|
DR slukker for 5.1 surround-lyd på TV-kanalerne |
Besvar | Side <1 82838485> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg så filmen fredag d 27/1 på DR1 med Prologic II
Der var ikke tilfredsstillende surround. Ja der var faktisk kun lyd i fronter. |
|||
Egelund1
Bruger Oprettet: 08-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for det. Jeg vil få fat i filmen og PLII decode stereo sporet og lave en A/B test mellem det decodet stereo spor og de diskrete 5.1 kanaler. Og håbe at jeg kan konstaterer en tydelig forskel. Det bliver nok først i weekenden da afterne er godt optaget i denne uge
Lige for at være sikker, der var 3 film i fredags, var det den der blev sendt ca 21:30 ? Og hvis du kan huske hvornår i filmen der er størst forskel på PLII og 5.1 udgaven vil det være super. Mvh |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det var den første film på aftenen ja. Kan ikke gå tilbage i TV oversigter elker EPG.
Har ikke filmen på skive med 5.1 spor. Oplevelsen var at der ikke var lyd i baghøjttalerne under hele filmen. |
|||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes der hvor diskret 5.1 lyd er markant bedre en Prologic II er ved gengivelse af musikken fra film, som jo er i stereo og som på et 5.1 spor sædvanligvis kun afspilles i begge fronthøjttalere (og sjældent i center).
Da ens fronthøjttalere som regel er af en bedre kvalitet (markant større) end centerhøjttaleren gengives musik (stereo) væsentlig bedre i 5.1 end i Prologic II hvor meget af lyden afspilles i center ! Der er som regel også mere gang i subwoofer (dybere bas) ved et 5.1 spor . Lyden virker mere transparent og detaljerig ved 5.1 end ved Prologic II. Dette er min erfaring og jeg vil derfor til enhver tid foretrække et diskret 5.1 spor fremfor Prologic II. Vil være dejligt med en separat kanal til 'DR 5.1' på linje med 'DR SYN' |
|||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vil det ikke være nemmere bare at sige hvad filmen hed.. (The Secret Life of Walther Mitty). Du kan for øvrigt godt gå tilbage i tiden i TV-guiden på dr.dk.
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for hjælpen! Ja det var denne ellers udmærkede film jeg ikke kunne huske hvad hed. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du siger du skal have eksempler der viser en væsentlig forskel på ovenstående løsning og nuværende, samtidig med du remser flere fordele op ved at gøre det. Det begriber jeg ganske enkelt ikke. Det virker ret useriøst! |
|||
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Egelund1 Mange kunne lære af din måde at diskutere på, ingen nævnt, ingen glemt
|
|||
zumosol
Bruger Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig... |
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det ikke bare fordi det ikke passer ind i dit billede. Synes hellere du skulle give nogle eksempler. Hvis du er seriøs kommer du med dem i stedet for at kaste mudder. |
|||
Egelund1
Bruger Oprettet: 08-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min frygt gå på om beslutningstagerne i DR kunne finde på at bruger samme logik som du selv har brugt. At når der ikke er mange klager behøver vi ikke at ændre noget. Også kan jeg stå med alle de tekniske argumenter, og blive mødt med et modargument om at der kun var 8 officielle klager til Arvingerne. Så derfor vil det være overbevisende at kunne afspille et eksempel, hvor der er tydelig forskel på PLII og diskret 5.1 Det er derfor jeg har brugt for hjælp.
Hej Henrik og Zomosol Det tror jeg ikke har noget at gøre med om DR distribuerer surroundsound via PLII eller diskret 5.1, som denne tråd handler om, og i øvrigt tror jeg ikke at der er synderlig forskel på TV stationerne. Årsagen er at det ofte er de samme folk der laver programmerne, hvis du/I er uenig, kunne det være fint med lidt eksempler.
Til Filmfreak, det er en rigtig god pointe. Når jeg har haft svært ved at finde eksempler, hvor der er tydelig og praktisk forskel mellem PLII og diskret 5.1 er det netop på et anlæg med 3 ens front HT og jeg har haft fokus på dialog og film med masser af effekter. Så tak for input. |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Støt nu op om Egelund, han vil jo det samme som os, at få 5.1 diskrete kanaler tilbage på DR.
1. Så klag til DR over lyden på Arvingerne hvis I har problemer med at høre dialogen. 2. Find eksempler på film på DR, der fungerer bedre med et 5.1 diskret lydspor. |
|||
Besvar | Side <1 82838485> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |