|
Digitalt videokamera - hvilket? 3CCD? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
tychsen
Super bruger Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
Sendt: 29-December-2005 kl. 22:57 | ||
Der er jeg altså ikke helt med Thorvald. Hverken deres egen beskrivelse af programmet, eller den mere dybdegående præsentation af programmet siger noget om, at programmet kan redigere seriøst. Men jo, man kan udføre lidt AB-redigering, så vidt jeg kan læse mig til, men det er proffessionel redigering jeg vil have mulighed for. Det fik jeg måske ikke antydet grundigt nok i begyndelse - men troede egentligt det lå implicit, idet jeg nævnte programmet Premiere (som er et yderst kompatibelt redigeringsprogram).
Hvis nævnte DVD Author Pro kan det, så er jeg da villig til at give det en chance... |
|||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 30-December-2005 kl. 09:25 | ||
Jeg kan ikke huske om DVD-author Pro kan lave forskellige overgange mellem klip - min prøveversion er desværre udløbet. Det kan nogle ting med lyd.
Hvad den ellers kan ved jeg ikke rigtig. Indsætte tekster ved jeg heller ikke om den kan. Du har muligvis ret i at det ikke er et så avanceret videoredigeringsprogram som du ønsker - og som traditionelle programmer som Ulead Videostudio, der også kan de ting du spørger efter. Du kan jo prøve at downloade en prøveversion af DVD Author Pro og gøre dine egne erfaringer med det. Det kan jo være at du kan bruge det til noget andet end redigering af hjemmevideo - som jo nok egentlig var emnet eller delemne i denne tråd. |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 30-December-2005 kl. 09:30 | ||
Se mere om hvad det kan her: Specifikationer.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 30-December-2005 kl. 12:07 | ||
Hejsa gutter,
Jeg tjekkede lige specs på det omtalte DVD author pro program. Det er tilsyneladende et godt lille "author" program, som kan lidt det samme som det author program jeg selv bruger - Sony's DVD Arhitect. DVD Authot pro bruges typisk til fremstilling af DVD menuer, og ikke dybdegående redigering. Man kan dog lave lidt A-B redigering, sikkert på samme måde som i DVD architect. Typisk laver man sine MPEG2 filer i et andet program, hvor flere lags video, transitions, video effekter, lyd effekter og hvad der ellers findes af sjove ting og sager tilføjes. Dernæst benytter et godt MPEG2 codec til fremstilling af MPEG2 filer til Author programmet. Adobe Premiere ell. Sony Vegas vil væere perfekt til den dybdegående redigering. Programmerne har også nogle ret gode codecs, dog uden at være fantastiske. Mvh. Moef Redigeret af Moef |
|||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|||
KBAndersen
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 16:06 | ||
Hejsa Jeg vil lige gi' mit besyv med. Har selv et Sony Dv kamera, ca. 6½ år gammelt, men virker stadig som nyt. Da jeg begyndte at redigere på pc, fik jeg dårlige resultater. Jeg fandt da ud af, jeg havde overført til MPEG format og derfor redigeret i dette. Det DUR BARE IKKE. Avi var og er stadig det bedte materiale at arbejde i. Jeg er LANGT fra særlig inde i redigering af DV video, som jeg ønsker at være. Men jeg kunne dog tydelig se forskel i de to udgaver. Og så.. Jeg leder efter et nyt dv-kamera. Skal jeg se efter Panasonic som der tidligere i tråden blev nævnt eller?.. Tror stadig jeg vil holde mig til DV, da jeg har masser af bånd liggende og da jeg mener det må være det optimale format. hvorfor skifte nu, jo det passer ikke helt det er som nyt. Jeg har på en eller anden måde fået ødelagt DV udgangen på kameraet. Surt.... |
|||
tychsen
Super bruger Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 18:34 | ||
Hej drenge, I må sku' undskylde, at jeg sådan har forsømt jer her på det sidste. Men jeg har simpelthen fundet et forum, der har meget mere styr på camcordere end her (dette er vel også for recordere, og ik' så meget for camcordere). |
|||
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 21:14 | ||
Vores GZ-MG40 og 50, har F1.2 objektiv hvilket betyder det udnytter 70% af det lys det omgives af, ingen og jeg mener virkelig ingen af vores konkurrenter har taget dette lille projekt op, alle andre kører med F1.8 som udnytter 33% af lyset. Dette har vi også på de to billigste modeller GZ-MG20 og 30, men alligevel, er de mindst lige så gode som tilsvarende DV-kameraer. GZ-MG60 og 70 har en CCD på 1/3,6" hvilket betyder at kameraet aftegner ret så store pixels, og reglen er jo større pixels dets bedre billede, da mætningen er tættere. Korrekt at GZ-MC500 har fået rosende tests, og det er faktisk også næsten et semi-Pro kamera, dyrt ved jeg ikke om det er, prøv at se hvad du skal give for et DV-kamera med 3CCD på hver 1/4,5" og så et godt 5 megapixel stillkamera, så kan de ca. 10.000,- som denne sag tit går for ikke være så dyr længere. Og så er sagerne samlet i et produkt. |
|||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|||
tychsen
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 21:49 | ||
Sikke noget vrøvl... eller dvs., jeg ved ikke hvad "rigtig mange tests" dækker over, men camcorderinfo.com og DVspot.com (som mig bekendt er de eneste, der tester på et seriøst niveau) udfører 100 % seriøse tests, der absolut intet har med ovenstående udsagn at gøre. Og Brian: det er meget muligt, at JVC har fundet noget, som virker godt. Men det hjælper altså ikke noget, når råmaterialet allerede komprimeres i kameraet. En MPEG-komprimering bør først ske i det øjeblik, man ønsker at eksporterer sin færdig-redigerede film til DVD eller web. Jeg tror ikke, at du kan finde en eneste professionel i branchen, der hellere vil optage i MPEG fremfor DV. Jeg har bestemt intet imod JVC, og har også haft dem inde i billedet. Men det eneste JVC-kamera der virkelig kan stå skulder mod skulder med Panasonicen er GR-X5'eren (som optager på DV). Den er dog bare lidt uheldig udformet, og mangler lidt i den manuelle kontrol. Hermed er det ikke sagt, at folk som mine forældre (der "bare" skal have gode optagelser, der ikke skal udsætte for anden redigering, end den der kommer ved indlæggelse på HDD-recorderen), ikke kan få stor glæde af JVC's HDD-modeller. Men de er tilgengæld den målgruppe, der er fuldkommen ligeglad med manuel kontrol. De vil hellere have automatik. Men det her bliver vi vist aldrig enige om, det lyder som om, at du er gift med JVC Der skal stadig lyde en stor tak til alle, som har bidraget til denne tråd... |
|||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 19-Januar-2006 kl. 22:36 | ||
Har selv stået og vaklet mellem Panasonic NVGS-400 og den lidt neddroslede 250´er,som er billigere og fysisk en del mindre.Fornemmer,at de manuelle features har været afgørende for dit valg ,Tychsen ?? Mit kamerakøb blev udsat på ubestemt tid,da det aktuelle behov forsvandt m en aflyst rejse.Men hvis 400´en snart bliver afløst af en knap så kompetent( ??) model sku man måske overveje en xtra gang........!!!l Jeg tror gerne os der har fulgt tråden,hører en lille situationsrapport,når du har gjort nogle erfaringer |
|||
Moef
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 00:39 | ||
Hejsa, Det er JVC forholdvis billige harddisk modeller på siden - http://www.camcorderinfo.com/ - som har fået en hård medfart i forbindelse med : - dårlig i mørke omgivelser - generel dårlig optage kvalitet - editeringsproblemer pga. MPEG formatet - langsom til opstart af cam, før du kan filme Som nogen af de vigtige punkter. Alle sammen seriøse egenskaber, som jeg nødig ville gå på kompromi med. Men nu er det jo deres billigste harddisk-modeller, og 1. generations modeller, så der er jo tid til forbedringer. Generelt tror jeg at MPEG konverteringen i kameraet, dræber for meget af kvaliteten. Modeller jeg tænker på : JVC GZ-MG20 JVC GZ-MG30 JVC GZ-MG40 GZ-MC200 Men JVC har da lavet en model som jeg har set på, som ser lovende ud - GR-X5, men så er vi tilbage til de gode gamle DV bånd det du'r. Et cam som jeg nok hellere ville købe end noget harddisk cam, på baggrund af de meget fine anmeldelser det har fået. Mvh. Moef Redigeret af Moef |
|||
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|||
pizzamandk
Bruger Oprettet: 21-Maj-2004 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 01:22 | ||
Jeg har et spørgsmål...jeg er ret doven og redigerer på PC i VOB filer optaget på DVD-optageren. Er der kvalitet der går tabt undervejs bortset fra at slutresultatet er MPEG?
Jeg er udmærket klar over at hvis slutproduktet skal være cremen skal det helst være DV AVI, men for mig er MPEG-2 redigering et udmærket kompromis mellem den tid jeg gider investere i redigering og så kvalitet. Men mit spørgsmål går ud på...er der meget kvalitetstab? Jeg renderer færdigt med M2 Edit og så vidt jeg kan se er der intet re-encoding, det bliver en MPEG i 9 mbit. Bare af nysgerrighed... På forhånd tak Dan |
|||
Moef
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 01:50 | ||
Du kan godt redigere uden tab i MPEG, f.eks via Womble MPEG editor. Jeg kender ikke M2 edit, man det kan tilsyneladende også
Sålænge man ikke efterbehandler sin MPEG video med flere lag video, f.eks effekter, fades. Så skal deres ikke re-encodes i din MPEG video. Tilgengæld kan du så kun bruge meget basale redigeringsfunktioner som at klippe og klistre lidt i filerne. Hvis der skal tilføjes video materiale til MPEG filerne, så skal de re-encodes til nye MPEG filer. Her afhænger resultatet meget af de codecs du benytter. De dyreste er ikke altid de bedste. Generelt holder jeg mig væk fra MPEG som kilde til redigering, fordi det simpelthen ikke egner sig godt nok til det, og fordi det i forvejen er komprimeret meget ned. Som source ville jeg hellere benytte den gode gamle DV standard, som er i en noget højere kvalitet end MPEG. Så her vil redigering kunne svare sig, eftersom source kvaliteten er meget høj før den egentlige encoding til MPEG ell. andet format. Men jeg tror da bestemt at JVC's harddisk videocams skal sælge. De sælger måske ovenikøbet godt, eftersom målgruppen er den helt alm. bruger, som du blot skal optage i en rimlig kvalitet, og ikke gider det med redigering på PC ell. at benytte bånd til optagelse. Så det er da helt klart banebrydende et eller andet sted, men jeg venter nok lige et par år med et harddisk videocam, måske til 3. eller 4. generation kommer på markedet Moef |
|||
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |