|
DR slukker for 5.1 surround-lyd på TV-kanalerne |
Besvar | Side <12345 85> |
Forfatter | |||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil nu ikke give dig helt ret ja mange har klaget over lyder, så nu gøres det noget, man går tilbage til PCM som jeg tidligre skrev så er der rigtig rigtig mange blandt Hr og Fru Danamrk som påstår de ikke kan se forskel mellem HD og SD, så hvorfor overhovedet sende i HD når folk alligevel ikke kan se fprskel (Jeg er dog ikke en af dem) Desuden klager en hulens masse over alle de genudsendelser DR sender, men det gør de sq ikke en skid ved At du så mener det er dumt at udtale sig om er for mig ligegyldigt da jeg såmænd bare ytre mig om min mening, den har vi da alle heldigvis lov til at have |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da stort set lige så stort et tilbageskridt, at gå tilbage til 2.0, som det er, at gå tilbage til SD. Selv da vi kun fik digital SD, fik vi 5.1. Nu da billedet så er blevet forbedret, så skal vi tilbage til 2.0. Så kan de da lige så godt sætte billedet tilbage til SD. God lyd og godt billede følges ad. Eller du mener måske, at vi også skal tilbage til 2.0 på BD og på tjenester som Netflix? Og uanset hvad den undersøgelse viser, så er det sgu da dumt, at sætte de folk, som har anlæg der kan klare det, tilbage til 90'erne. Så "uddan" dog de folk, som ikke har i stedet. Fx på den måde jeg nævnte før. Eller i et program lignende So Ein Ding, hvor han i sin tid belærte folk om HD og opsætningen af fladskærmen. At fjerne muligheden, uanset hvor få der udnytter den, lyder for dumt.
Det er da ikke fedt, at næste gang du skal se krigsdrama på DR, så bliver det i 2.0. Det gør da mig sur, at jeg skal betale licens til de forringelser. Især når jeg slet ikke har et TV signal. Hverken parabol, kabel, antenne eller IP. Alligevel er jeg tvunget til, at betale for forringelser for alle jer andre. Det gør mig sgu rigtig ærgerlig. |
|||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved godt du ikke vil give mig ret, men det er fordi vi snakker om to forskellige ting. Du "maler fanden på væggen" ved at lave et skræk eksempel som ikke eksisterer, udfra noget som ikke opstår. Hører ikke hjemme i denne debat. |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tjah, nu ser jeg det i forvejen i 2.0, så det bliver ingen forringelse for mit vedkommende....... Klaus |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du er vist ikke den rette, til at være dommer over, hvad der "hører til", i denne debat!! M.v.h. |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men nu handler licensen jo om fællesskabet. Dvs du betaler for, at andre kan få 5.1, selvom du ikke udnytter det. Og jeg betaler for, at du i det hele taget har DR, selvom jeg ikke selv bruger det. Når jeg nu er tvunget til at betale uanset hvad, så vil jeg også have lov at kræve, at de leverer en hvis stadard til de folk som ser det. Uden at vide af det, så vil jeg gætte på, at det DD 5.1 lydspor de sender nok ligger omkring de 320kbit/s. Skal vi væde med, at de bare forsvinder nu, i stedet for at gå til video-bitraten? Jo jo, det er ikke alverden, men lidt har også ret. Guderne skal vide, at video-bitraten ikke er speciel høj i forvejen. Det vil sige, at jeg er tvunget til, at betale det samme, selvom DR nu faktisk sparer penge.
På et eller andet tidspunkt håber jeg ærlig talt, at folk får nok og i flok melder licensen fra. Flere og flere forringelser og genudsendelser for hvert år og alligevel, så stiger prisen igen og igen. Hvornår er nok nok? For mig er licensen ene og alene en sur pligt, som jeg kun betaler alene af den grund, at det er ulovligt at lade være. Uanset hvordan du vender og drejer den, så bruger jeg ikke licensen til en skid. Og alle folks latterlige undskyldninger om, at det ikke er alle der bruger sygehuset eller vejnettet til noget heller, så holder det ikke en skid. Landet kunne ikke fungere uden vejene og sygehusene. Landet kan sagtens fungere uden public service TV. Vi har rigeligt med kommerciel TV samt internet, hvor vi kan få vores nyheder og film fra. |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, netop og som med så meget andet i Danmark, ender vi ud med laveste fællesnævner, fordi "det gavner flest". Fællesskabet i dette tilfælde går ud på at flertallet får en bedre oplevelse med lyden i deres tv. På samme vis som hastighedsgrænserne er sat ud fra "worst case scenario", så bliver lyden på DR det også. Der er da igen tvivl om at jeg helst så DR1 skrue op for bitraten på de enkelte kanaler og sende multikanals lyd så vidt muligt, men jeg hører til fåtallet og det er flertallet der skal pleases. Vi har det hårdt os der gerne vil have høj kvalitet....... Klaus |
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men i dette tilfælde behøver det jo ikke være sådan. Som nævnt to gange tidligere, så kunne DR jo strategisk placere nogle instruktionsvideoer om, hvordan man opsætter sit TV til hhv 5.1 og 2.0. Så får alle lige meget glæde af deres tjeneste, uanset modtageudstyr.
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad sker der lige med min signatur? Jeg er blevet hacket med en imagechack reklame ??? |
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I Indstillinger, Rediger profil, Underskrift burde du kunne fjerne det. Det ser ud som om, det kun er et billede, nogen har indsat - der kan tilsyneladende ikke klikkes på noget Når du ER i gang, bør du selvfølgelig også tjekke, om der er ændret i dine profil-indstillinger, fx om din private mailadresse er blevet gjort synlig, og andre ting. Du bør også ændre din adgangskode. Ellers prøv at smide en PB til recordere-sjakket.
Redigeret af turbo2 - 04-Oktober-2014 kl. 09:32 |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo men min Bluray signatur og link til min biotråd er jo væk. Hvordan gendanner jeg det? |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis i heller ikke vil tage det stående, så klag til DR http://www.dr.dk/om_dr/kontakt+dr/http://www.dr.dk/om_dr/kontakt+dr/
|
|||
.....
|
|||
Besvar | Side <12345 85> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |