Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Willum
Super bruger
Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:18 |
Det er fint med den udsendelse, men den kommer for sent. Hvis den var kommet før den seneste opdatering, så ville det være perfekt. Men nu er det for sent.
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt.
Men jeg skal helt sikkert se det i aften for at se hvad de siger til deres forsvar.
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:27 |
joern.loenborg skrev:
Kim Jespersen skrev:
Det er lige nøjagtigt det jeg glæder mig til at se, om pladen stadig kører i samme rille som altid, for den med en opdatering der får det til at køre fejlfrit, har jeg også hørt på, da jeg havde den "lille" HD boks. Helt overraskende vil det blive hvis Yousee erkender at boksene kan have uoprettelige fejl og konstruktionsfejl der gør, at de har det samme forbrug i stand by, som ved drift.
|
Har du eller har du haft en HD boks fra YouSee? |
Jeg fik den lille Samsung boks da den kom frem, efter ca. 5 måneder opgav jeg og solgte den.
Redigeret af Kim Jespersen - 17-Marts-2009 kl. 14:29
|
 |
tobywan
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 17:10 |
Willum skrev:
Det er fint med den udsendelse, men den kommer for sent. Hvis den var kommet før den seneste opdatering, så ville det være perfekt. Men nu er det for sent.
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt.
Men jeg skal helt sikkert se det i aften for at se hvad de siger til deres forsvar. |
Jeg har også begge, og de virker også næsten perfekt - for mig er de fejl der har været virkelig været minimale.
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:09 |
tobywan skrev:
Willum skrev:
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt. |
Jeg har også begge, og de virker også næsten perfekt - for mig er de fejl der har været virkelig været minimale.
|
Så må der være mange ting, i ikke bruger, for der er mange fejl
- Remoten's signaler opfattes ofte forkert
- Tekst-tv har et utal af fejl og uheldige funktioner.
- Tekst-tv starter hver gang man skifter dertil med at hente siderne forfra.
- med mange flere
- Den gule tidslinie i Guiden kommer 'som vinden blæser'
- Der er intet ur på Guiden
Lars
Redigeret af reslfj - 17-Marts-2009 kl. 19:09
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:29 |
reslfj skrev:
Så må der være mange ting, i ikke bruger, for der er mange fejl
- Remoten's signaler opfattes ofte forkert
- Tekst-tv har et utal af fejl og uheldige funktioner.
- Tekst-tv starter hver gang man skifter dertil med at hente siderne forfra.
- med mange flere
- Den gule tidslinie i Guiden kommer 'som vinden blæser'
- Der er intet ur på Guiden
|
Jeg kan overhovedet ikke få de fejl som du skriver med store bogstaver. Hvad mener du med tekst-tv starter forfra med at hente siderne hver gang man skifter dertil ?? hvad havde du regnet med ?
Den gule streg inde i guiden kommer hver gang jeg går ind i guiden, jeg har aldrig oplevet den ikke er der. Eller at den står forkert endnu.
Hvordan kan du skrive der mangler et ur i guiden ?... Har du overvejet at kigge på den gule streg !!!
Ja hvis det er standarden for de klager ! som osse kommer i kontant, så er det da godt nok klap-hat agtigt .
Redigeret af bulk - 17-Marts-2009 kl. 19:31
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 20:50 |
Det med teksTV er til at leve med, det går rimelig hurtigt at læse ind på ny. Hvis man sidder og læser tekstTV og på lyden kan høre der sker noget man gerne vil se, og går ud af teksTV, ja så er det rigtigt at den skal hente siderne forfra.
Det med den gule streg, er kommet efter opdateringen, hos mig er der også væk i 50% af de gange jeg går ind i guiden.
Men alt i alt må jeg sige at det meste virker som det skal, og billedkvaliteten ville jeg ikke undvære. Så jeg synes den er de 59,- kr værd. Når der kommer en ny og bedre skifter jeg til den.
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
jjdk
Guld medlem
Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:25 |
Jeg synes noget tyder på, at det omhandler alle de fejl, der har været inden opdateringen, og at den sluger en masse strøm.
Jeg vil da også sige, at det er kritisk, at de har sendt et produkt på markedet med så mange fejl, og her på sites er det også tydeligt, at de mange fejl har været grund til mange frustrationer. Og skal man have fat i kundeservice, har det været meget svært.
Tekst-TV kunne de kigge på ved næste opdatering. Det er klart til at leve med, men mit eget fjernsyn begynder at cache teksttv-siderne allerede ved programskiftet, selvom Tekst-TV endnu ikke er valgt. Så er siderne der med det samme, når der vælges Tekst-TV. Det er ikke tilfældet med boksen, da siderne først indlæses, når der vælges Tekst-TV.
Og skrifttyperne er ikke pæne og læsevenlige (efter min mening).
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:43 |
Står vicedirektøren for YouSee i direkte TV og indrømmer at de har lanceret et ufærdigt produkt? Det må jeg sige er godt gået  Jeg gad godt at jeg havde vist at jeg var Beta tester, da jeg havde boksen, så havde jeg naturligvis været mere tålmodig. Men tillykke til Recordere.dk med TV optrædelsen
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:02 |
Sikke noget vrøvl..
"Der findes ikke andre løsninger på markedet idag"
Hvad så med dem som kører med en dreambox løsning eller lignende?
Det var altså kun den halve sandhed som der blev smidt ud i programmet..
Så vidt jeg ved er der ikke noget "forkert" i at bruge disse alternativer, og mistes der noget ved det? Er der problemer med disse alternativer også?
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:18 |
Jeg bemærkede direkte falsum i DR's præsentation af problemet, der blev vist skærmbilleder med "sne", som tegn på dårlige billeder.
"Sne" kan findes ved analog modtagelse, men som bekendt ikke ved digital mnodtagelse, her er det jo hak, der er tegn på dårlig modtagelse...
Der blev på intet tidspunkt taget stilling til om yousee-boksen blev fodret med et ordentlig signal.....
Og som #pendec anfører der er jo andre muligheder end den omtalte boks, f.eks. en HTPC løsning, som også kan virke og den hakker også, hvis der ikke er ordentlig antennesignal..
Der er muligvis problemer med yousee-boksen, men det er der også med sagligheden i DR's Kontant...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:22 |
avh skrev:
Jeg bemærkede direkte falsum i DR's præsentation af problemet, der blev vist skærmbilleder med "sne", som tegn på dårlige billeder.
"Sne" kan findes ved analog modtagelse, men som bekendt ikke ved digital modtagelse, her er det jo hak, der er tegn på dårlig modtagelse...
|
Korrekt "sne" fænomenet er er en ren Analog ting, og forekommer IKKE ved Digital modtagelse, så helt klart et fup billede.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:28 |
avh skrev:
Der er muligvis problemer med yousee-boksen, men det er der også med sagligheden i DR's Kontant... |
nu er journalistikken nok ikke 100% i top, når vi taler tekniske facts.. Manden er jo nok mere bruger end han er en "ding" person.Men han bør nok konsulentere med personer som ved hvad det handler om når han træder frem på tv og vil forklare om problematikken.
Generelt så præsenterer han ikke sit indhold særlig godt og hans "angreb" fejler lidt når han taler med sine inviterede, så derfor falder 5øren ikke helt på plads når han skal have dem til at erkende at de har et problem, så de får den fulde chance for at nægte sig skyldige. Ingen "direct approach" , men hentydninger, som enhver kan snegle sig ud af.
Så direktøren kunne gå med hovedet løftet og fik sit budskab bragt, Yousee har stadig et suverænt produkt. DR har derimod nogle uerfarne personer som ikke har tv trækket og giver modparten tørt på :-)
|
 |