Gyzzo skrev:
TBC1 skrev:
Sigida skrev:
altså 1080i står bedre på mit pioneertv, men det tror jeg også har noget at gøre med den er god til at deinterlace |
Den observation vil jeg så godt bakke op, selv om det risikerer at fornærme EBU og deres anbefalinger (Disse anbefalinger skal dog, som jeg tidligere har forklaret i tråden ses i lyset af hvad det er EBU nu engang beskæftiger sig med! ...For der er 720p det bedste valg) |
Jeg synes umiddelbart, at det er en besynderlig observation at bakke op omkring. Jeg kan sagtens forstå, at 1080i kan være fordelagtigt til dit setup, men på et 42" tv med en opløsning på 1024x768, der nægter jeg at tro at 1080i står bedre end 720p. Hvad skulle dog grunden være til dette? |
Oh, ja ok, så bliver man godt nok taget overlødigt bogstaveligt på ordene og deres sammenstilling
Hvad jeg mente at ville bakke op var naturligvis selve udsagnet om at 1080i i mange (men langt fra alle) tilfælde står bedre end 720p. ...Jeg kan naturligvis kun tage udgangspunkt i hvad jeg oplever og erfarer med eget udstyr, og ikke udtale mig om andres apperater som jeg slet ikke har set eller gjort mig erfaringer med.
Men jeg kan da også kun selv undre mig såre over forholdet og sammenhængen i forbindelse med en 1024x768 skærm, men derfor er der vel ingen grund til at betvivle at Sigda har de oplevelser med materialet han nu engang har, selv om da jeg heller ikke forstår sammenhængen.
Redigeret af TBC1 - 16-Oktober-2009 kl. 20:26