Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 30-Maj-2006 kl. 23:13 |
banielsen skrev:
okay, men er indendørs-antenner kraftigere siden jeg kunne modtage på den (dengang den stod udenfor)? |
Det kan være at indendørs antennen havde en "aktiv forstærker" (indbygget) mens udendørs antennen var "passiv" (kræver en separat forstærker)
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
banielsen
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2005
Point: 227
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 09:48 |
Ifølge det jeg har fået ud af teksten, så skulle den nye udendørs også have aktiv forstærker.
Men tror måske bare antenne skal højere op. Kan det godt passe at en indendørs antenne er kratigere (bedre til at modtage) end en udendørs.
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:13 |
Hej. 
Hmmm, tror nu ikke at en indvendig er bedre til at modtage... Men den væsentligeste forskel er nok nærmest, at en udendørs er mere robust uført, bl.a. skal den jo være helt vandtæt, ihvertfald hvis det er en med forstærker i.
Du skriver, at din ant. er en "Aktiv" type, og det betyder, at du sikkert lige skal ind i menu'en, under "Opsætning" for at tilslutte: "5 volt ud" i dens antennestik. (Mener jeg nemlig man skal på netop den station du har.) En "Aktiv" ant. kræver nemlig strøm for at virke.
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
banielsen
Bruger
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:20 |
Okay
Ved du evt. om det er den opsætning der hedder "aktiv antenne" som man kan sætte til "tændt" eller "slukket". Der har jeg nemlig prøvet begge dele, men kan self lige tjekke
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:24 |
banielsen skrev:
Ved du evt. om det er den opsætning der hedder "aktiv antenne" som man kan sætte til "tændt" eller "slukket". Der har jeg nemlig prøvet begge dele, men kan self lige tjekke |
Ja, det setup der hedder "aktiv antenne" skal være tændt.
Og så må der ikke sidde nogle antenne-filtre på vejen som ikke har "DC gennemgang".
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
banielsen
Bruger
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 07:16 |
Hej igen
Så spile det - og fejlen er heller ikke særlig pinlig. Var bare lige at antennestikket var blevet samlet forkert .
Sådan nogle "dejlige fejl" opdager man sq tit først når man struktureret fejlsøger med en anden
Men tusind tak for hjælpen til jer alle, kan jo kun sige at VM bliver en fed oplevelse nu
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 07:46 |
Hej. 
He he... Nå ja, sådan kan det jo gå, og så er det jo klart, at det ikke virker. 
Men ellers, held og lykke og god fornøjelse. 
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |