recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diy subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diy subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Diy subwoofer
    Sendt: 20-Juni-2024 kl. 20:06
Vil lige høre om der er nogen som har lyttet til denne subwoofer, eller har et input til et sådan projekt...

Jeg går nemlig med tanken om at bygge to styk til min stue...
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2024 kl. 22:08
Kan det betale sig når man kan få en 10" subwoofer med indbygget forstærker til 1499kr ?

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 05:26
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Kan det betale sig når man kan få en 10" subwoofer med indbygget forstærker til 1499kr ?

Det håber jeg da, når alt kommer til alt, så drejer det sig om at få så meget kvalitet for pengene som muligt. En sub til 1500,- kan sikkert tilfredsstille manges behov, men vil ikke passe ind i mit setup...
Frank 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 09:08
Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.
Tusind tak for svar og har lige kigget din tråd igennem, virkelig spændende læsning og fede billeder 🙂
Frank 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.

Nu er prisen så heller ikke den same
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.

Nu er prisen så heller ikke den same
Nej pris og kvalitet følges som regel ad.

Når man selv vil bygge, spares der penge, og man får et resultat der er bedre end den pris man giver, sammenlignet med en fabriks fremstillet. Skrevet af en der har bygget mange højttalere, mig Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 16:30
Nej det er jeg klar over, men nu var det jo heller ikke mig der skrev om det kunne betale sig når man kunne købe en Wharferdale til 1499,-
Det var sådan set bare en pointering om at dit skriv absolut ikke kunne sammenlignes, men det lader til at du forstod det LOL

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.

Nu er prisen så heller ikke den same
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 16:31
Lige præcis!

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har bygget sådan 2 stk og de spiller helt igennem suverænt - Kan absolut ikke sammenlignes med en Wharferdale 10"LOL - kig i forum under Green Atmos Cinema, der mener jeg at jeg lagde billeder op af hele processen samt af forstærker og udmålinger.

En klar anbefaling herfra.

Nu er prisen så heller ikke den same
Nej pris og kvalitet følges som regel ad.

Når man selv vil bygge, spares der penge, og man får et resultat der er bedre end den pris man giver, sammenlignet med en fabriks fremstillet. Skrevet af en der har bygget mange højttalere, mig Smile
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2024 kl. 14:59
Jeg bruger 4 x 18” af den model hos mig selv.
Uanset volumen rykker de sig praktisk taget ikke i membranen. 
De er præcise i det dybeste og har målt dem noget nær flat i rummet til 20hz uden EQ
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2024 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Jeg bruger 4 x 18” af den model hos mig selv.
Uanset volumen rykker de sig praktisk taget ikke i membranen. 
De er præcise i det dybeste og har målt dem noget nær flat i rummet til 20hz uden EQ
Er det en naiv tanke at jeg kan bygge sådan et sæt, blot sætte en soundImpress effektforstærker på, sætte delefrekvensen på forforstærkeren og justere gain, eller bør jeg inviterer i en effektforstærker med gain og dsp?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2024 kl. 10:42
Normalt kræver en lukket sub, at der boostes i bunden hvis man vil have respons ned til 20hz, så det er en god idé at have noget DSP på. Men det er jo en god idé under alle omstændigheder.

Hvis du kan styre delefrekvens inden du sender signalet til sub, er det ikke nødvendigt at have det i din effektforstærker.

Du får utroligt meget for pengene med DIY og du får svært ved at matche de subs hvis du køber et "kommercielt" produkt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu