recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma, hvad ville I gøre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma, hvad ville I gøre

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dilemma, hvad ville I gøre
    Sendt: 02-December-2013 kl. 14:19
Kære brugere
Jeg har over den sidste måned skrevet og ringet frem og tilbage med en potentiel køber af min forstærker Musical Fidelity A1008. Til at starte med var aftalen, at køber ville komme forbi for at se og høre den og så tage den med hjem, hvis han kunne lide lyden mv. Men da køber bor i Jylland, og han ikke kunne finde kørerlejlighed besluttede vi os for, at jeg kunne sende den i stedet, selvom jeg til at starte med ikke var meget for det, ville jeg i sidste ende også bare gerne have den solgt. Da jeg havde originalindpakningen og skum mv. til at dække den med, tog jeg chancen.
Nu har køber så modtaget forstærkeren i dag, og han har så ringet til mig og fortalte mig, at den ikke virkede. Der var lys i, men han kunne ikke få lys i selve inputsne. Jeg fortalte ham at den virkede inden jeg sendte den (hvilket jeg i øvrigt har filmet, at den gjorde). Og bad om være helt sikker på, at den var ordenligt tilsluttet. 
Så nu kommer spørgsmålet så til jer – hvad ville I gøre i mit sted. Ville I sige til køber, at det er bare ærgerligt, eller vil I lade handlen gå tilbage? Eller gøre noget helt tredje? Jeg er sgu lidt i et dilemma her. Jeg har brugt lang tid på at undersøge forsendelse, kommunikere med køber osv. På den anden side er det jo også meget surt for køber, at den forstærker at han har fået ikke virker. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kanee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 15:16
Rent juridisk er det dig der bærer risikoen for varen, indtil køber har fået den i fysisk besiddelse.

Han kan derfor hæve købet og få pengene tilbage.

PostDK dækker skader på pakker, jeg tror, at det er op til 4.800. Jeg ville betale pengene tilbage og tage fat i Post Danmark.


Redigeret af Kanee - 02-December-2013 kl. 15:18
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 15:39
Det er noget vrøvl. Når forstærkeren er overgivet til transportfører, er det ham der har ansvaret for at den kommer frem i hel tilstand. Men det blir vanskeligt at bevise at der er sket noget under transporten, hvis ikke man kan se nogen mærker.

Du kan jo i første omgang henvende dig til transportfører og gøre krav gældende om erstatning, da de jo er forsikret.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 15:58
Jeg har video fra dagen før netop fordi jeg ikke havde det super godt med at sende den. Men hvis det er mit ansvar under forsendelsen er der jo ikke så meget at gøre. Pakken er ikke sendt med post DK desværre ds den var for tung. Der er kun 500 kr. forsikring på pakken. I bagklogskabens lys er det jo også dumt. Køber ville bare have det billigt. Køber siger at der ikke er nogen skade at se, og den var pakket meget godt.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:12
Få køber til at sende den retur.

Så må du lade handlen gå tilbage.   Få den rep. Og sælg den igen.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:28
Aftal med køber, at han betaler returportoen, og lad så handelen gå retur. Det er bedre, at du får forstærkeren hjem, så du selv kan vurdere, hvad der er sket.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 19:21
Hvorfor skulle han?
 
Køber har accepteret risikoen, så han må se om han kan få post til at betale.
 
 
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 20:06
Hvis køber har bestemt transportøren og fravalgt forsikring for at spare, så er det ærgerligt.
Hvis bud er afgivet uden porto og køber bestemt og betalt transporten, så er det, i min optik, købers mellemværende med transportøren. Hvis sælger ydermere har en video af et fungerende produkt fra dagen før, så må køber have den og forlægge transportøren.

Edit, et lille P.S. Det er meget muligt at afsender af transportøren betragtes som kunden, er det tilfældet, så hjælper du selvfølgelig køber så meget som du kan :-)

Redigeret af clausols1 - 02-December-2013 kl. 20:09
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 20:19
Hvis forstærker ikke har fysiske skader kan du ikke få post dk til at dække.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 20:35
Den er jo ikke sendt med postdk pga vægten. Hvis den var, var den også dækket af deres forsikring
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 20:51
Han har sikkert fortrudt købet, og vil sende den retur til dig. Det er jo bare ærgerligt, da det jo lyder som om han gerne ville have den sendt, men du ikke var meget for det. Så må han betale for forsendelsen og du overføre penge til  ham når du har modtaget den.

Eller også må du være helt forkantet og sige at du har dokumenteret den virkede inden. At han vil have en billig transport er jo ikke din skyld.
Men det er sgu en lidt ærgerlig situation for jeg begge. 

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 21:03
Mange tak for alle jeres inputs. Det ender nok med, at jeg tager den retur. Men godt at høre, at jeg skal have forstærkeren først. Køber var nemlig ude i, at han ville have pengene med det samme.

Men det fører så til mit næste spørgsmål. Hvad så hvis, jeg får den tilbage i betydelig synlig dårligere stand, end da jeg sendte den? Er det bare bad luck for mig?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu