recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DNP Supernova
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DNP Supernova

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 15:01

Nej, det er jeg ikke kvalificeret nok til at give nogen bud på. Og jeg har kun set DNP Supernova en enkelt gang på en lille prøve hos CSN. 

Det jeg nok egentlig ville var bare at pointere, at der ikke er et lærred, som er bedst til det hele, hvis man vælger pålagt gain får man nogle ulemper, som en god hvid/grå dug ikke har. Men til et lyst lokale er DNP nok det bedste valg.

Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:27
Jeg lånte det med tanke på brug om dagen - det er nu på ønskelisten pga. hvad det kan i min lyse stue når der er mørkt.

Det spreder nok til siderne til at få et flot billede, det spreder så lidt op og ned at stuen ikke lyses op som ved hvidt lærred , det giver en farvemætning og kontrast her.

Det er meget sjovt at lyse på det med en lygte, hvis man bevæger den til siden sker der ingenting, bevæger man den op eller ned dør lyset på den.
Det hvor mit lærred sidder gør lærredet ikke nogen særlig forskel mht. dagslys, lyset kommer ind i en vinkel hvor det reflekteres, jeg prøvede at sætte lærredet lige under tagvinduerne, det var meget imponerende at se det næsten ikke ændre på billedet om jeg trak for eller ej

De ulemper jeg nåede at se var:

naturligvis prisen, hvis en spand sort maling er en option, er der rigtig, rigtig, rigtig mange valgmuligheder i hvide lærreder til de samme penge som det 118" rullelærred som jeg har på ønskelisten.

Gain 0.8 vil gerne have noget for det, der skal noget lys til.

Projektor placering, pga. Den lille spredningsvinkel op og ned virker fabrikantens anvisning en kende optimistisk, hvis oman som foreskrevet placerer prosektoren på minimums afstanden for billedstørrelsen, i maks højden (billedhøjden + 5%) får man en indlysningsvinkel i bunden på ca. 22 grader - det resulterer i gain 0.3 i bunden af billedet mod gain 0.8 i toppen, hvilket er ret synligt for mine øjne.

Min konklusion.

Hvis sorte omgivelser ikke er en option.
Hvis prisen ikke er et problem
Hvis lyskravet fra projektoren ikke er et problem
Hvis projektoren kan placeres inden for den midterste tredjedel af billedhøjden.

Så sparker det r..
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 12:33
Hva' så !
Har du fået dig et lærred ???
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu