recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ lyd 'lydhuller'
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ lyd 'lydhuller'

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Prøv dog alt andet lige at se om problemet ikke kan løses med et andet HDMI-kabel før du går videre til anden type fejlfinding eller køb af nyt udstyr.

+1. "Prøv med et andet kabel" er det nye sort, lidt ligesom "prøv at genstarte".
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 14:05
Jeg oplever kortvarige lydudfald i den indbyggede Disney+ app i mit 2017 LG tv. Tror det er appen, den er gal med, da der ikke er problemer i andre apps, ligesom at problemet heller ikke opstår i ATV appen.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
martinrunge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinrunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 18:28
Jeg har samme problem med periodiske lydudfald på Disney+ når jeg kører gennem den indbyggede app på mit LG C9 fjernsyn. Jeg har det tilkoblet lyden til min Samsung Q86R Atmos soundbar.

Det varer lige et splitsekund og kommer hver 5-10 minut og det virker lidt som om det resetter soundbaren, den viser ihvertfald kortvarigt hvilket input, den afspiller i displayet.

Jeg har ingen problemer på nogen af de andre kanaler / streamingtjenester. Hverken gennem min Shield, Yousee box eller de indbyggede apps på LG (fx Netflix)
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Jeg har samme problem med periodiske lydudfald på Disney+ når jeg kører gennem den indbyggede app på mit LG C9 fjernsyn. Jeg har det tilkoblet lyden til min Samsung Q86R Atmos soundbar.

Det varer lige et splitsekund og kommer hver 5-10 minut og det virker lidt som om det resetter soundbaren, den viser ihvertfald kortvarigt hvilket input, den afspiller i displayet.

Jeg har ingen problemer på nogen af de andre kanaler / streamingtjenester. Hverken gennem min Shield, Yousee box eller de indbyggede apps på LG (fx Netflix)


Jeg oplever ikke problemer med en Disney+, LG C9 og en Beosound stage. Det er underligt at det er så "random".
MJH
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 08:22
Det kunne jo tyde på det er noget med netværksforbindelsen. Prøv at ændre på streaming kvalitet og se om der er en forskel.
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Det kunne jo tyde på det er noget med netværksforbindelsen. Prøv at ændre på streaming kvalitet og se om der er en forskel.

I mit tilfælde må det så være Disney+ serverens netværksforbindelse, den er gal med, da mit LG B7 tv er tilsluttet min 400/400 forbindelse via kablet forbindelse. Netflix og Amazon virker fint via de indbyggede apps fra samme tv og samme internetforbindelse.

Mit umiddelbare gæt er, at der er en fejl i selve appen, dvs. noget i stil med "buffer overrun", der nulstiller forbindelsen i et split-sekund. Dog har det intet indflydelse på billedet. Det er kun lyden, den er gal med.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 09:33
Jeg har samme problem med enkelte ting fra Disney+. Hvis jeg husker rigtigt er det kun afsnit af The Mandalorian, som har givet mig problemet.

Jeg oplever det når jeg bruge app'e på mit LG C7. TV'et er forbundet til en Denon AVR-X3500H receiver med ARC.

Hvis jeg ser det samme på mit ATV 4K forbundet til TV'et gennem receiveren, er der ingen problemer.




Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 09:53
Hvad har du af internet forbindelse derhjemme? Sørg for firmware er opdateret og som en anden skriver prøv at sætte kvaliteten ned.
Kører du kablet eller trådløs fra TVet?
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Jeg har samme problem med enkelte ting fra Disney+. Hvis jeg husker rigtigt er det kun afsnit af The Mandalorian, som har givet mig problemet.

Jeg oplever det når jeg bruge app'e på mit LG C7. TV'et er forbundet til en Denon AVR-X3500H receiver med ARC.

Hvis jeg ser det samme på mit ATV 4K forbundet til TV'et gennem receiveren, er der ingen problemer.


I mit tilfælde er det også med Mandalorian (Atmos), at jeg har oplevet problemet. Vil prøve at teste andet materiale i aften.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Jeg har samme problem med enkelte ting fra Disney+. Hvis jeg husker rigtigt er det kun afsnit af The Mandalorian, som har givet mig problemet.

Jeg oplever det når jeg bruge app'e på mit LG C7. TV'et er forbundet til en Denon AVR-X3500H receiver med ARC.

Hvis jeg ser det samme på mit ATV 4K forbundet til TV'et gennem receiveren, er der ingen problemer.




Jeg oplever det samme. Men her det også billedet, der hakker.


Til top
ambilight Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2012
Sted: brønshøj
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ambilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 13:38
Jeg oplever 'lydhuller' på en del indhold på Disney+. Der er ikke sammenhæng med Atmos.. Dvs. har problemet med Mandalorian, men også mange andre steder 
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 09:15
Jeg kan tilføje, at jeg ikke altid har haft problemet. LG appen fungerede fint indtil omkring starten af december. Der må derfor være sket noget enten med appen eller hos Disney i mellemtiden.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu