recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dirac i NOMONO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dirac i NOMONO

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 11:53
Roomgain i ARC påvirker helt op til 250hz. Hvilket er et meget hørbart område
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Starter room gain i ARC ikke allerede ved omkring 300-400hz?

Jeg har lavet en lignende øvelse for ikke så lang tid siden hvor jeg real time kan justere target kurve mens musikken spiller og det bekræfter hvad Otto skriver. Det påvirker "signaturen" mere, når man f.eks. starter boost fra 100hz til 200hz i forhold til at hæve det oprindelige boost nogle db.

Hvilket jo ganske enkelt skyldes at vi hører bedre i det område, samt at der er mere (og, vil jeg påstå, vigtigere) indhold dér.

HVIS den target-kurve der er den han selv har brugt, så vil jeg iøvrigt ikke kalde det rumkorrektion, bare udglatning... Han beholder jo det bas-boost som højttalerne har i rummet, og dermed har han netop ikke fjernet rummets påvirkning. 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Starter room gain i ARC ikke allerede ved omkring 300-400hz?

Jeg har lavet en lignende øvelse for ikke så lang tid siden hvor jeg real time kan justere target kurve mens musikken spiller og det bekræfter hvad Otto skriver. Det påvirker "signaturen" mere, når man f.eks. starter boost fra 100hz til 200hz i forhold til at hæve det oprindelige boost nogle db.

ikke så højt op.

Men det variere afhængigt af måling - har dog aldrig set at det starter ved 400hz
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 15:42
"det er et spørgsmål om tid før nogen lancerer en billig surround-receiver med Dirac."

Billig og billig, tvivler på det kommer til noget som helst under 15K. Men der er selvfølgelig også nogen som syntes det er billigt. Bare de der små MiniDSP til 2 kanal og ingen forstærker, er da vist lettere pebret (899 USD)!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"det er et spørgsmål om tid før nogen lancerer en billig surround-receiver med Dirac."

Billig og billig, tvivler på det kommer til noget som helst under 15K.

Det gør jeg ikke, men som jeg skrev: Et spørgsmål om tid. Ikke nødvendigvis næste år, men om 5 år tror jeg slet ikke det er umuligt at se det, evt. i forsimplede udgaver, i billige mainstream-receivere, på linie med Audyssey (Onkyo har jo tydeligvis brug for noget, det bliver interessant at se om de indkorporerer Pioneer's system).

Men der er selvfølgelig også nogen som syntes det er billigt. Bare de der små MiniDSP til 2 kanal og ingen forstærker, er da vist lettere pebret (899 USD)!

Jeg er nok arbejdsskadet hvad dét angår, jeg synes da det er ret billigt hvis du ser på konkurrencen.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 16:10
Kender ikke så meget til teknikken bag det der DIRAC..
 Hvis man får de 14 dages gratis prøveperiode og man så få indstillet sit anlæg har man så stadig de indstillinger når prøveperioden er udløbet?
Kan man evt betale en der har systemet for at kalibrere ens anlæg; eller kræves det at man selv ejer abonnementet ?
Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:02
Det holder med og virke efter 14 dage. Efter min prøve periode gik der ikke mere end et par minutter inden Jeg valgte og købe.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 08:34
Så kom surround udgaven af MiniDSP dirac processor:

http://www.minidsp.com/ht-series/nanoavr-dl

Og til rimelig fornuftig pris. Desværre stadig kun 8 kanaler. Og kun 48kHz sample rate vs 96kHz i pc udgaven. Ved ikke hvor meget det har og sige, det er endnu ikke lykkedes mig og afspille mine Blu-ray i mere end 48kHz af en eller anden grund.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 09:44

Så kom surround udgaven af MiniDSP dirac processor:

http://www.minidsp.com/ht-series/nanoavr-dl

Og til rimelig fornuftig pris.

Told you
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 16:06
Spændende - 299$ + porto = ca 1800 + 25% told og 150 gebyr = ca 2400 ,-
Når den så er kommet hjem til DK kan man bestille licensen og spare tolden på den = 1450,-
Ialt ca 4000,- hvilket egentlig ikke er ret dyrt, det vil en god PC jo også hurtigt komme til at koste.

Har det nogen betydning at den "kun" kan klare 48kHz sample rate ?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu