DR Kontant: Yousee HD bokse
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57343
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 06:43
Emne: DR Kontant: Yousee HD bokse
Skrevet af: Bruger slettet
Emne: DR Kontant: Yousee HD bokse
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:32
DR's forbrugermagasin Kontant sætter den 17-03-2009 kl 21.25 skarpt på en del af de fejl forbrugerne oplever ved Yousee's HD bokse.
Snydt af TDC
16. mar. 2009 16.44 KontantFremtidens
TV kalder TDC-firmaet YouSee deres nye digitale boks. I virkeligheden
får du TV-billeder der fryser, høje hyletoner, manglende undertekster
og frustrationer hos deres kundeservice!
Og moderselskabet TDC er ikke et hak bedre. De opkræver nemlig
millioner af kroner for noget kunderne aldrig har bedt om - det hele
foregår DISKRET over telefonregningen.
Se med når kunderne tager sagen i egen hånd, og find ud af om du også er blevet snydt..
Kilde: http://www.dr.dk/DR1/kontant/2009/03/16163743.htm - DR Kontant
|
Svar:
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:43
Allerede oprettet et emne under Yousee Digitalmodtagere.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57340&PN=1&TPN=1&EN=TS - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57340& PN=1&TPN=1&EN=TS
Emnet var først oprettet under HTPC-forummet, så nok derfor du ikke har set det, men ingen grund til at have to emner.
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 10:48
Jeg har efterfølgende set at der er en i Yousee forummet, jeg havde set den inden jeg oprettede denne her, hvis den lå i "Udsendelser" og ikke i et teknisk forum
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 11:03
Kim Jespersen skrev:
DR's forbrugermagasin Kontant sætter den 17-03-2009 kl 21.25 skarpt på en del af de fejl forbrugerne oplever ved Yousee's HD bokse.
Snydt af TDC
16. mar. 2009 16.44 KontantFremtidens
TV kalder TDC-firmaet YouSee deres nye digitale boks. I virkeligheden
får du TV-billeder der fryser, høje hyletoner, manglende undertekster
og frustrationer hos deres kundeservice!
Og moderselskabet TDC er ikke et hak bedre. De opkræver nemlig
millioner af kroner for noget kunderne aldrig har bedt om - det hele
foregår DISKRET over telefonregningen.
Se med når kunderne tager sagen i egen hånd, og find ud af om du også er blevet snydt..
Kilde: http://www.dr.dk/DR1/kontant/2009/03/16163743.htm - DR Kontant
| Tror ikke Kontant får noget ud af det. YouSee svar vil da være: Vi har netop udsendt en fw opdatering, så kunderne skal bare opdatere. Så virker alt....
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 11:17
lahan skrev:
Tror ikke Kontant får noget ud af det. YouSee svar vil da være: Vi har netop udsendt en fw opdatering, så kunderne skal bare opdatere. Så virker alt....
|
Det er lige nøjagtigt det jeg glæder mig til at se, om pladen stadig kører i samme rille som altid, for den med en opdatering der får det til at køre fejlfrit, har jeg også hørt på, da jeg havde den "lille" HD boks. Helt overraskende vil det blive hvis Yousee erkender at boksene kan have uoprettelige fejl og konstruktionsfejl der gør, at de har det samme forbrug i stand by, som ved drift.
|
Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 11:33
Selvom jeg har lidt glæde af YouSees bokse, kan jeg godt være kritisk. Uforståelige kortpriser, manglende husstandsabonnement til flere dekodere med udnyttelse til flere tv og tekniske problemer, som for nogle kan være irritation. - Men som min antenneforening siger: vi mener YouSee leverer den bedste service - tja ...
|
Skrevet af: bfisker
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:23
Har netop fået regning for kabel-tv pakken fra YouSee hvor der øverst er påført: Betalings Gebyr: kr. 39,-
Så jeg skal betale gebyr for at de skal håndtere min indbetaling? Jeg forstå det ikke. Er det lovligt?
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:28
bfisker skrev:
Har netop fået regning for kabel-tv pakken fra YouSee hvor der øverst er påført: Betalings Gebyr: kr. 39,-
Så jeg skal betale gebyr for at de skal håndtere min indbetaling? Jeg forstå det ikke. Er det lovligt?
|
De tager gebyret hvis betalingen ikke er tilmeldt PBS.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:31
Der kører nu to tråde sideløbende. Kan Admin ikke bestemme sig for hvilken der skal fortsætte og så merge/lukke den anden? Ellers har vi både to forumtråde og en nyheds-kommentar debat igang og det er nok mere forvirrende end gavnligt 
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57340&PN=1&TPN=1&EN=TS - Tråden i "Yousee Digital Modtagere"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57343&PN=1&TPN=500 - Tråden i "Udsendelser og Film"
|
Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:31
bfisker skrev:
Har netop fået regning for kabel-tv pakken fra YouSee hvor der øverst er påført: Betalings Gebyr: kr. 39,-
Så jeg skal betale gebyr for at de skal håndtere min indbetaling? Jeg forstå det ikke. Er det lovligt?
|
Gebyret er forhøjet for et stykke tid siden, til et ublu niveau. Ene og alene for at tvinge folk til betale via betalingsservice.
------------- / Jørgen
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 13:32
bfisker skrev:
Har netop fået regning for kabel-tv pakken fra YouSee hvor der øverst er påført: Betalings Gebyr: kr. 39,-
Så jeg skal betale gebyr for at de skal håndtere min indbetaling? Jeg forstå det ikke. Er det lovligt?
|
Det er der rigtigt mange firmaet der gør, Telefonselskaber blandt andre. Jeg tvivler på at det er ulovligt. Det er jo bare en måde at forsøge at "tvinge" folk til at bruge PBS som er væsentligt nemmere at håndtere end giro-indbetalingskort - både for firmaet og kunden.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 14:03
Kim Jespersen skrev:
lahan skrev:
Tror ikke Kontant får noget ud af det. YouSee svar vil da være: Vi har netop udsendt en fw opdatering, så kunderne skal bare opdatere. Så virker alt....
|
Det er lige nøjagtigt det jeg glæder mig til at se, om pladen stadig kører i samme rille som altid, for den med en opdatering der får det til at køre fejlfrit, har jeg også hørt på, da jeg havde den "lille" HD boks. Helt overraskende vil det blive hvis Yousee erkender at boksene kan have uoprettelige fejl og konstruktionsfejl der gør, at de har det samme forbrug i stand by, som ved drift.
|
Har du eller har du haft en HD boks fra YouSee?
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Willum
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 14:18
Det er fint med den udsendelse, men den kommer for sent. Hvis den var kommet før den seneste opdatering, så ville det være perfekt. Men nu er det for sent.
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt.
Men jeg skal helt sikkert se det i aften for at se hvad de siger til deres forsvar.
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 14:27
joern.loenborg skrev:
Kim Jespersen skrev:
Det er lige nøjagtigt det jeg glæder mig til at se, om pladen stadig kører i samme rille som altid, for den med en opdatering der får det til at køre fejlfrit, har jeg også hørt på, da jeg havde den "lille" HD boks. Helt overraskende vil det blive hvis Yousee erkender at boksene kan have uoprettelige fejl og konstruktionsfejl der gør, at de har det samme forbrug i stand by, som ved drift.
|
Har du eller har du haft en HD boks fra YouSee? |
Jeg fik den lille Samsung boks da den kom frem, efter ca. 5 måneder opgav jeg og solgte den.
|
Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 17:10
Willum skrev:
Det er fint med den udsendelse, men den kommer for sent. Hvis den var kommet før den seneste opdatering, så ville det være perfekt. Men nu er det for sent.
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt.
Men jeg skal helt sikkert se det i aften for at se hvad de siger til deres forsvar. |
Jeg har også begge, og de virker også næsten perfekt - for mig er de fejl der har været virkelig været minimale.
------------- Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:09
tobywan skrev:
Willum skrev:
Jeg har begge bokse og begge virker mere eller mindre perfekt. |
Jeg har også begge, og de virker også næsten perfekt - for mig er de fejl der har været virkelig været minimale.
|
Så må der være mange ting, i ikke bruger, for der er mange fejl
- Remoten's signaler opfattes ofte forkert
- Tekst-tv har et utal af fejl og uheldige funktioner.
- Tekst-tv starter hver gang man skifter dertil med at hente siderne forfra.
- med mange flere
- Den gule tidslinie i Guiden kommer 'som vinden blæser'
- Der er intet ur på Guiden
Lars
------------- Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
Skrevet af: bulk
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:29
reslfj skrev:
Så må der være mange ting, i ikke bruger, for der er mange fejl
- Remoten's signaler opfattes ofte forkert
- Tekst-tv har et utal af fejl og uheldige funktioner.
- Tekst-tv starter hver gang man skifter dertil med at hente siderne forfra.
- med mange flere
- Den gule tidslinie i Guiden kommer 'som vinden blæser'
- Der er intet ur på Guiden
|
Jeg kan overhovedet ikke få de fejl som du skriver med store bogstaver. Hvad mener du med tekst-tv starter forfra med at hente siderne hver gang man skifter dertil ?? hvad havde du regnet med ?
Den gule streg inde i guiden kommer hver gang jeg går ind i guiden, jeg har aldrig oplevet den ikke er der. Eller at den står forkert endnu.
Hvordan kan du skrive der mangler et ur i guiden ?... Har du overvejet at kigge på den gule streg !!!
Ja hvis det er standarden for de klager ! som osse kommer i kontant, så er det da godt nok klap-hat agtigt .
|
Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 20:50
Det med teksTV er til at leve med, det går rimelig hurtigt at læse ind på ny. Hvis man sidder og læser tekstTV og på lyden kan høre der sker noget man gerne vil se, og går ud af teksTV, ja så er det rigtigt at den skal hente siderne forfra.
Det med den gule streg, er kommet efter opdateringen, hos mig er der også væk i 50% af de gange jeg går ind i guiden.
Men alt i alt må jeg sige at det meste virker som det skal, og billedkvaliteten ville jeg ikke undvære. Så jeg synes den er de 59,- kr værd. Når der kommer en ny og bedre skifter jeg til den.
------------- m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:25
Jeg synes noget tyder på, at det omhandler alle de fejl, der har været inden opdateringen, og at den sluger en masse strøm.
Jeg vil da også sige, at det er kritisk, at de har sendt et produkt på markedet med så mange fejl, og her på sites er det også tydeligt, at de mange fejl har været grund til mange frustrationer. Og skal man have fat i kundeservice, har det været meget svært.
Tekst-TV kunne de kigge på ved næste opdatering. Det er klart til at leve med, men mit eget fjernsyn begynder at cache teksttv-siderne allerede ved programskiftet, selvom Tekst-TV endnu ikke er valgt. Så er siderne der med det samme, når der vælges Tekst-TV. Det er ikke tilfældet med boksen, da siderne først indlæses, når der vælges Tekst-TV.
Og skrifttyperne er ikke pæne og læsevenlige (efter min mening).
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 21:43
Står vicedirektøren for YouSee i direkte TV og indrømmer at de har lanceret et ufærdigt produkt? Det må jeg sige er godt gået  Jeg gad godt at jeg havde vist at jeg var Beta tester, da jeg havde boksen, så havde jeg naturligvis været mere tålmodig.
Men tillykke til Recordere.dk med TV optrædelsen 
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:02
Sikke noget vrøvl..
"Der findes ikke andre løsninger på markedet idag"
Hvad så med dem som kører med en dreambox løsning eller lignende?
Det var altså kun den halve sandhed som der blev smidt ud i programmet..
Så vidt jeg ved er der ikke noget "forkert" i at bruge disse alternativer, og mistes der noget ved det? Er der problemer med disse alternativer også?
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:18
Jeg bemærkede direkte falsum i DR's præsentation af problemet, der blev vist skærmbilleder med "sne", som tegn på dårlige billeder.
"Sne" kan findes ved analog modtagelse, men som bekendt ikke ved digital mnodtagelse, her er det jo hak, der er tegn på dårlig modtagelse...
Der blev på intet tidspunkt taget stilling til om yousee-boksen blev fodret med et ordentlig signal.....
Og som #pendec anfører der er jo andre muligheder end den omtalte boks, f.eks. en HTPC løsning, som også kan virke og den hakker også, hvis der ikke er ordentlig antennesignal..
Der er muligvis problemer med yousee-boksen, men det er der også med sagligheden i DR's Kontant...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:22
avh skrev:
Jeg bemærkede direkte falsum i DR's præsentation af problemet, der blev vist skærmbilleder med "sne", som tegn på dårlige billeder.
"Sne" kan findes ved analog modtagelse, men som bekendt ikke ved digital modtagelse, her er det jo hak, der er tegn på dårlig modtagelse...
|
Korrekt "sne" fænomenet er er en ren Analog ting, og forekommer IKKE ved Digital modtagelse, så helt klart et fup billede.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:28
avh skrev:
Der er muligvis problemer med yousee-boksen, men det er der også med sagligheden i DR's Kontant... |
nu er journalistikken nok ikke 100% i top, når vi taler tekniske facts.. Manden er jo nok mere bruger end han er en "ding" person.Men han bør nok konsulentere med personer som ved hvad det handler om når han træder frem på tv og vil forklare om problematikken.
Generelt så præsenterer han ikke sit indhold særlig godt og hans "angreb" fejler lidt når han taler med sine inviterede, så derfor falder 5øren ikke helt på plads når han skal have dem til at erkende at de har et problem, så de får den fulde chance for at nægte sig skyldige. Ingen "direct approach" , men hentydninger, som enhver kan snegle sig ud af.
Så direktøren kunne gå med hovedet løftet og fik sit budskab bragt, Yousee har stadig et suverænt produkt. DR har derimod nogle uerfarne personer som ikke har tv trækket og giver modparten tørt på :-)
|
Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:46
Skræmmende uvidende vært omkring problemet. Han prøvede at svine yousee til på områder de enten ikke har kontrol over, eller meget lidt.
Måtte grine da han sagde noget lignende "det er jo jer der bestemmer hvor meget boksen bruger i strøm". Øhh,, de kan stille nogle krav, men de bestemmer det næppe.
Og efter at ham fra yousee stolt havde sagt, at de havde fået en ny firmware ud svarede han "det er jo det der sker når Kontant kommer på sagen". Så tager han lige credit for noget yousees udvilkere har arbejdet på i et ½ år, der er blevet retten KUN fordi deres lille program går på sagen (tro på det).... Yousee har forhåbentligt meget større interesser, end at rede deres røv i et forbrugerprogram.
Jeg syntes ikke det er første gang, Kontant udviser meget mangelfuld viden om hvad problemstillingen faktisk er. Der mangler viden omkring hvad de bagvedlæggende problemer er. Elendigt indslag efter min mening.
|
Skrevet af: bulk
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 22:58
Kanee skrev:
Skræmmende uvidende vært omkring problemet. Han prøvede at svine yousee til på områder de enten ikke har kontrol over, eller meget lidt.
Måtte grine da han sagde noget lignende "det er jo jer der bestemmer hvor meget boksen bruger i strøm". Øhh,, de kan stille nogle krav, men de bestemmer det næppe.
Og efter at ham fra yousee stolt havde sagt, at de havde fået en ny firmware ud svarede han "det er jo det der sker når Kontant kommer på sagen". Så tager han lige credit for noget yousees udvilkere har arbejdet på i et ½ år, der er blevet retten KUN fordi deres lille program går på sagen (tro på det).... Yousee har forhåbentligt meget større interesser, end at rede deres røv i et forbrugerprogram.
Jeg syntes ikke det er første gang, Kontant udviser meget mangelfuld viden om hvad problemstillingen faktisk er. Der mangler viden omkring hvad de bagvedlæggende problemer er. Elendigt indslag efter min mening.
|
Kan ikke være mere enig, han må da godt nok havde følt sig dum. Ham tv værten.
Man undrer sig over de ikke havde taget kontakt til ham igen (ham der havde haft problemerne... men det var vel fordi der ikke var noget at komme efter... og det måske kun var ros han havde nu).
|
Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 23:34
Mage til fald på røven journalistik skal man da ikke lede langt efter, tag bare Kig Ind, hold k... hvor det var ringe.
Var der nogen som så "den utilfredse kunde" måden hvorpå han trykkede febrilsk på fronten af boksen - sku grineren....nok mest til ære for fotografen, "se jeg trykker og trykker og der sker intet" hmm jep jep
Men ret skal være ret, boksen har nogle bugs, har dog selv været forskånet for de værste eller overlevet dem... alt i alt er jeg ok tilfreds med den.. og ville ikke undvære den. Hd oplevelsen er alt for fed.
------------- Mvh
Think-T-wice
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 23:52
Kanee skrev:
Måtte grine da han sagde noget lignende "det er jo jer der bestemmer hvor meget boksen bruger i strøm". Øhh,, de kan stille nogle krav, men de bestemmer det næppe.
|
De kan bestemme, om de vil sende boksen på markedet, selvom den har et uacceptabelt strømforbrug. Det har de tilsyneladende bestemt, at de ville.
Det kan ingen andre end YouSee pålægges ansvaret for.
|
Skrevet af: bulk
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 07:12
Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 08:35
reslfj skrev:
Så må der være mange ting, i ikke bruger, for der er mange fejl
- Remoten's signaler opfattes ofte forkert
- Tekst-tv har et utal af fejl og uheldige funktioner.
- Tekst-tv starter hver gang man skifter dertil med at hente siderne forfra.
- med mange flere
- Den gule tidslinie i Guiden kommer 'som vinden blæser'
- Der er intet ur på Guiden
Lars
|
Min remote virker fint, jeg har dog valgt at installere en logitech Harmony, så boksen er "fuldt integreret" med resten af mit system, og så jeg slipper for at benytte flere remotes. Den originale fjernbetjening reagerer lidt langsommere, men jeg har aldrig oplevet, at de leverer et forkert signal.
Korrekt, jeg benytter mig ikke af tekst tv - herhjemme er Internettet opfundet :) Det er dog en generel opfattelse, at tekst-tv på digitale modtagere fungerer ekstremt ringe. Det har den gjort på både Sagem og Samsung boksene, det er det samme på Motorola boksene og Samsung fra Stofa - hvorfor skal jeg ikke kunne sige, men det er bestemt ikke et isoleret "TDC problem".
Ingen problemer med Guiden(EPG) her - ville måske gerne kunne se lidt flere kanaler på oversigten, men både hastighed (og den gule streg) kører fint.
Ur tjaa.. nice to have - men det er _ikke_ en fejl.
HD optagelse har ikke fungeret tilfredstillende - og det er klart, at sådan en fejl skal retttes.
Det er så også meget meget begrænset hvad jeg har oplevet af hakken i billederne - et par gange, og slet ikke alvorligt. En genstart har i alle tilfælde afhjulpet problemet.
Jeg er generelt set rigtig tilfreds med begge bokse, og mener slet ikke de småproblemer der har været med de nye Samsungbokse tåler nogle sammenligning med Sagem 81 historien.
Helt ærligt, så tror jeg at mange problemer opstår i forbindelse med lokale forhold hos kunderne - dårlige kabler, dårlige installationer, signal modtagelse gennem antenneforening osv. En anden ting er folks forventninger til en forholdsvis billig boks - bevares det skal da virke, men jeg mener ikke man kan klandre YouSee for ALT i denne sammenhæng.
------------- Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|