kan jeg tænde og slukke for tuneren. Jeg har brug for at kunne programmere et antal optagelser, som hver især kan have op til 4 timers varighed over en periode på op til en måned.

Harddisk recorderen skal have computerinterface (USB) således at jeg kan overføre optagelser til redigering på computeren (med mindre harddisk recorderen kan klare dette på en nem måde).

Jeg synes Hifidelio produktet lyder interessant og kunne være interesseret i et fælleskøb. Men også den nye Toshiba RD-X5 lyder interessant, ikke mindst hvis denne kan benyttes til både audio og video optagelse. Så vil den gamle VHS maskine endelig have fundet en værdig afløser :-)

Er der nogen som har kendskab til andre alternativer end de 2 nævnte ?
eller har kommentarer ?

mvh Jens

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 08:14

I parantes bemærket: Den nye Toshiba hedder ikke RD-X5, men er en efterfølger til RD-X5, men det var nok også det du mente.

Jegh ar også et andet sted nævnt Cambridge som en mulighed, jeg skal se om jeg kan finde det.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 12:51

Her et link til info om Cambridge modellen: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=39&Title=A zur+640H

Denne model er faktisk mere interessant en Hermestedts Hifidelio, sådan som jeg lige ser det. Plus at den kommer i handelen i Hi-Fi klubben fra midt i november til 5.999,-

På den 160 GB store harddisk er der plads til 3000 ukomprimerede musiknumre og 30000 komprimerede numre. Der er mulighed for enten trådløst eller kablet netværk, indbygget netradio og andre internet-tjenester, 3 usb-porte, tilslutning af mus og tastatur, mulighed for tilslutning til fjernsyn for anvendelse af grafisk brugerflade, CD afspiller i høj kvalitet, high-speed kopiering fra HDD til CD osv......

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 17:20
Hej alle
Her er osse en spændende model fra Zitech Media Center #1. Egentlig en PC med passiv køling i et fancy kabinet. Men mulighederne er utallige. Alt i billede og lyd. Vælg selv HD størrelse og hvornår du vil opgradere og til hvad og hvor meget. (400Gb lydløs Seagate i julegave). Formodentlig ingen kopieringsbegrænsninger, nøjagtig som på en PC. Og redigering vil osse være nem, bare tænk på muligheden for et tastatur i stedet for op-ned-og-hen tasterne på recorderen. Og PC-skærmen kan nu være dit nye HDMI 52" plasma.
mvh
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 19:30
Ok - men Zitech dimsen er noget helt andet og derfor ikke så interessant synes jeg. Zitech dimsen kan også fungere som HDD-DVD-optager - men jeg vil hellere adskille video og musik i dertil indrettede enheder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 16:48

Hej

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Her et link til info om Cambridge modellen: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=39&Title=A zur+640H

Denne model er faktisk mere interessant en Hermestedts Hifidelio, sådan som jeg lige ser det. Plus at den kommer i handelen i Hi-Fi klubben fra midt i november til 5.999,-

På den 160 GB store harddisk er der plads til 3000 ukomprimerede musiknumre og 30000 komprimerede numre. Der er mulighed for enten trådløst eller kablet netværk, indbygget netradio og andre internet-tjenester, 3 usb-porte, tilslutning af mus og tastatur, mulighed for tilslutning til fjernsyn for anvendelse af grafisk brugerflade, CD afspiller i høj kvalitet, high-speed kopiering fra HDD til CD osv......

Meget interessant link om 640H. Kunne godt være noget til uleønskesedlen. Se også www.hifiklubben.dk - Er der nogen der har prøvet/anskaffet maskinen og svarer den til forventningerne. Kan ikke finde en dansk anmeldelse. Mon der er andre fabrikanter der er på vej med tilsvarende eller går de mere over til PCMedeaCenter.

DVD/TV for sig, HiFI/musik for sig, PC og lidt af det hele og meget mere for sig. Se det er ideelt.

Venlig hilsen

 

Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
Mad_Viking Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 16:24

Hej,

Philips har også lavet noget af det samme http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp ?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&pro ductId=WACS5_22_DK_CONSUMER

Den optager i MP3, WMA og PCM i Bit rate 128 og 160 kbps. Med optagehastighed på 1x og 4x. Men kommer "kun" med en 80 Gb harddisk!

Som jeg tænker på at købe da jeg så kan købe en WAS700/22 til de andre rum i huset uden for mange højtaler og kabler over det hele.

Men vil gerne høre om der er nogle der har erfaringer med denne??

 Hygge Mad_Viking

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 13:39
Yamaha har begået en CDR-HD1500 med 200 GB HDD, kan opgraderes til 400 GB. Den lyder faktisk meget interessant. TC sælger den. http://www.yamaha-it.de/index.php?lang=d&country=DK& idcat1=2
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu