Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
FLarsen
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 06:41 |
Prøv da lige og Ohme om der er gennemgang i diskanterne. Alternativt kan de tilsluttes direkte til forstærkeren, men spil MEGET lavt.
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
|
Henr1k
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Viborg
Point: 142
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 08:58 |
Elektronik Lavpris havde nogen magen til dem jeg havde brændt af i mine Infinity, det kan være at de var et bud hvis du bor i nærheden af Aarhus.
|
|
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 10:14 |
Alle de diskanter jeg finder i jeres forslag er desværre fysisk for store. De diskanter de skal erstatte, havde en max. diameter på 35mm. Kan være jeg bare må bestille hos JBL!
(det kan godt gå med en større diameter hvis bare det kun er frontpladen der er større, men hvis selve enheden er større end 35mm, kan de ikke være i hullerne)
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:38 |
Kan du ikke bare lave hullet større? Hvis det er for at få et par billige højttalere i garagen til at spille, er det da nonsens at ofre JBL enheder på dem.
|
|
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:40 |
Jo det kunne jeg, og har også overvejet det. Det er bare skide svært at lave et pænt hul, når der ikke kan forbores med centerbor
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:45 |
mureren skrev:
Jo det kunne jeg, og har også overvejet det. Det er bare skide svært at lave et pænt hul, når der ikke kan forbores med centerbor |
Det klares med et underlag som boret centreres i
|
|
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:47 |
Nååååh jaaaa.....tømrer-Kaj
|
Mvh. Mureren
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 11:50 |
mureren skrev:
Nååååh jaaaa.....tømrer-Kaj |
Nej, bare fiks på fingrene
|
|
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 12:24 |
Ellers findes der også en adapter til nogle kopbor så man kan bruge et der passer med det oprindelige hul til at centrere med og et andet der så skærer det nye og større hul.
|
|
KL
Super bruger
Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 13:43 |
Marker en cirkel der svarer til indbygningshullet. F.eks. 80mm. Bor et 10mm hul lige op til indersiden af stregen. Sav rundt med stiksav. Højttaleren er alligevel ca 1cm større i diameter, så hullet du laver bliver pænt dækket. Har du ikke stiksav kan du bore 10mm huller så tæt op af hinanden hele vejen rundt og så slå/stemme midten ud. Ret hullet ud med en fil. Vrid evt. boret så du fræser det overskydende fræ mellem hullerne væk. Det bliver nok ikke kønt men som sagt bliver hullet dækket fint af højttaleren.
/KL
|
|
KL
Super bruger
Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 13:51 |
PS: Husk at kigge efter 4 ohms enheder. Det begrænser udvalget en del.
/KL
|
|
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 15:13 |
Hvorfor skal det egentlig være 4 ohms når højttalerne har en nominel impedans på 6 ohm, og bas/mellemtone har en impedans på 6,5 ohm?
(jeg er elektriker-mongol kan i nok høre.....eller i det her forum er "idiot-forstærker" nok et bedre ord )
|
Mvh. Mureren
|
|