recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma, hvad ville I gøre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma, hvad ville I gøre

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:01
STOP STOP STOP

Du tar ikke forstærkeren retur når han har pillet i den...
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:16
puha ... en ubehagelig sag ... :!

man kunne måske argumentere for, at der har siddet en dårlig lodning inden afsendelse og kassen/reciever så har fået et mindre forskubning og derved røget noget elektronik ...

Dette forsøger manden så i god tro, at ordne ...

Dette er det jeg vil vælge, at udlede fra beskrivelserne ... men det er nok bare mig der tror det bedste om folk :) og ud fra det ville jeg nok bare tage reciever retur ...

Du kunne eventuelt lade manden tage nogle billeder af produktet (transportskader) også af der hvor han har loddet (se hans egenskaber) og ud fra det tage en beslutning ...

må man spørge hvor mange penge der er i klemme her for jer?

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:24
Jeg er så glad for at høre jeres meninger. Jeg forstår det simpelthen ikke, jeg ringer til ham i dag om eftermiddagen og aftaler, at han kan sende den retur, og så sender jeg pengene efterfølgende. Så skriver han til mig ca. en time senere, at han har forsøgt at lodde den, men det ikke virkede. Vi har haft sådan en god kommunikation hele vejen, og så sker dette! Danm jeg har det sgu dårligt med at afvise ham, men jeg føler ikke rigtig jeg har andet valg, for hvor meget må han forsøge sig med på min bekostning?. Og køber er ikke en snyder, jeg tror bare han gerne vil have den til at virke. Han har ringet og skrevet flere gange, så han ved nok godt den er gal. Jeg orker det bare ikke rigtigt.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:35
Han er sikkert en flink fyr, men at begynde at lodde på et produkt man vil sende retur er vanvittigt og det må køber betale nogle dyre lærepenge for.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:36
 
 
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg forstår det simpelthen ikke, jeg ringer til ham i dag om eftermiddagen og aftaler, at han kan sende den retur, og så sender jeg pengene efterfølgende. Så skriver han til mig ca. en time senere, at han har forsøgt at lodde den, men det ikke virkede. 
 
 Så har køber INTET at komme efter. Han har selv fusket på noget som virkede da det blev sendt til ham. Problemet er hans, ikke dit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 20:02
Det lyder som en der nu vil forsøge at slå dig for nogle kr. For ingen vil forsøge at fejlrette på noget man lige har købt uanset hvor man handler, man står det selv med det totale ansvar så.
Mvh

René
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 23:30
Henvis køber til denne tråd nu da der ikke er mere at gøre; at du ikke kan tage den retur nu er enstemmigt.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 08:10
Altså.. Hvis han begynder at lodde på den uden din utvetydige tilladelse, så overtager han jo ejerskabet - han behandler den som var det er hans egen.. Han har sikkert gjort det i god tro, men du har jo tilsyneladende mistet kontrollen over den - han har taget den fra dig. Hvad i end finder ud af mht. rep for at glatte det hele ud vil jeg ikke gøre mig klog på, men handlen ER gået igennem.

Syntes den ligger lige til højrebenet.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MSG1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 08:56
Gav du ham pengene inden du havde fået forstærkeren retur? Et råd herinde var ellers, at du først skulle give ha penge, når du havde fået den retur, så du ikke fik en forstærker retur der var ridset, ødelagt mere og lignende.

Hvor er hele sagen nu?




Redigeret af MSG1979 - 04-December-2013 kl. 09:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 09:14
Det fremgår tydeligt af 6. Indlæg over dit
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Altså.. Hvis han begynder at lodde på den uden din utvetydige tilladelse, så overtager han jo ejerskabet - han behandler den som var det er hans egen.. Han har sikkert gjort det i god tro, men du har jo tilsyneladende mistet kontrollen over den - han har taget den fra dig. Hvad i end finder ud af mht. rep for at glatte det hele ud vil jeg ikke gøre mig klog på, men handlen ER gået igennem.

Syntes den ligger lige til højrebenet.
Ja, det er nok også det, som jeg er mest sur over. Først tænkte jeg nedtur, nu får jeg en forstærker tilbage, hvor det er helt umuligt at hitte rede i, hvad der er sket hvornår, evt med en meget dyr rep, fordi en uautoriseret har pillet ved den. Men efterfølgende tænkte jeg, nej det kan ikke være rigtig (godt hjulpet på vej af jer herinde, så tak for det!) Vi har lige aftalt, at handlen skal gå tilbage, så derfra ser jeg forstærkeren som min igen. At han så efterfølgende forsøger at fikse den, uden at spørge vel at mærke, synes jeg er for meget. Så jeg ringer til ham i dag og siger, at handlen er hermed afsluttet. Så må jeg have det dårligt et stykke tid med, at køber står med en forstærker, der ikke virker.
Helt ærligt synes jeg ikke, jeg behøver at glatte ud med evt. betaling til reparation, for efter han selv har pillet ved det, er det fuldstændig uoverskueligt at finde ud af, hvad der evt. oprindeligt var sket med den i forsendelsen. Er jeg helt urimelig her?
 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 09:26
Du gør det rigtige ved at afslutte handlen her. Han har båret sig dumt ad, og det skal du ikke bøde for. Så lad ham selv om evt rep, når han selv er begyndt. Du skal ikke ha det dårligt over det, du har handlet ansvarligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu