|
DIY flytbart lærred på budget |
Besvar |
Forfatter | |
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Februar-2016 kl. 22:14 |
Da jeg i julen var så heldig at få en Benq 1070+, så stod jeg pludseligt og manglede et lærred. Budgettet var lidt småt, så jeg ville forsøge at lave noget selv. Det gav en masse research på nettet og jeg tænker at andre i samme situation måske kunne have lidt glæde af projektet.
Brugeren Fausing var desuden ganske hjælpsom i forbindelse med projektet. Jeg var så heldig at en kammerat havde et gammelt lærred, som jeg kunne få billigt. Ellers har jeg hørt positive historier om rullegardiner fra IKEA. Udfordringen var at lærredet ikke skulle hænge permanent i stuen, da det så kom til at hænge langt ude i stuen foran fjernsynet, så jeg skulle først have lavet et stativ til det, hvilket heldigvis var rimeligt nemt. Selve lærredet blev taget ud af kassetten. Først havde jeg bare hængt det op i metalstangen fra bunden, men det gav et noget buet lærred. Derfor satte jeg et par lister på i toppen, som lærredet kunne hænge i, hvilket hjælp gevaldigt. Min plan var egentlig at jeg ville lave noget tab tension lignende, som kunne spænde lærredet ud, men det tror jeg ikke er nødvendigt. På metalstangen i bunden har jeg sat et par skumrør, som man bruger til at isolere varmerør med. De skulle egentlig beskytte lærredet når jeg rullede det sammen, men det har vist sig at de også har den effekt at de glatter lærredet ud. Hvis man skal I gang med sit eget lærred, så er der desuden en del ideer at hente på her. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |