recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 kl. 19.30 LCD/Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 kl. 19.30 LCD/Plasma

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 kl. 19.30 LCD/Plasma
    Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 10:25

I aften på DR1 kl. 19.30 i programmet "Derhjemme" bliver der set på fordele og ulemper ved plasma- og LCD fjernsyn.

Claus

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 18:14

Lige en reminder til evt. interesserede der missede ovenstående.

Claus

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 19:09

Tak for tippet Clausewitz

omend, men jo allerede føler sig som en ekspert, blot ved at have nærstuderende dette glimrende vidensforum

så jeg er da spændt på om de kan biddrage til ny viden, eller om det blot er en som siger noget, vi andre på nuværende tidspunkt, mener er basal viden....

Thomas

OPDATERING: folk der ikke fik set det, er IKKE gået glip af noget



Redigeret af fumse
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

OPDATERING: folk der ikke fik set det, er IKKE gået glip af noget

Aaah var der ikke noget om ombetrækning af en sofa? Jeg føler mig da slet ikke snyt . Måske målgruppen var en anden!!!

Claus

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

OPDATERING: folk der ikke fik set det, er IKKE gået glip af noget

Enig.

Man behøver ikke følge forummet her mange timer, for at få mere viden end i udsendelsen. Niveauet var ikke særlig højt. Der var dog intet forkert i det de bragte. Jeg krummede ikke tæer

Jeg savnede måske lidt mere fokus på at skærmene generelt er dårlige til almindeligt TV (analog tuner). Når nu de gik op i ting som at plasma bruger 30% mere strøm end LCD. At LCD har dårligere betragtningsvinkel osv.

Så lærte jeg en ny talemåde:  Ventefrit Tekst-TV  .... cute

Personligt ville jeg blive ked af hvis hende designeren indrettede vores stue. For nøj hvor hang det fladskærms-TV dog højt oppe på væggen. En enkelt gang Nyhederne og jeg ville have fået hold i nakken

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 22:26

Tænk på at programmet ikke er rettet mod nørder.

Programmet er rettet mod den moderigtige, designorienterede familie, der også har et behov for at se fjernsyn med en god diagonal vidde!

Hvis nørderne havde været primære målgruppe, så ville titlen nok ikke "Derhjemme" og værten ikke en kvinde - eller rettere: kvinden ville være reduceret til medvært og være ret så afklædt  og der ville være en mandlig vært, der kunne lire de tekniske detaljer af omkring lysstyrke, kontrast osv. af.

Nej, undskyld mine fordomme, men om ikke andet så gav programmet input til at man kan indrette sin tv-stue anderledes, hvis familien ellers kan blive enige om hvorvidt den nye indretning kan passe ind i hjemmebiografen. Og såfremt tv'et ikke skal hænge på en hel anden væg, så hele opsætningen af hjemmebiografen skal ændres radikalt med alle de forbandelser, der så følger med med ændring af ledningstræk osv. Her ville ideen med de indfræsede ledninger jo være et mareridt at ændre på, fordi fjernsynet nu blot skulle flyttes til nabovæggen!

Og hvis det er designet, der er i højsædet, kan dette jo også have en vis indflydelse på omsætningen. Det er da nemmere at sælge et fjernsyn til 30 T.DKK, hvis det også er kønt at se på.

/Splinten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 22:54

Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Det er da nemmere at sælge et fjernsyn til 30 T.DKK, hvis det også er kønt at se på.

De snakkede jo også om at kvinderne generelt kiggede på design, mens mændene generelt kiggede teknik. Det kan vi vist alle grine med på

Omvendt vil det jo være trist, hvis parret fik valgt et TV som var kønnere slukket end tændt. For så kunne de have fundet andre pænere ting til 30.000 kr.

Og for almindelig TV-kiggeri, på gammeldags analog TV, er dette tilfældet for ikke så få modeller på markedet. Den analoge tuner er akilleshæl på rigtig mange fladskærms-tv.

Så jo. Selvom det er lidt nørdet at snakke om kvalitet på tuner. Så burde det have været nævnt som en fælde.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så lærte jeg en ny talemåde:  Ventefrit Tekst-TV  .... cute

Det synes jeg faktisk var en utrolig god og enkelt beskrivelse af denne funktion - meget bedre end "1000 siders TTV hukommelse" eller sådan noget.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Personligt ville jeg blive ked af hvis hende designeren indrettede vores stue. For nøj hvor hang det fladskærms-TV dog højt oppe på væggen. En enkelt gang Nyhederne og jeg ville have fået hold i nakken

Det var måske meningen at man skulle se tv i en næsten liggende stilling i den chaiselong, der stod i stuen? Og så vil man få hold i nakken hvis tv'et IKKE hænger højt oppe på væggen.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Personligt ville jeg blive ked af hvis hende designeren indrettede vores stue. For nøj hvor hang det fladskærms-TV dog højt oppe på væggen. En enkelt gang Nyhederne og jeg ville have fået hold i nakken
Ja, men så vidt jeg kunne se var det en smart fladskærm uden højttalere der hang på væggen og der var ikke hængt højttalere op et andet sted. Men det ser selvfølgelig meget smaretere ud på den måde, med skræm uden højttlaere på og ingen grimme center eller surround højttalere nogen steder. Hvofor ikke også bare klippe kablerne af skærmen så man er fri for at fræser ledningerne ind i væggen og så risikerer man ikke at der dukker grimme billeder op på skræmen der ikke passer ind i stuens design hvis man skulle komme til at tænde for TV'et. Så kan man også smide den grimme fjernbetning væk for ikke at ødelægge indretningen.
Men måske havde hun lavet et design for en døv?


Redigeret af HTPC
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Men måske havde hun lavet et design for en døv?

Som bekendt siger et billede jo mere end 1.000 ord

/Splinten

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 11:44

Jeg fik desværre ikke set programmet i går, det lyder dog som om folk herinde ikke fandt opsætningen/designet korrekt.

Det kunne dog være fedt hvis disse personer evt selv viste deres opsætning frem. Vi kan vel alle bruge lidt inspiration !!

 

/L

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 11:57

Hi Lahan,

Programmet bliver vist nok genudsendt både i morgen og på torsdag!

Det med billeder af forskellige opsætninger er en supergod ide. Jeg vil da ikke være bleg for at tage et billede af min opsætning og smide det op ASAP .

/Nils

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu