recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ lyd 'lydhuller'
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ lyd 'lydhuller'

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disney+ lyd 'lydhuller'
    Sendt: 13-Januar-2021 kl. 07:57
Hej folkens

Jeg håber I kan hjælpe, da jeg er voldsomt generet af lyden på Disney+.
Her min fejlbeskrivelse;
Når jeg streamer fra Disney+ er der ligesom lydhuller - altså lyden forsvinder kort (under et sekund) og vender retur. Det sker typisk når der er scener med høj lyd/effekter.
Det spøjse er at det kun er Disney+ der har problemet. Det sker kun når jeg sender lyd til min soundbar - altså ikke når jeg anvender højttalere på TV.

Mit setup er;
Philips 65pus7601/12
Yamaha ysp2700 
Tilsluttet via hdmi 2.0 ARC kanalen til soundbaren

Jeg har haft en supportsag kørende hos Disney, men de har ikke været i stand til at hjælpe Disapprove
Jeg har geninstalleret appen på TV uden held.

Alt hjælp modtages med kyshånd Clap, da jeg er lidt i vildræde her

På forhånd tak 

Mvh
Rasmus 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 08:19
Idet det kun sker ved høje lyde, kan det måske være en løs HDMI-forbindelse i soundbaren. Altså at soundbaren får rystet HDMI-kablet lidt løst. Det forklarer naturligvis ikke, hvorfor du kun hører det på Disney+, men måske det kan have noget at gøre med dynamikken i Disneys lydspor (langt fra bund til top).

Prøv dog alt andet lige at se om problemet ikke kan løses med et andet HDMI-kabel før du går videre til anden type fejlfinding eller køb af nyt udstyr.


Redigeret af Rasmus Larsen - 13-Januar-2021 kl. 12:00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 10:33
 Prøv også lige med lyd direkte fra TVet
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 10:38
Hej Rasmus 

tak for dit svar. Det undrer mig bare hvis det skulle være en løs forbindelse - da det KUN er disney og jeg aldrig har oplevet det med andre streaming tjenester. 

ift. Dynamikken - kan du uddybe hvad du mener?
Skulle det være frekvensområde som ikke var understøtte - eller tænker ud båndbredde (HDMI 2.0?)
Til top
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Prøv også lige med lyd direkte fra TVet

Lyden kører direkte fra TV via HDMI arc
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 10:52
 Der er højttalere i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der er højttalere i TVet.
Yes, det er forsøgt og som jeg forsøgte at skrive, så opstår det kun når jeg sender lyden via HDMI til soundbaren. Så det er lidt af et mysterie for mig og svært at vurdere hvorfor det kune er disney+
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 11:04
Lyder som en løs forbindelse
Til top
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Lyder som en løs forbindelse

enig, men det der får mig til at sige at det ikker er, er at det kun er for Disney - aldrig sket ellers
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 11:33
Der har også været hul i lyden fra Disney hos mig. Dog kun en enkelt gang.

Soul - lyden forsvandt helt i 10-15 sekunder. Apple TV 4k til receiver.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af ambilight ambilight skrev:

Hej Rasmus 

tak for dit svar. Det undrer mig bare hvis det skulle være en løs forbindelse - da det KUN er disney og jeg aldrig har oplevet det med andre streaming tjenester. 

ift. Dynamikken - kan du uddybe hvad du mener?
Skulle det være frekvensområde som ikke var understøtte - eller tænker ud båndbredde (HDMI 2.0?)

Med dynamikken mener jeg fra bund til top. Disneys normalniveau i lydsporet er generelt ret lavt, hvorfor man skal skrue højere op på sit anlæg for at høre stemmer mv. Når der så kommer action-sekvenser og lignende ender man ret ofte med høj lydstyrke. Så måske ryster soundbaren lige HDMI-kablet en smule løst i disse sekvenser.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 12:05
Prøv at ændre streaming kvalitet i (i Disney+) til SD (720) og test om du får samme problem. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu