|
DR HD kanaler |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10458 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du så en forklaring på, hvorfor disse tudsegamle optagelser som oftest ser elendige ud efter nutidens målestok? Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fordi det ikke er den oprindelige optagelseskvalitet du ser, men en udgave der er konverteret til SD og måske endda kopieret flere gange fra bånd til bånd. Der findes selvfølgelig nogle få tv-shows der er optaget direkte på et bånd og der vil kvaliteten nok ikke være mulig at forbedre. Selv en gammel 8mm film kan konverteres til fuld HD.
Redigeret af Pallec - 16-Januar-2017 kl. 15:26 |
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er rigtigt at noget der er skudt på film kan konverteres til HD. Matador eksempelvis. Det er bare dyrt. Jeg vil dog mene at størsteparten af gamle udsendelser er født som video SD. DR K sender netop mange af disse gamle SD programmer. |
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Skal lige præcisere at når jeg skriver 'tv-shows' så mener jeg 'tv-serier'.
Men, der er vel også mest interessant at få tv-serier og film i HD. Gamle tv udsendelser, dokumentarer og quiz-programmer, er jeg ligeglad med om er i HD eller SD
|
|||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
For lige at kaste lidt ekstra brænde på bålet...
|
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2002 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Streamingen ser kun bedre ud end SD versionerne på DTT/kabel/satellit, men markant ringere ud en HD versionerne fra DTT/kabel/satellit. Så naturligvis ønsker man at udbyderene opper sig. Det lyder egentligt helt utroligt at de sover sådan i timen, i betragtning af at vi taler om kanaler fra DR !?!
|
|||
mich61
Guld medlem Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 826 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Når man betaler mange penge til sin udbyder, burde det jo også være en selfølge
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4599 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
VOD opgraderes løbende til HD. DR startede i sommers. Jeg er ikke klar over, hvornår overgangen er tilendebragt.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fordi bitraten på streaming er for lav. Jeg ser frem til at få DR2 og DRK i HD (eller "Low-D" når nu det kun er 720p) hos YouSee
|
|||
mich61
Funktioner
Tak(0)
|
||
Iflg Yousee´s informationer til foreningerne, så er alle 6 DR TV kanaler i HD fra udgangen af januar Redigeret af mich61 - 17-Januar-2017 kl. 10:23 |
|||
mich61
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så er det bekræftet fra yousee´s side
Alle 6 DR TV kanaler i HD i løbet af kort tid http://digitalt.tv/dr-kanaler-paa-vej-hd-yousee/
|
|||
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Gode nyheder til youSee kunder, men der er en grund til, at jeg oprettede denne tråd i Stofa forummet. Jeg er i al fald ikke særligt optimistisk. Stofa lagde i dag kanalerne om i Århus, og både DR2 og DR K er stadig 576i. Nu er førstnævnte ikke helt overraskende, men sidstnævnte skulle iflg. andre allerede sende i HD. |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |