|
DR P4-lyd falder ud på Beosound Moment |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |
erik_m
Bruger Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten
Det vil jeg prøve i de næste par dage. erik
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2194 |
Funktioner
Tak(0)
|
Duer en almindelig, kedelig radio ikke hos jer? Jeg kan da tage hele tre regional-radioer i Nordjylland.
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Bach4life
Ny bruger Oprettet: 30-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever også en del udfald på streaming af internetradio fra DR her i september - og det på to forskellige adresser med en fast fiber-forbindelse begge steder. Enheder fra Cambridge Audio og Yamaha. Der er ikke problemer med andre "kanaler", kun fra DR. Mvh.
Redigeret af Bach4life - 18-September-2024 kl. 21:47 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Det er godt med en stabil fiber-forbindelse, men den opnåelige streaming kvalitet afhænger af det svageste punkt i streaming kæden. Hvis du f.eks. bruger WiFi det sidste stykke, streames der med den hastighed og de forstyrrelser du på har på din WiFI forbindelse. Så jeg vil gerne spørge om du kan streame uden udfald til en PC? Men personligt tror jeg problemet ligger et andet sted. 29-Juli-2018 Citat Mr. Claude: "Den lydkvalitet, vi fremover sender i på dr.dk og radio-apps, er på 256kbps AAC (øget fra 192kbps). For tredjepartstjenester hæves kvaliteten til 320kbps mp3 efter sommeren 2018." Ifølge ovenstående link forøgede DR streaming kvaliteten i 2018. Det er 6 år siden. Uden at Cambridge Audio, Yamaha, B&O andre kunne ændre deres modtage buffer størrelse, som måske var for lav. Så jeg vil spørge om, ca. hvad gamle dine Cambridge Audio og Yamaha enheder er? Men ellers vil mange kunne modtage DR på fm, med en indvendig Dipol Antenne som denne til € 10.10: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 19-September-2024 kl. 08:22 |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hold nu!
WiFi, buffere og alle mulige andre undskyldninger holder ikke en meter. Der er så meget hastighed og overhead, at det ikke er dér problemet ligger. |
|
cbrg
Ny bruger Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også oplevet det samme de sidste par uger.
Og ja, super træls... Jeg bruger Bluesound og streamer via TuneIn. P4 falder ud, både KBH og Sjælland. Fiber via FastSpeed på TDC's fiber. I sommerhuset oplevede jeg præcis det samme: Fiber via Waoo. Og nej, det er ikke mit Wifi, der driller. Jeg har den helt "store pakke" fra Unifi hjemme og den lille Amplify i sommerhuset. Det er på alle Bluesound modeller, både kablede og WiFi. Vi havde det samme for 1,5-2 år siden og pludselig kørte det hele igen - lige indtil nu! Sidste gang prøvede jeg at tilføje DR's direkte URL til ACC stream (i TuneIN kan man tilføje en direkte URL og gemme den som favorit) - den virker og jeg har brugt den de sidste par dage uden udfald. Dog mangler man så Logo og info om hvad der spilles. Link kan findes her: Men hvor går man hen med sådan et problem? DR er der ikke rigtig hul igennem til.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
erik_m
Bruger Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle
Tak for alle bidrag til mit forsøg på at slippe med udfaldenepå min Beosound Moment. Jeg har så nu konstareret, at udfald også sker på min Imperial internetradio - som også er kablet - men den genoptager kort efter afspilningen af sig selv - i modsætning til B&O'en. Men som flere har påpeget: De har/har haft de samme problemer med Bluesound og andet udstyr, så min konklusion er, at hunden må ligge begravet i DR - ellelr deres videresendelse af signet til diverse internet-udbydere, herunder TDC. Nu har jeg skrevet til DR Teknik og håber på at få et brugbart svar fra dem - og selvfølgelig helst en løsning på problemet. Jeg opdaterer når jeg hører fra dem. God weekend - erik marcussen |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg bruger DRTV i udlandet når jeg er på ferie og hjemme. Og er hele tiden logget ind, og har en GRØN Icon: Men når jeg bruger DR LYD har jeg altid en RØD Icon: Nederst står der 'LOG UD' Kan jeg så gå ud fra, at der er fordi, at jeg allerede er logget IND. En andet spørgsmål. Hvornår logger I andre ind på DR LYD? Hvordan logger jer med internet radioer ind? Hilsen Carsten. |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2194 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den røde farve behøver vel ikke at være en fejl... Kunne det bare være for at man hurtigt kan se, om man er på lyd eller på TV? Bare et forslag herfra - jeg bruger ikke selv app...
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19456 |
Funktioner
Tak(0)
|
Aldrig og det kan man ikke… Klaus
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke regne med farven. Når der skal logges ind på DRTV, er der et rødt A.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |