|
Dirac i NOMONO |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-August-2014 kl. 15:50 |
Hjemmesiden NOMONO.DK som jo er en aflægger af hedengangne HighFidelity har en fin artikel/test om kalibreringssystemet fra Dirac.....
De er meget begejstret for systemet...
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er næppe nogen tvivl om at vi kommer til at se Dirac i mere og mere udstyr i fremtiden, det er et spørgsmål om tid før nogen lancerer en billig surround-receiver med Dirac.
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Og så bliver Dirac for alvor interessant.. Men så længe man skal af med penge der svare til en ny bil for Datasat, løbe en risiko og købe Emotiva eller køre alt gennem en PC, så findes der et bedere alternativ i Anthem..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
MiniDSP er kommet med en Dirac version i stereo, men det hjælper naturligvis ikke bio-folket...
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Ikke at der noget specielt eller galt i det, men det forudsætter en for + effektforstærker løsning?
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Ikke nødvendigvis, men det afhænger lidt af setup'et om én af deres konfigurationer lige passer til behovet. Der er flere indgange og volumenregulering i. De har både analog>analog, digital>digital, og digital>analog.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Det lyder til at være en ganske lækkert stykke værktøj, bare ærgeligt det kun kan benyttes med op til 8 kanaler.
Var selv lige ved at hoppe på vognen, men det kan jo desværre ikke bruges når man skal til at køre Atmos. Redigeret af strecker - 06-August-2014 kl. 18:20 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Exciting! Rimelig crazy target kurve han har gang i dog :)
Jeg tror også helt sikkert, at vi kommer til at se Dirac i flere produkter.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Fedt at se at der er flere der har fået øjnene op for Dirac. Jeg er helt enig med anmelderen omkring placering i lydbilledet. Det og så oprydning i bassen er de helt store plusser synes jeg.
Nu har jeg haft mulighed for at lege lidt med arc og jeg kan tilføje at room gain i ARC og bas boost i dirac er MEGET forskelligt. I dirac bruger jeg også en target curve der ligner den anmeldelsen - dog ikke helt så voldsom. Det jeg prøver at sige er at +2 room gain i ARC ser ikke ud af meget på kurven men har en stor effekt hvorimod et boost der ser ud af meget på kurven i Dirac ikke behøver at have så voldsom en effekt
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
citat:
Derudover kontrollerer den som nævnt timingen, som er en ofte overset og betydningsfuld faktor. Refleksioner fra vægge, gulv, loftet, sofaborde, billeder mm. har en utrolig stor betydning i dette spil. hvordan kan man det?? man kan måske forsinke det samlede signal ved en given frekvens. Men man høre jo både direkte lyd og reflektioner. Så hvis man vil forsinke reflektionerne , forsinker man også den direkte lyd. Det forstår jeg ikke mener også at reflektioner skal være over en hvis tid ( tror det er ca 0.3 sek ) før vi opfatter det som en reflektion |
|
![]() |
|
Det afhænger jo af hvilke frekvenser du booster, og med hvilken afrulning. Hvis du i Dirac laver et bas boost med nøjagtigt samme afrulning ved nøjagtigt samme frekvens, som dét ARC laver med Room Gain, så vil du få nøjagtigt samme effekt. Begge dele er ikke andet end et hæv af niveau af bestemte frekvenser, der er intet "trylleri" dér. Hvis du i Dirac booster et mindre område, så er det klart at du kan hæve flere dB før det har en tilsvarende hørbar effekt.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Starter room gain i ARC ikke allerede ved omkring 300-400hz?
Jeg har lavet en lignende øvelse for ikke så lang tid siden hvor jeg real time kan justere target kurve mens musikken spiller og det bekræfter hvad Otto skriver. Det påvirker "signaturen" mere, når man f.eks. starter boost fra 100hz til 200hz i forhold til at hæve det oprindelige boost nogle db.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |